Η Slate Auto, η οποία βγήκε από την stealth mode νωρίτερα φέτος με ένα εκπληκτικό - και εκπληκτικά προσιτό - προσαρμόσιμο ηλεκτρικό φορτηγό, έχει συγκεντρώσει 700 εκατ. δολάρια μέχρι σήμερα.
Αλλά πολύ πριν η νεοσύστατη εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων αποκαλύψει την ύπαρξή της, συγκέντρωσε αθόρυβα έναν γύρο χρηματοδότησης Σειράς Α ύψους άνω των 100 εκατ. δολαρίων το 2023. Και ενώ ο Τζεφ Μπέζος συμμετείχε σε αυτόν τον γύρο, όπως ανέφερε αρχικά το TechCrunch, δεν ήταν ο μόνος. Μια κανονιστική κατάθεση που υποβλήθηκε στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς δείχνει ότι συμμετείχαν έως και 16 επενδυτές.
Η Slauson & Co., μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων με έδρα το Λος Άντζελες που ιδρύθηκε πριν από πέντε χρόνια, είναι ένας από τους λίγους επενδυτές στη σειρά Α της Slate που μίλησε δημόσια για το γιατί στήριξε την εταιρεία.
Ο συνεργάτης της Slauson & Co., Ατζέι Ρέλαν, δήλωσε σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο TechCrunch ότι η εταιρεία του γνωρίζει πολύ καλά τις πολλές πτωχεύσεις νεοσύστατων ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια, καθώς και τα εμπόδια που προέρχονται από την κυβέρνηση Trump για οτιδήποτε σχετίζεται με την πράσινη ενέργεια.
Ανεξάρτητα από αυτό, ο Ρέλαν είπε ότι αυτός και ο συνεργάτης του, Austin Clements, πιστεύουν στην αποστολή της νεοσύστατης επιχείρησης να παρέχει «πιο οικονομικά προσιτά, αξιόπιστα και προσαρμόσιμα οχήματα που κατασκευάζονται εγχώρια».
Ο Ρέλαν και ο Κλέμεντς ξεκίνησαν την Slauson & Co. το 2020. Φίλοι από το λύκειο, μεγάλωσαν και οι δύο στην Slauson Avenue στο Νότιο Κεντρικό Λος Άντζελες.
Ο Ρέλαν είπε ότι έπεσαν θύμα του Slate από τον Τζεφ Γίλκι, τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο του τμήματος καταναλωτών της Amazon, ο οποίος συνίδρυσε την Re:Build Manufacturing, μια θερμοκοιτίδα από την οποία ξεκίνησε η Slate. Ο Γίλκι, τον οποίο ο Ρέλαν γνώριζε από τότε που ίδρυσε την Slauson & Co, τους σύστησε για πρώτη φορά στο μυστικό έργο το 2023.
Ο Ρέλαν παραδέχεται ότι η επένδυση σε μια νεοσύστατη εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων είναι λίγο έξω από τα «κύρια θέματα» της εταιρείας του. Ωστόσο, το δίδυμο ενδιαφέρθηκε για την αποστολή της Slate να κατασκευάσει ένα πιο προσιτό και προσιτό αυτοκίνητο.
Το φορτηγό της Slate δεν θα κυκλοφορήσει στην αγορά μέχρι τα τέλη του 2026, αλλά ο Ρέλαν και ο Κλέμεντς έχουν ήδη μια μικρή επιβεβαίωση ότι το γούστο τους ήταν άψογο με την Slate: Η εταιρεία ξεπέρασε τις 100.000 κρατήσεις με δυνατότητα επιστροφής χρημάτων σε μόλις δύο εβδομάδες.
Φυσικά, δεν βλάπτει να στέκεσαι δίπλα σε κάποια σοβαρή οικονομική και βιομηχανική δύναμη. Όχι μόνο ο Μπέζος επένδυσε σε αυτόν τον αρχικό γύρο χρηματοδότησης, αλλά η Slate προσέλκυσε επίσης μεγάλα κεφάλαια από τον ιδιοκτήτη των Los Angeles Dodgers, Μαρκ Γουόλτερ, καθώς και από την εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων General Catalyst.
Αυτοί οι υποστηρικτές έχουν βοηθήσει στην πλήρωση των ταμείων της Slate με περίπου 700 εκατ. δολάρια και η εταιρεία δήλωσε στο TechCrunch ότι έχει ήδη ξεκινήσει έναν γύρο χρηματοδότησης Σειράς C. Η Slauson & Co. επένδυσε επίσης στη Σειράς Β. Η εταιρεία αρνήθηκε να μοιραστεί πόσα έχει επενδύσει στη Slate μέχρι σήμερα.
Αυτός ο συνδυασμός – η ομάδα Slate, οι κύριοι χρηματοδότες και η ευκαιρία σε εισαγωγικό επίπεδο στην αγορά αυτοκινήτων – άφησε τον Ρέλαν και τον Κλέμεντς να πιστεύουν ότι η επένδυσή τους μπορεί να αποφέρει καλή απόδοση, ακόμη και στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας με τα γνωστά χαμηλά περιθώρια κέρδους.