H H&M κάνει την Ελλάδα παγκόσμιο «οδηγό» για την ανανέωση των καταστημάτων της
Shutterstock
Shutterstock

H H&M κάνει την Ελλάδα παγκόσμιο «οδηγό» για την ανανέωση των καταστημάτων της

Rebrading με παγκόσμιο «οδηγό» το ιστορικό κέντρο της Αθήνας και ειδικότερα το κατάστημα στην Οδό Ερμού 11 και Βουλής, ξεκινά η H&M, ο σουηδικός πολυεθνικός όμιλος, που αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο λιανοπωλητή μόδας στον κόσμο που θέλει να αλλάξει τα δεδομένα διεθνώς.

Ο υψηλός τζίρος, η σταθερή επισκεψιμότητα των καταστημάτων και ο τουρισμός καθιστούν την ελληνική αγορά στρατηγικής σημασίας για τη H&M, με τον νέο CEO του Ομίλου, Daniel Ervér, να την εντάσσει στην αιχμή του σχεδίου μετασχηματισμού που εφαρμόζεται διεθνώς.

Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας η επιλογή της χώρας έγινε καθώς η Ελλάδα έχει εξελιχθεί σε μία πολύ σημαντική αγορά για το «fast fashion» στην Ευρώπη, με τον Thomas Estrany, επικεφαλής Πωλήσεων για την Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη να σημειώνει ότι,  «Η Αθήνα πλέον συγκαταλέγεται στις μητροπόλεις της μόδας μέσα στον όμιλο».

Το πλήρως ανανεωμένο flagship κατάστημα στο ιστορικό κτίριο της οδού Ερμού 11 εγκαινιάστηκε χθες επίσημα, με τα ανώτατα στελέχη του σουηδικού κολοσσού να επισημαίνουν ότι πρόκειται για την πρώτη πλήρη εφαρμογή του νέου concept «Frame» παγκοσμίως.

Το νέο concept “Frame” έχει σχεδιαστεί για να εξυπηρετεί όλη την οικογένεια, φέρνοντας μέσα στο ίδιο κατάστημα όλες τις σειρές προϊόντων της H&M – από γυναικεία και ανδρικά, έως παιδικά ρούχα και είδη σπιτιού H&M Home.

Την ίδια ώρα, ενσωματώνει καινοτομίες που αναβαθμίζουν την εμπειρία αγορών, όπως «έξυπνα» δοκιμαστήρια και διαδραστικές οθόνες, «παντρεύοντας» το digital με το phygital.

Όπως ανέφερε ο Project Visual Lead του έργου, Αλέξανδρος Τσαμούρης, πρόκειται για ένα concept που παντρεύει το βιώσιμο design με τη σύγχρονη τεχνολογία, σε ένα περιβάλλον με σύγχρονη αισθητική και λειτουργικότητα.
 
Στο ίδιο πνεύμα αναμένεται να είναι και το κατάστημα της H&M στον Πειραιά, που θα ανοίξει την άλλη Παρασκευή, ενώ οι ανακαινίσεις  στο μέτρο του νέου concept επεκτείνoνται και σε άλλες μητροπόλεις με πρώτο σταθμό την Μαδρίτη, όπου ετοιμάζεται ένα flagship κατάστημα, ενώ ήδη έχουν ξεκινήσει οι προετοιμασίες για νέο κατάστημα στο Σεράγεβο και δύο ακόμη σημεία στα Βαλκάνια.
 
Όσον αφορά το ελληνικό δίκτυο, η μετάβαση στο νέο μοντέλο είναι σε πλήρη εξέλιξη. Στην Αττική, επτά από τα δεκατέσσερα καταστήματα έχουν ήδη ανανεωθεί, με στόχο έως το 2026 όλα τα σημεία πώλησης να έχουν προσαρμοστεί στη φιλοσοφία του οικογενειακού καταστήματος.

