ΙΑΤΑ: Μεγαλύτερη από την αναμενόμενη η αύξηση της κίνησης στα αεροδρόμια

ΙΑΤΑ: Μεγαλύτερη από την αναμενόμενη η αύξηση της κίνησης στα αεροδρόμια

Κορυφαίος αξιωματούχος του κλάδου των αεροπορικών εταιρειών κάλεσε την Τρίτη σε ψυχραιμία σχετικά με το πρόσφατο ταξιδιωτικό χάος σε ορισμένα αεροδρόμια, καθώς ο κόσμος αρχίζει και πάλι να ταξιδεύει μετά την πανδημία, αποδίδοντας το αδιέξοδο στις προσωρινές καθυστερήσεις να δοθεί το πράσινο φως στους νεοπροσληφθέντες που θα καλύψουν τα κενά που δημιουργήθηκαν κατά την πανδημία. 

Η απότομη στα αεροπορικά ταξίδια έχει προκαλέσει μεγάλες ουρές σε ορισμένα βρετανικά αεροδρόμια, καθώς και στο Άμστερνταμ, το Δουβλίνο και το Τορόντο, καθώς οι διαχειριστές αεροδρομίων αγωνίζονται να καλύψουν τις θέσεις εργασίας αρκετά γρήγορα. Ο χρόνος που απαιτείται για τη λήψη σημάτων ασφαλείας από το νεοπροσληφθέν προσωπικό έχει αυξηθεί από τρεις - τέσσερις εβδομάδες στη Βρετανία, για παράδειγμα, σε τρεις μήνες, δήλωσε ο Γουίλι Γολς γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA).

"Το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορείτε να ξεκινήσετε την εκπαίδευση μέχρι να αποκτήσετε την άδεια ασφαλείας", είπε ο Γολς σε μια μικρή ομάδα δημοσιογράφων στο περιθώριο μιας διάσκεψης για τις επιχειρήσεις εδάφους. "Τους προσφέρεις δουλειά, το αποδέχονται και μετά πρέπει να περάσει αυτή η περίοδος των τριών μηνών για να πάρουν άδεια ασφαλείας. Με αυτόν τον τρόπο δεν θα κάτσουν να περιμένουν. Θα πάνε να βρουν δουλειά κάπου αλλού."

Ο πρώην επικεφαλής της British Airways και της IAG  είπε ότι δεν περίμενε ότι η τάση θα εξαπλωθεί σε άλλες περιοχές, αλλά έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για τις αυξανόμενες ελλείψεις πιλότων στις Ηνωμένες Πολιτείες.

"Νομίζω ότι πρέπει να τεθεί προς προβληματισμό.  Υπάρχουν προβλήματα σε ορισμένα αεροδρόμια, δεν είναι σε όλο τον κόσμο", διευκρίνησε ο Γολς και πρόσθεσε:

 "Πιστεύω ότι αντανακλά την πολύ σημαντική αύξηση της δραστηριότητας που έχουμε δει. Αντικατοπτρίζει επίσης το γεγονός ότι βγαίνουμε από μια πολύ χαμηλή βάση. Έτσι, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια προσπαθούν να ανασυνταχθούν, είναι δύσκολο για ορισμένους από αυτούς..Θα αντιμετωπιστεί."

Η πανδημία οδήγησε στην παύση των διεθνών ταξιδιών καθώς οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο περιόρισαν την είσοδο. Ωστόσο, η χαλάρωση των περιορισμών και η συσσωρευμένη ταξιδιωτική ζήτηση οδήγησαν σε απότομη άνοδο των ταξιδιών μικρών και μεσαίων αποστάσεων.

Ο Γολς υποβάθμισε τις ανησυχίες ότι η αυξημένη  ζήτηση θα μπορούσε να αποδειχθεί βραχύβια καθώς οι ανησυχίες για τον πληθωρισμό και το χαμηλότερο διαθέσιμο εισόδημα επηρεάζουν τις μελλοντικές ταξιδιωτικές δαπάνες.

Ορισμένα στελέχη έχουν προειδοποιήσει για αβέβαιη ζήτηση κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

"Αναμφίβολα, αυτό που βλέπουμε αυτή τη στιγμή είναι πολύ, πολύ ισχυρή ζήτηση σε όλο τον κόσμο. Είναι ισχυρότερη από ό,τι περιμέναμε", είπε, προσθέτοντας ότι η κίνηση έχει την τάση να φτάσει στα επίπεδα του 2019 μέσα στο 2023 και όχι το 2024 όπως είχε προηγουμένως προβλεφθεί.

Επίσης, ο Γολς τόνισε ότι οι αεροπορικές εταιρίες έχουν και στο παρελθόν διαχειριστεί τιμές πετρελαίου πάνω από 100 δολάρια το βαρέλι, προσθέτοντας ότι το επιπλέον κόστος θα περάσει στους επιβάτες.