Επενδύσεις και εξωστρέφεια στο business plan
Τρικαλινός

Επενδύσεις και εξωστρέφεια στο business plan

Με πάνω από ενάμιση αιώνα δραστηριοποίησης στον τομέα παραγωγής αυγοτάραχου αλλά και άλλων ιχθυηρών προϊόντων όπως φιλέτο γαύρου και σαρδέλας αλλά και θαλασσινού αλατιού, η εταιρεία Τρικαλινός διαθέτει τόσο την εμπειρία όσο και την τεχνογνωσία, αλλά και το brand awareness σε Ελλάδα και εξωτερικό προκειμένου να αντιμετωπίσει επιτυχώς τις επιπτώσεις της πανδημίας, της ακρίβειας και του πολέμου στην Ουκρανία.

Όπως τονίζει στο Liberal ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Ζαφείρης Τρικαλινός, αναφερόμενος στην πορεία της εταιρείας τα τελευταία χρόνια, «οι ρυθμοί ανάπτυξής μας, ως το 2019 ήταν αυξητικοί, σε ένα ποσοστό περίπου 10% κατ' έτος.

Το 2020 είχαμε μια επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης -συνεπεία της πανδημίας- όπου  όμως το 2021 επανήλθαμε σε ανοδική πορεία». 

«Ο πληθωρισμός, η ενεργειακή κρίση και ο πόλεμος στην Ουκρανία», συνεχίζει ο ίδιος, «έχουν δημιουργήσει ένα ασφυκτικό οικονομικό περιβάλλον, σε παγκόσμιο επίπεδο. Πολλά από τα ευρωπαϊκά εργοστάσια υάλινων συσκευασιών είχαν την έδρα τους στην Ουκρανία. Ο πόλεμος εξανάγκασε σε κλείσιμο ή περιορισμό το μεγαλύτερο προμηθευτή βάζων και μπουκαλιών της Ευρώπης, με αποτέλεσμα ελλείψεις υλικών, οι χρόνοι παράδοσης όλων των υλικών συσκευασίας να είναι μεγαλύτεροι (από 2-3 εβδομάδες έχουν γίνει 3-4 μήνες για τους ίδιους όγκους παραγγελιών), τα δε κόστη να έχουν «ξεφύγει». Αυτά συμβαίνουν σε συνδυασμό με την άυξηση του κόστους μεταφοράς, και την αύξηση του πληθωρισμού, επηρεάζοντας κάθε παραγωγική επιχείρηση της Ευρώπης και μειώνοντας την κερδοφορία μας».

Σε σχέση με τις αυξήσεις που συνδέονται με την ενεργειακή κρίση, επισημαίνει ο κ. Τρικαλινός πως «η εταιρία μας επενδύει σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Για τις αυξήσεις των υλικών συσκευασίας, είμαστε σε διαρκή αναζήτηση εναλλακτικών προμηθευτών. Γενικά, επιδιώκουμε τον εξορθολογισμό των αυξήσεων, με αυστηρό προγραμματισμό και ομαδοποίηση των παραγωγικών μας διαδικασιών, εύρεση καλύτερων τιμών όπου αυτό είναι εφικτό. Προσπαθούμε να μη μετακυλίσουμε όλο το βάρος των αυξήσεων στον τελικό πελάτη, αλλά να μοιραστούμε το βάρος των αυξήσεων με δίκαιο τρόπο». 

Ειδικότερα για τις επενδύσεις που σχεδιάζει άμεσα η εταιρεία, αυτές αφορούν σε μηχανολογικό εξοπλισμό και σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Εκσυγχρονισμός και εξαγωγές

Όπως προαναφέρθηκε, η οικογένεια Τρικαλινός ξεκίνησε να ασχολείται με την παραγωγή και εμπορία αυγοτάραχου δύο αιώνες πριν και συγκεκριμένα από το 1856, στη λιμνοθάλασσα του Αιτωλικού. 

Ο σημερινός πρόεδρος της εταιρείας, κ. Ζαφείρης Τρικαλινός, που ανήκει στην τέταρτη γενιά - την πέμπτη γενιά εκπροσωπεί ο γιός του - κατόρθωσε να βελτιώσει την παραγωγική διαδικασία του αυγοτάραχου. Για να επιτευχθεί αυτό, δημιούργησε το πρώτο σύγχρονο συσκευαστήριο αυγοτάραχου στη χώρα, το οποίο φέρει και πιστοποίηση ISO 9001: 2008, FSCC 22000, που διασφαλίζει την ποιότητα, την υγιεινή και την ασφάλεια των τροφίμων. 

