Το στίγμα του επενδυτικού πλάνου ύψους 1 δισ. ευρώ που τρέχει η VODAFONE στη χώρα μας, και την εντατικοποίησή αυτού, το παράθυρο ευκαιρίας που βλέπει στον αμυντικό τομέα, τις προτεραιότητες που θέτει αλλά και τη βεβαιότητα ότι δεν πωλείται η Vodafone Ελλάδος, τόνισε στην πρώτη συνάντηση του με δημοσιογράφους χθες, ως νέος CEO της Vodafone, ο Αχιλλέας Κανάρης.
«Δεν ανέλαβα τη θέση του CEO με αποστολή να πωληθεί η Vodafone Ελλάδας. Αντίθετα, με άλλες αγορές που η Vodafone αποχώρησε, η ελληνική θυγατρική δεν πωλείται. Η Ελλάδα είναι μία καλή αγορά για τον μητρικό όμιλο, έχει προοπτικές και φέρνει αποδόσεις», ξεκαθάρισε ο κ. Κανάρης.
Παράλληλα τόνισε ότι η εταιρεία θέλει να εξελιχθεί περισσότερο ως ICT παίκτης στην ελληνική αγορά, έχοντας πάρει μέχρι σήμερα έργα αξίας 325 εκατ. ευρώ, ενώ όπως σημείωσε ο κ. Κανάρης, υπάρχει pipeline για επιπλέον έργα περίπου 200 εκατ. ευρώ μέχρι το 2026.
Ο κ. Κανάρης αποκάλυψε ότι υπάρχει πλάνο εξαγορών, κυρίως όσον αφορά μικρές εταιρείες ICT, ενώ στο πλάνο εξέφρασε ενδιαφέρον και για τον κλάδο της Άμυνας, λέγοντας, ωστόσο, ότι από τον Σεπτέμβριο θα εξεταστούν οι επιλογές και οι κινήσεις στις οποίες θα προχωρήσει.
Ο ίδιος δε έδωσε έμφαση στην ανανέωση και επέκταση των όρων διάθεσης του φάσματος 5G.
Ειδικότερα για τις εξαγορές διευκρίνισε ότι υφίσταται ενδιαφέρον για εξαγορά στην Ελλάδα μικρού-μεσαίου μεγέθους τεχνολογικής εταιρείας και έχουν εξεταστεί ορισμένες περιπτώσεις, χωρίς όμως να έχει προχωρήσει η κίνηση αυτή καθώς πρέπει να πληρούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις αφού στόχος είναι να εξυπηρετηθεί η πρόθεση να τη λειτουργία ενός hub για τον Όμιλο στην Ελλάδα.
Που θα κατευθυνθεί το επενδυτικό πλάνο του 1 δισ.
Οι επενδύσεις θα φτάσουν το 1 δισ. ευρώ μέχρι το 2029 κυρίως για την επέκταση της υποδομής οπτικών ινών και για το 5G όπου υπάρχει πληθυσμιακή κάλυψη στο 96% στο τέλος Μαρτίου.
Σχετικά με το που βρίσκεται η εταιρεία αυτή τη στιγμή, ο κ. Κανάρης επισήμανε ότι στη σταθερή τηλεφωνία διαθέτει 360.000 εμπορικά διαθέσιμες γραμμές FTTH, ενώ άλλες 140.000 βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο υλοποίησης και αναμένεται να ενεργοποιηθούν έως το τέλος του έτους.
Η ποιότητα της υπηρεσίας έχει αναβαθμιστεί σε 10 νησιά του Αιγαίου και Ιονίου Πελάγους που διασυνδέονται με το ιδιόκτητο υποθαλάσσιο καλώδιό της, με τα νοικοκυριά και τις τοπικές επιχειρήσεις να έχουν πλέον δυνατότητα πρόσβασης σε ταχύτητες έως 1 Gbps.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία έχει ολοκληρώσει την προσαιγιάλωση των διεθνών καλωδίων India-Europe Express και 2Africa στον ιδιόκτητο σταθμό της εταιρείας στο Τυμπάκι Κρήτης.
Ακόμα, σύμφωνα με τον ίδιο, το Vodafone 5G Network καλύπτει πλέον πάνω από το 94% του πληθυσμού και η κάλυψη περιλαμβάνει 247 πόλεις σε όλη την Ελλάδα και 70 νησιά.
Το θέμα τις εμπειρίας του πελάτη μας απασχολεί, πρέπει να βελτιωθούμε στο σκέλος της εξυπηρέτησης. Θα γίνουν αλλαγές στα καταστήματα με στόχο να γίνουμε προορισμός για την οικογένεια και όχι απλά ως ένας πάροχος συνδέσεων, υπογράμμισε ο Α. Κανάρης, σημειώνοντας πως η Vodafone Ελλάδας θέλει να γίνει ένας «προορισμός για να αγοράζουν οι ελληνικές οικογένειες την τεχνολογία τους συνολικά και όχι μόνο μια σύνδεση».
Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία θέλει να αναπτύξει το προϊοντικό της portfolio, ενώ σχεδιάζει να επιφέρει αλλαγές και στα καταστήματα Vodafone.
Ειδικά για τις επενδύσεις, το capex ετησίως είναι σταθερά πάνω από 100 εκατ.ευρώ ετησίως, ενώ υπογράμμισε πως η εταιρεία πηγαίνει καλά στις σταθερές συνδέσεις παρά τις πιέσεις σε επίπεδο λιανικής. Παράλληλα, εκτίμησε πως στην συνδρομητική τηλεόραση η συνδρομητική βάση αυξάνεται, ενώ μειώνεται η καρτοκινητή, όπως σε όλους τους παρόχους, γιατί οι συνδρομητές μετακινούνται σε πακέτα με συμβόλαιο.
Σε σχέση με τον ανταγωνισμό στην αγορά και την είσοδο νέων παικτών (ΔΕΗ), ο κ. Κανάρης σημείωσε πως η Ελλάδα δεν είναι αγορά που χωράει πολλούς παίκτες γιατί δεν βγαίνουν οι αποδόσεις.
Μιλώντας για τον Όμιλο Vodafone, ο κ. Κανάρης, στην αρχή της τοποθέτησής του σημείωσε πως βρίσκεται σε ένα πολύ καλό σημείο, υπενθυμίζοντας ότι πάρθηκαν στρατηγικές αποφάσεις και υπήρξε αλλαγή του μοντέλου λειτουργίας με πιο απλοποιημένες διαδικασίες και δομές.
Επίσης, υπήρξαν καίριες αποφάσεις να αποχωρήσει ο όμιλος από συγκεκριμένες αγορές με δομικά προβλήματα που δεν απέδιδαν και με λίγες προοπτικές ανάπτυξης. Παράλληλα, άλλαξε η στρατηγική των συνεργασιών και πλέον ο όμιλος προσανατολίζεται και προχωρά σε JVs και νέες συνεργασίες, εμπορικές και στρατηγικές. Ακόμη, τόνισε την ισχυρή οικονομική θέση του ομίλου με έμφαση στο σκέλος του δανεισμού που υποχώρησε αισθητά.