Το α’ εξάμηνο του 2025 ολοκληρώθηκε με τον κύκλο εργασιών να διαμορφώνεται στα 40,2 εκατ. ευρώ.
Παπουτσάνης: Διψήφια αύξηση σε κερδοφορία και εξαγωγές με «όχημα» τα επώνυμα προϊόντα
Ισχυρή ανάπτυξη στο α’ εξάμηνο

Παπουτσάνης: Διψήφια αύξηση σε κερδοφορία και εξαγωγές με «όχημα» τα επώνυμα προϊόντα

Το α’ εξάμηνο του 2025 ολοκληρώθηκε με τον κύκλο εργασιών να διαμορφώνεται στα 40,2 εκατ. ευρώ.

Με διατηρήσιμη δυναμική ανάπτυξης, διψήφια αύξηση στα βασικά της μεγέθη και εντυπωσιακές επιδόσεις στα επώνυμα προϊόντα και τις εξαγωγές, η ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ επιβεβαιώνει την ανοδική πορεία που έχει χαράξει τα τελευταία χρόνια. 

Το α’ εξάμηνο του 2025 ολοκληρώθηκε με τον κύκλο εργασιών να διαμορφώνεται στα 40,2 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 27% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, με τις εξαγωγές να συνεισφέρουν το 55% των συνολικών πωλήσεων.

Η κατηγορία των επώνυμων προϊόντων αποδείχθηκε για άλλη μία φορά το μεγάλο στοίχημα της εταιρείας, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 37% σε ετήσια βάση. Η στρατηγική διείσδυσης στην κατηγορία Οικιακής Φροντίδας, που ξεκίνησε δυναμικά με τα μαλακτικά Aromatics, αποδίδει καρπούς, καθώς ήδη από τους πρώτους έξι μήνες του έτους ο κύκλος εργασιών υπερδιπλασιάστηκε σε αυτή την κατηγορία.

Η Διοίκηση της εταιρείας σχολιασε για τα οικονομικά αποτελέσματα: «Ο κύκλος εργασιών της Εταιρείας κατά το Α’ εξάμηνο 2025 έφτασε, για πρώτη φορά στην ιστορία της,  το ορόσημο των 40 εκ ευρώ. Πρόκειται για ένα πολύ δυναμικό πρώτο μισό της χρονιάς, το οποίο έρχεται ως επιβεβαίωση του στρατηγικού μας σχεδιασμού των τελευταίων χρόνων, με έμφαση στη βιωσιμότητα, την καινοτομία και την εξωστρέφεια και σημαντική βαρύτητα στους ανθρώπους και έργα που προάγουν την ανταγωνιστικότητα μας. Για το έτος 2025 η Εταιρεία στοχεύει στη διατήρηση του υψηλού ρυθμού ανάπτυξης του κύκλου εργασιών και ανάλογη βελτίωση της κερδοφορίας».

Σημαντική βελτίωση στην κερδοφορία

Το EBITDA αυξήθηκε κατά 13%, στα 5,7 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ενισχύθηκαν κατά 38%, φτάνοντας τα 3,2 εκατ. ευρώ, έναντι 2,3 εκατ. ευρώ πέρυσι. Σημαντικό ρόλο σε αυτή τη βελτίωση έπαιξε και η αξιοποίηση των φοροαπαλλαγών από πρόσφατες επενδύσεις, οι οποίες, όπως είχε επισημανθεί και σε προηγούμενο ρεπορτάζ, περιλαμβάνουν εκσυγχρονισμό υποδομών, αυτοματοποίηση και επενδύσεις σε AI & συστήματα διαχείρισης.

Το μικτό κέρδος ανήλθε σε 14,9 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 23%, με το μικτό περιθώριο να κυμαίνεται στο 37%, ελαφρώς χαμηλότερο από το 38% του 2024, λόγω ενίσχυσης των δαπανών προώθησης και ενδυνάμωσης του ανθρώπινου δυναμικού.

Ανάλυση κατά τομέα δραστηριότητας

Η ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ συνεχίζει να «χτίζει» σε τέσσερις βασικούς πυλώνες: Επώνυμα προϊόντα (31% του κύκλου εργασιών), με εστίαση τόσο στην προσωπική περιποίηση όσο και στην οικιακή φροντίδα. Ξενοδοχειακά προϊόντα (15%), Αύξηση 7% στις συνολικές πωλήσεις. Ειδικά, τα επώνυμα προϊόντα κατέγραψαν 18% αύξηση, με σημαντική ενίσχυση στο εξωτερικό (+33%). Οι θετικές προοπτικές στον τουρισμό ενισχύουν περαιτέρω τη δυναμική. Παραγωγή για τρίτους (41%), η οποία σημείωσε εντυπωσιακή άνοδο +44%, χάρη στη διεύρυνση συνεργασιών, με υφιστάμενους στρατηγικούς πελάτες και την υψηλή παραγωγική δυναμικότητα της εταιρείας. Βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών (13%), όπου υπήρξε οριακή μείωση 2%, ωστόσο η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει στην ποιοτική διαφοροποίηση και στην εξαγωγική επέκταση.

Στόχος τα 100 εκατ. ευρώ πωλήσεις μέχρι το 2028

Σε πρόσφατη παρουσίαση, η διοίκηση επανέλαβε τον στόχο των 100 εκατ. ευρώ πωλήσεων μέχρι το 2028, στόχος που χαρακτηρίζεται απολύτως εφικτός, βάσει της παρούσας δυναμικής. Η ανάπτυξη αυτή βασίζεται στην οργανική επέκταση, στις νέες συνεργασίες, στην γεωγραφική διεύρυνση αλλά και στο εντατικό pipeline καινοτομίας, που εστιάζει σε νέες κατηγορίες προϊόντων και νέα κανάλια διανομής, εντός και εκτός Ελλάδας.

Εξαγωγική εξωστρέφεια 

Περισσότερο από το 55% των πωλήσεων πραγματοποιείται στο εξωτερικό. Πέρα από τις παραδοσιακές ευρωπαϊκές αγορές, ανοίγει και το «παράθυρο» της Βόρειας Αμερικής, εξέλιξη που συνδέεται με την πολιτική δασμών στις ΗΠΑ. Παράλληλα, σημαντικές είναι οι επιδόσεις της εταιρείας και στην Κύπρο και Ιταλία, με τη διοίκηση να επιδιώκει περαιτέρω διείσδυση.

Ο Chief Transformation Officer, Αλέξανδρος Σκανδαλάκης, είχε αναδείξει τη σημασία του επιχειρησιακού μετασχηματισμού, εστιάζοντας στην οργάνωση με πελατοκεντρική προσέγγιση, νέες δεξιότητες στο ανθρώπινο δυναμικό, αλλά και απλοποίηση και αποτελεσματικότητα στην παραγωγική διαδικασία.

Για το 2025, οι επενδύσεις της ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ αναμένεται να φτάσουν τα 5 εκατ. ευρώ, κυρίως για αποθήκες, μηχανολογικά έργα και εγκαταστάσεις, ενώ προβλέπονται αντίστοιχα κεφάλαια και για το 2026.