Επιπρόσθετα, διαθέτει Πιστοποιητικό Ethos Bronze, Αριθμό Έγκρισης από τον Αμερικάνικο FDA για εξαγωγή των προϊόντων της στις ΗΠΑ και Πιστοποίηση Kosher για όλα της τα προϊόντα.

Το προϊόν βελτιώθηκε αντίστοιχα ως προς την υφή και τη γεύση, διατηρώντας τα διατροφικά του χαρακτηριστικά. Λόγω της εφαρμογής αυτών των καινοτόμων αλλαγών στις διαδικασίες παραγωγής της εταιρίας, απολαμβάνουμε σήμερα ένα προϊόν με πολύπλοκη γεύση umami, πολύ μακρά επίγευση, βελούδινη υφή και εξαιρετικά υγιεινό διατροφικό προφίλ.

Το 2009, η Τρικαλινός προχώρησε σε μια σημαντική επένδυση που οδήγησε στη βελτίωση της συνολικής εικόνας και της συσκευασίας των προϊόντων της, με νέα εταιρική ταυτότητα, δυναμική και οργανωμένη προώθηση και επικοινωνία, χτίζοντας ένα ισχυρό brand-name. 

Αποτέλεσμα αυτών των στρατηγικών αλλαγών είναι τα προϊόντα της να διακριθούν ανάμεσα σε άλλα παρόμοια από όλο τον κόσμο και να κερδίσουν μια θέση στα καλύτερα καλάθια delicatessen διεθνώς και βραβεία σε εθνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς συσκευασίας και ποιότητας. 

Μεταξύ αυτών των βραβείων είναι τα Gourmet Award 2006, Gourmet Award 2007, ITOI -SUPERIOR TASTE AWARD 2012, INNOVATIVE AWARD 2007 στην SIAL D’OR, PENTAWARDS 2009, PENTAWARDS 2013, Χρυσό Βραβείο της έκθεσης του Αθηνοράματος στις χρονιές 2013, 2014, 2015 και 2016, BEST BRAND AWARD 2017- ACCI- EBEA, WALTER SCHEEL MEDAILLE 2022. 

Η εταιρεία Τρικαλινός διαθέτει τις σχετικές άδειες από τις αρμόδιες αρχές, ώστε να εξάγει τα προϊόντα της σε Ρωσία, Αμερική και Ιαπωνία. Οι εξαγωγές είναι απλωμένες σε 42 χώρες σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία. 

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, οι εξαγωγές αποτελούν πάνω το 42% του τζίρου της εταιρείας. Για να επιτευχθεί αυτό η εταιρεία συμμετέχει συστηματικά σε εγχώριες και διεθνείς εκθέσεις όπως, Sial Paris, Pir Moscow, Anuga στη Γερμανία, Terra Madre & Salone Del Gusto στην Ιταλία, Tuttofood στην Ιταλία,  Fancy Food, στις ΗΠΑ, Omnivore Festival, Deauville , Foodex, στο Τόκυο, Greek Panorama στη Σουηδία, Food Expo- Αθήνα.

Στην Ελλάδα συμμετέχει στις ακόλουθες Οινο-Γαστρονομικές εμπορικές εκθέσεις και Φεστιβάλ: Ελλάδα Γιορτή Γεύσεις -Αθήνα, Αφροί & Φυσαλίδες- Ελλάδα, Wine Show-Θεσσαλονίκη, Umami Festival – Αλεξανδρούπολη, Λάρισα, Ηράκλειο, Trinity Wines.

Το 2018 πραγματοποιήθηκε η ένταξη της εταιρίας στην ομάδα Ελλήνων Παραγωγών της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ. Η πρωτοβουλία αυτή αποτελείται από μία κοινότητα Ελληνικών εξωστρεφών, παραγωγικών επιχειρήσεων και αποσκοπεί στην ανάδειξη και την προώθηση του σύγχρονου, επιχειρηματικού και παραγωγικού πολιτισμού της χώρας μας.