Keyvoto: Από την Πτολεμαϊδα στον παγκόσμιο χάρτη του retail tech

Keyvoto: Από την Πτολεμαϊδα στον παγκόσμιο χάρτη του retail tech

Η πρώτη Product Experience Management πλατφόρμα στην Ελλάδα και από τα ελάχιστες παγκοσμίως ανήκει στην Keyvoto, μια οικογενειακή startup με έδρα την Πτολεμαϊδα, που πλέον στρέφει το βλέμμα της στις αγορές του εξωτερικού, προετοιμάζεται για τον πρώτο κύκλο χρηματοδότησης, έχει ήδη κεντρίσει το ενδιαφέρον της EBRD και προαλείφεται να αλλάξει τα δεδομένα στο εγχώριο λιανεμπόριο.

Η  εταιρεία που έφτιαξαν τα αδέλφια Άσπα και  Γιώργος Παπαδημητρίου στην Πτολεμαΐδα το 2021, η Keyvoto, βρίσκεται στην τελική ευθεία για την πρώτη της χρηματοδότηση, και θεωρείται βέβαιο ότι θα υπάρξουν και άλλοι γύροι, ωστόσο όπως τονίζουν το κριτήριο για την επιλογή του επενδυτή δεν θα είναι τα χρήματα αλλά το πόσο αυτός θα μπορεί να δώσει ώθηση στις εργασίες της εταιρείας και να ανοίξει νέα κανάλια ανάπτυξης.

Σύμφωνα με τους ιδρυτές της εταιρείας οι επαφές με τα VCs βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο και αναμένεται να ολοκληρωθούν το επόμενο τρίμηνο και στην παρούσα φάση η χρηματοδότηση θα ενισχύσει τα πλάνα της Keyvoto για εντός και εκτός συνόρων ανάπτυξη.

Το ενδιαφέρον των VCs προκύπτει και από το γεγονός ότι η startup βάζει τη χώρα στον παγκόσμιο χάρτη του retail tech, αφού είναι μοναδική στην Ελλάδα και διεθνώς οι εταιρείες με αντίστοιχο αντικείμενο μετά βίας φθάνουν τις 10, ενώ σύμφωνα με έρευνα της Deloitte, η αγορά στην οποία δραστηριοποιείται η Keyvoto, αυτή του Product Experience Management, ανέρχεται σε 18 δισ.δολ. και «τρέχει» με ταχύτατους ρυθμούς, αφού προβλέπεται να φτάσει τα 68 δισ.δολ. έως τα τέλη του 2030.

Η ελληνική startup φιλοδοξεί να επεκτείνει την καινοτόμο πλατφόρμα Product Experience Management, που έχει δημιουργήσει, εκτός ελληνικού εδάφους από τα τέλη του 2023, με πρώτους σταθμούς την Ανατολική Ευρώπη, ενώ ενδιαφέρον εκδηλώνεται και από την αγορά της Σαουδικής Αραβίας.

Από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα, έχει ήδη επενδύσει  ίδια κεφάλαια πάνω από 1 εκατ.ευρώ, ενώ προγραμματίζει νέα επένδυση, επίσης 1 εκατ.ευρώ, με τη συνδρομή του αναπτυξιακού νόμου.

Η εταιρεία ανήκει στις 7 καινοτόμες start up της Ελλάδας που επιλέχθηκαν για το πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) – Star Venture – που χρηματοδοτείται από το Ειδικό Ταμείο Τεχνικής Συνεργασίας TaiwanBusiness – EBRD Technical Cooperation Fund μέσω του Small Business Impact Fund.

Τo Κeyvoto είναι μια ενιαία πλατφόρμα PXM (product experience management), ένα σύστημα που βοηθά τον προμηθευτή να παρέχει στους retailers το περιεχόμενο προϊοντικών πληροφοριών που χρειάζονται, έτσι ώστε αυτοί με την σειρά τους να ανανεώνουν τις περιγραφές και τα στοιχεία που τους παρέχονται με τελικό στόχο την αναβάθμιση της εμπειρίας των καταναλωτών και την αύξηση των πωλήσεων.

Ουσιαστικά απλοποιεί τις διαδικασίες διαχείρισης των barcodes και των προϊοντικών δεδομένων για retailers και προμηθευτές στα online και offline κανάλια και δίνει νέα διάσταση αλλά και ευκολία στο ψηφιακό ράφι για προμηθευτές και retailers.

Το πελατολόγιο της μετρά 20 πελάτες-προμηθευτές λιανικής στην ελληνική αγορά, φιλοξενεί περισσότερα από 200 brands στην πλατφόρμα της και συνεργάζεται με όλους σχεδόν τους μεγάλους retailers στην Ελλάδα. Ειδικότερα, έχει τουλάχιστον 20 πελάτες-προμηθευτές, μεταξύ των οποίων τη Barilla και τη Henkel, ενώ αυτή την περίοδο κάνει άνοιγμα και στους κλάδους της τεχνολογίας, του φαρμακείου και της ένδυσης-υπόδησης. Συνεργάζονται δε σχεδόν με όλους τους μεγάλους παίκτες του λιανεμπορίου στο κομμάτι του σούπερ μάρκετ, αλλά και ευρύτερα.

Η Keyvoto απασχολεί σήμερα 30 εργαζόμενους, εκ των οποίων οι 20 βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας, ενώ στόχος είναι μέχρι τα τέλη του 2023, ο αριθμός αυτός να έχει φτάσει τα 50 άτομα.

Μέσω των επενδύσεων, η Keyvoto φιλοδοξεί να προσφέρει τη βέλτιστη προϊοντική εμπειρία στον καταναλωτή, ενώ υπόσχεται σε καταστήματα και προμηθευτές το ιδανικό ψηφιακό περιβάλλον για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων του e-commerce.

Η προηγμένη δομή δεδομένων και το ολοκληρωμένο API της πλατφόρμας της Keyvoto συγκεντρώνουν αυτόματα όλες τις πληροφορίες για τα προϊόντα, καθιστώντας τη σύνδεση μεταξύ προμηθευτών και λιανοπωλητών εξαιρετικά εύκολη και εύχρηστη.

Η πλατφόρμα της Keyvoto απαρτίζεται από μια σειρά από modules, στα οποία περιλαμβάνονται τα εξής:

  • MDM (Master Data Management), για πρόσβαση στα δεδομένα που αφορούν ένα προϊόν.
  • DAM (Digital Asset Movement), για τη διαχείριση των δεδομένων σε ένα σημείο.
  • PIM (Product Information Management), που προσφέρει πλήρη και σαφή εικόνα των πληροφοριών του προϊόντος για τους πελάτες λιανικής.
  • PIDS (Product Information Distribution Services), για τη διασύνδεση των πληροφοριών των προϊόντων σε όλα τα διαφορετικά κανάλια ενδιαφέροντος της επιχείρησης.
  • ACI (Automated Commerce Insights), μέσω του οποίου ο χρήστης μπορεί να παρακολουθεί την τιμή, τη διαθεσιμότητα, την τοποθέτηση των προϊόντων στο ψηφιακό ράφι των λιανοπωλητών ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς και τη συμμόρφωση του περιεχομένου των merchandisers.