Την ίδια ώρα χθες η μητρική Ηennes & Mauritz AB ανακοίνωσε τα οικονομικά στοιχεία για το β' τρίμηνο (Μάρτιος - Μάιος) όπου παρουσίασε τριμηνιαία κέρδη που ξεπέρασαν τις προσδοκίες με τα λειτουργικά κέρδη για το τρίμηνο έως τον Μάιο ανήλθαν σε 5,9 δισ. κορώνες (625 εκατ. δολάρια), πάνω από τα 5,8 δισ. κορώνες που ανέμεναν οι αναλυτές. Επίσης οι πωλήσεις τον Ιούνιο αναμένεται να αυξηθούν κατά 3% σε τοπικά νομίσματα.

Όπως αναφέρει η εταιρεία, οι πωλήσεις του ομίλου τον Ιούνιο του 2025 αναμένεται να αυξηθούν κατά 3% σε τοπικά νομίσματα σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους.

Τι καινοτομίες φέρνει το νέο concept

Τόσο το κατάστημα της Ερμού όσο και αυτό του Πειραιά ενσωματώνουν το next-gen concept της H&M. Οι καινοτομίες και οι υπηρεσίες που κάνουν τη διαφορά είναι:

  • Click & Collect (C&C) & Αυτόματα Lockers: Παραλάβετε και επιστρέψτε τις online παραγγελίες σας με ευκολία. Τα αυτόματα lockers επιτρέπουν γρήγορη, self-service παραλαβή με τη χρήση PIN, χωρίς αναμονή ή βοήθεια από το προσωπικό.
  • Smart Store Technology: Ψηφιακές λύσεις που αναβαθμίζουν την παρουσίαση των προϊόντων και διευκολύνουν τη λειτουργία των καταστημάτων, βελτιώνοντας τη διαθεσιμότητα μεγεθών και βοηθώντας το προσωπικό να μπορεί να εξυπηρετήσει τους πελάτες πιο γρήγορα.
  • Ψηφιακές Οθόνες: Οι πιο πρόσφατες συλλογές H&M παρουσιάζονται μέσα από digital οθόνες σε όλο το κατάστημα, εμπνέοντας τους επισκέπτες ενώ αναβαθμίζουν την αγοραστική εμπειρία.
  •  Έξυπνα Δοκιμαστήρια (Αποκλειστικά στην Ερμού): Στο κατάστημα της Ερμού, οι πελάτες απολαμβάνουν μια πρωτοποριακή εμπειρία με smart fitting rooms, όπου μπορούν να ζητήσουν βοήθεια, άλλα μεγέθη ή χρώματα απευθείας από το δοκιμαστήριο, αλλά και να δουν πληροφορίες για τα προϊόντα ή το διαθέσιμο online απόθεμα.

Ενισχύεται η παρουσία της H&M, φέρνει την Arket στην Ελλάδα

Η σημασία που δίνει ο όμιλος H&M  στη χώρα μας γίνεται ακόμη πιο εμφανής καθώς στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου η H&M γνωστοποίησε την έλευση στην Ελλάδα του εμπορικού σήματος Arket μέσα στο 2025.

Ταυτόχρονα δε με την Ελλάδα, εντός του 2025, το εμπορικό σήμα Arket θα πραγματοποιήσει δυναμική είσοδο σε τρεις ακόμη χώρες, την Ιρλανδία, την Αυστρία και τη Νορβηγία.

Με έδρα τη Στοκχόλμη, το σήμα Arket αφορά σε έναν σύγχρονο lifestyle προορισμό που διαθέτει συλλογές για γυναίκες, άνδρες, παιδιά, αλλά και το σπίτι. Εμπνευσμένο από την απλότητα, τη φύση και την αισθητική του slow living, η γκάμα του brand περιλαμβάνει ρούχα, είδη σπιτιού και τρόφιμα, όλα προσεκτικά κατασκευασμένα και επιμελημένα για μια πιο όμορφη καθημερινή ζωή.

Η αλυσίδα Arket ιδρύθηκε το 2017 και βασίζεται στις αρχές της καθημερινής ομορφιάς και του διαχρονικού σχεδιασμού, ιδέες που έχουν τις ρίζες τους στον σκανδιναβικό μοντερνισμό του 20ού αιώνα.

Να σημειωθεί εδώ, ότι το Arket είναι το τρίτο κατά σειρά εμπορικό σήμα που φέρνει στην Ελλάδα η H&M, μετά τα ομώνυμα καταστήματα H&M και το εμπορικό σήμα Cos.