Ο σχεδιασμός για ανάπτυξη στην ελληνική αγορά

Ο σχεδιασμός για ανάπτυξη στην ελληνική αγορά

Η απόφαση της διοίκησης της Mere, σχεδιάζει όχι μόνο να συνεχίσει να δραστηριοποιείται στη χώρα μας, όπως και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες αλλά και προσβλέπει σε περαιτέρω επέκταση του δικτύου της,  κάτι που μπορεί να οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι βλέπει μια έστω και αργή ανάπτυξη στο «βάθος του τούνελ». 

Όλα αυτά σε μια περίοδο αρκετά προβληματική για τις επιχειρήσεις ρωσικών συμφερόντων, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Βέβαια, αν υπάρχει ένα πεδίο, στο οποίο να μπορεί να δραστηριοποιηθεί με επιτυχία η Mere, αυτό είναι η τάση που επικρατεί με τους καταναλωτές να στρέφονται σε φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label).

Ειδικά στην Ελλάδα, η Mere αντιμετώπιζε πρόβλημα, καθώς ακόμη και στην περίπτωση που έβρισκε τοπικούς παραγωγούς ή προμηθευτές να αγοράζει και να πουλάει σε φθηνές τιμές εν τούτοις εντοπίζονταν  και βασικά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, όπως π.χ. το συσκευασμένο γάλα ή ψωμί, απορρυπαντικά κλπ., που δεν μπορούσε να τα αγοράσει από τους προμηθευτές με μεγαλύτερη έκπτωση απ' ότι ο ανταγωνισμός. Έτσι λοιπόν οι τιμές λιανικής ήταν 20 με 30% πιο κάτω και τις διαφήμιζε δεν αφορούσαν παρά ελάχιστες κατηγορίες προϊόντων, δευτερευούσης σημασίας, τα οποία είναι εισαγόμενα, κυρίως από τη Ρωσία.

Η αύξησης της διείσδυσης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, που αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση της παραγωγής αλλά και της προσφοράς των ειδών της συγκεκριμένης κατηγορίας μπορεί να δημιουργήσει ένα νέο πεδίο δράσης για την Mere, η οποία για  το 2021 παρουσίασε κύκλο εργασιών 2,24 εκατ. ευρώ και ζημίες 995.000 ευρώ. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι αυτό της εξεύρεσης χώρων για καταστήματα. Η δυσκολία αυτή έχει καθυστερήσει σημαντικά τον προγραμματισμό και το σχέδιο της εταιρείας στη χώρα μας, η οποία μάλλον, εγκαταλείπει την προσπάθεια να ανοίξει καταστήματα σε μεγάλα αστικά κέντρα.

Η εξέλιξη αυτή σε συνδυασμό με τη σημερινή κατάσταση κάνουν, πλέον, τον αρχικό στόχο για 80 καταστήματα αδύνατο, τουλάχιστον προς το παρόν.

Η αλυσίδα Mere, η οποία στην Ελλάδα δραστηριοποιείται μέσω της Torg Ελλάς ΙΚΕ, θυγατρικής της ρωσικής εταιρείας Svetofor, διαθέτει τέσσερα καταστήματα σε Λάρισα, Κόρινθο, Αγρίνιο και Τρίπολη. Η εταιρεία διέθετε και πέμπτο κατάστημα, στον Λαγκαδά, το οποίο έκλεισε στις αρχές του 2022, λόγω προβλημάτων στις κτιριακές υποδομές. Το κατάστημα αυτό αναμένεται να αντικατασταθεί με άλλο πιο κοντά στον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης, ενώ παράλληλα, καταβάλλει και προσπάθειες για αναζήτησή χώρου και στην Αθήνα. 

Μάλιστα, η επέκταση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αποτελεί άμεση προτεραιότητα της αλυσίδας, η οποία μέσα στο 2022 έχει κάνει μια αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της τάξεως του 1,5 εκατ.ευρώ, ενώ προγραμματίζει και δεύτερη.