ΤΑΙΠΕΔ:Οι εξελίξεις σε Αλεξανδρούπολη, Ηγουμενίτσα και Βόλο
Eurokinissi
Eurokinissi

ΤΑΙΠΕΔ:Οι εξελίξεις σε Αλεξανδρούπολη, Ηγουμενίτσα και Βόλο

Στην επόμενη μέρα και με ταχείες διαδικασίες προχωρά το ΤΑΙΠΕΔ στην αξιοποίηση των περιφερειακών Λιμένων με την έναρξη της διαδικασίας για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (Ο.Λ.Β. Α.Ε.), μέσω διεθνούς διαγωνισμού για την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, με τα νέα να έρχονται γρήγορα για τις προσφορές.

Εξάλλου, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το αργότερο έως τα μέσα Οκτωβρίου, αναμένεται και η κατάθεση βελτιωμένων προσφορών για την Ηγουμενίτσα και έως το τέλος του μήνα θα κλειδώσει και ο επενδυτής για Αλεξανδρούπολη. 

Όσον αφορά στην Ηγουμενίτσα όπως έχει ήδη αναφέρει το Liberal, το «παρών» θα δώσουν οι 2 εκ των 3 ομίλων που είχαν φτάσει στην τελική φάση, δηλαδή η κοινοπραξία που απαρτίζεται από τις Grimaldi Euromed S.p.A. - Mινωικές Γραμμές και ο ΟΛΘ, καθώς Attica Group – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις έμειναν εκτός. Για την Αλεξανδρούπολη δε τα πυρά τους διασταυρώνουν δύο αμερικανικών συμφερόντων κοινοπραξίας και το λιμένα να βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος λόγω θέσης και ρόλου που δύναται να διαδραματίσει στην ευρύτερη περιοχή ως παράγοντας σταθεροποίησης για την μεταφορά ενέργειας και όχι μόνο. 

Σχετικά με τον ΟΛΒ, αναμένεται από τους συμβούλους που συνδράμουν το Ταμείο στη διαδικασία αξιοποίησης να διερευνήσουν πιθανό επενδυτικό ενδιαφέρον για τη διάθεση ποσοστού του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας που ανέρχεται σε τουλάχιστον 67%. 

Η Ο.Λ.Β. Α.Ε. έχει το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης του λιμένα Βόλου, των θαλάσσιων εγκαταστάσεων του αλιευτικού καταφυγίου που βρίσκεται στο ανατολικό άκρο του αιγιαλού της πόλης, των λιμενικών εγκαταστάσεων του Αλμυρού και της Αγριάς. Η Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ του Δημοσίου και της Ο.Λ.Β. Α.Ε. έχει διάρκεια 60 ετών από την υπογραφή της και λήγει το 2062. 

Οι κύριες δραστηριότητες της εταιρείας περιλαμβάνουν υπηρεσίες εμπορευμάτων και εμπορευματοκιβωτίων, χάλυβα και παλιοσίδερα, ξηρό και υγρό χύδην φορτίο και υπηρεσίες επιβατών, συμπεριλαμβανομένων ferry boat προς τις Σποράδες, καθώς και δραστηριότητες κρουαζιέρας. Η θέση του Λιμένα στην ηπειρωτική χώρας και στην ευρύτερη περιοχή μποροθννα αποτελέσουν πόλο έλξης για επίδοξους επενδυτές. 

Η έκταση του λιμένα υπολογίζεται σε 650.000 τ.μ., ενώ το 2021, σύμφωνα με εκτιμήσεις από το teaser του ταμείο για τους επενδυτές, ο οργανισμός εμφάνισε έσοδα 5,26 εκατ. ευρώ, EBITDA στα 1,486 εκατ. ευρώ, κέρδη 522 χιλ. ευρώ, ενώ είχε ίδια κεφάλαια ύψους 16,32 εκατ. ευρώ και ταμείο ύψους 5,19 εκατ. ευρώ. Το λιμάνι βρίσκεται σε κομβικό σημείο, σε απόσταση 330 χλμ. από την Αθήνα και 215 χλμ. από τη Θεσσαλονίκη και διαθετει οδική σύνδεση (10 χλμ.) με τον κεντρικό οδικό άξονα αλλά και σύνδεση με το αεροδρόμιο (Αγχιάλου). 

Ο λιμένας έχει 5 προβλήτες (πέραν της επιβατικής που είναι ο κυρίως χώρος) με τις απαραίτητες υποδομές, όπως εμπορική (bulk – general cargo, mega yachts κ.α. 990 μέτρα μήκος), μικτή με κρουαζιέρα και containers (950μ. ), μία ακόμα εμπορική που είναι υπό κατασκευή (π.χ. yacht storage κ.α.), μία επιπλέον που είναι στα πλάνα με fishing boats και fish market buildings, καθώς και μία ακόμα (φορτία – μεταφορά προς Σποράδες). 

Όσον αφορά στην κίνηση του ΟΛΒ το 2021 ανήλθε σε 1.336 χιλ. τόνους για γενικά φορτία (μέσος όρος 5ετίας 1.224 χιλ. τόνοι), σε 19.423 χιλ. τόνους όσον αφορά τα containers και διακινήθηκαν 80.480 οχήματα, ενώ στην κρουαζιέρα καταγράφηκαν 21 αφίξεις κρουαζιερόπλοια. 

Η ετήσια αμοιβή παραχώρησης ανέρχεται στο 3,5% επί των ακαθάριστων εσόδων. Σε αρχική φάση οι υποψήφιοι επενδυτές θα κληθούν να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για τον διαγωνισμό. Σε επόμενη φάση, που επίσης θα οριστεί από το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ, οι ενδιαφερόμενοι θα υπογράψουν ρήτρες εμπιστευτικότητας, θα αποκτήσουν πρόσβαση στο VDR και θα επισκεφτούν το Λιμένα. για να οδηγηθούμε σταδιακά, με όσους συνεχίζουν, στη φάση λήψης των συμβάσεων και την υποβολή προσφορών.