Προβληματισμός για την έλλειψη προσωπικού
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Συμβάλλει στη διασύνδεση της αγοράς με την εκπαίδευση
Eurokinissi
Eurokinissi

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Συμβάλλει στη διασύνδεση της αγοράς με την εκπαίδευση

Προβληματισμός για την έλλειψη προσωπικού

Απάντηση στον προβληματισμό της κατασκευαστικής αγοράς για την έλλειψη στελεχών με υψηλές δεξιότητες, επιχειρεί να δώσει το νέο μεταπτυχιακό που αφορά στη διαχείριση των έργων και  παρουσιάστηκε χθες σε κλίμα θερμής αποδοχής από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η οποία το χρηματοδοτεί για τα επόμενα πέντε χρόνια.

Την ώρα που, όπως αναφέρθηκε κατά την διάρκεια της εκδήλωσης από τον Υπουργό Υποδομών κ. Κώστα Καραμανλή, ο κλάδος βιώνει την «Άνοιξη» του με μια εκρηκτική ανάπτυξη που εκτιμάται ότι θα διαμορφώσει το ανεκτέλεστο έργων στις κατασκευές στο τέλος του τρέχοντος έτους στα 15 δισ. ευρώ, από 10 δισ. πέρυσι,  το ζητούμενο για το σύνολο της αγοράς παραμένει η εξεύρεση στελεχών, αλλά και καταρτισμένου τεχνικού και εργατικού προσωπικού.

Στο περιθώριο της χθεσινής εκδήλωσης, εκπρόσωποι του κλάδου που έδωσαν το παρών, επεσήμαναν ότι πλέον το πρόβλημα δεν εντοπίζεται μόνο στην έλλειψη επιστημονικού προσωπικού, καθώς το brain gain έχει καταφέρει σε ένα βαθμό να εξομαλύνει το πρόβλημα, αλλά στις τεράστιες ελλείψεις κυρίως σε τεχνικό και εργατικό προσωπικό.

Οι ίδιες πηγές σημείωναν, ότι το πρόβλημα θα μεγεθυνθεί λόγω των καταστροφικών σεισμών στην Τουρκία που αναμένεται να απορροφήσει σημαντικό μερίδιο του εργατικού δυναμικού που θα μπορούσε να προσελκύσει η χώρα μας το επόμενο διάστημα, αφού αυτό θα απασχοληθεί στην ανοικοδόμησης  των κατεστραμμένων πόλεων της γειτονικής χώρας .

Μιλώντας με νούμερα οι εκπρόσωποι του κλάδου ανέφεραν ότι το αναγκαίο προσωπικό για να «βγουν» εμπρόθεσμα τα έργα, για τα επόμενα χρόνια ανέρχονται σε περίπου 100.000 άτομα. Αυτό το προσωπικό εκτιμάται ότι θα μπορούσε να προέρχεται από χώρες της Μέσης Ανατολής και της Ινδίας, ωστόσο τώρα, μάλλον θα απορροφηθεί στα έργα αποκατάστασης από τους σεισμούς.

Ο προβληματισμός του κλάδου παραμένει και για την πορεία των τιμών στα υλικά κατασκευής, καθώς, παρά την αποκλιμάκωση των τελευταίων μηνών και τη βελτίωση του ενεργειακού κόστους λόγω της υποχώρησης των ακραίων τιμών των καυσίμων, οι εταιρείες εκτιμούν ότι η μεταβλητότητα θα συνεχιστεί και την επόμενη διετία διατηρώντας σε πολύ υψηλά επίπεδα τα κόστη των έργων.

Δηλώνουν δε ότι το κόστος των έργων είναι απόλυτα συνυφασμένο και με την έλλειψη προσωπικού, καθώς η αυξημένη ζήτηση ανθρωπίνου δυναμικού, θα ανεβάζει σταδιακά και τις αμοιβές επιδρώντας στο συνολικό κόστος κατασκευής.

Επισημαίνουν επίσης ότι παρά τις εξαγγελίες δεν έχει συσταθεί ακόμη το Παρατηρητήριο Τιμών το οποίο αν λειτουργήσει θα εξομαλύνει τις διαφορές κοστολόγησης.

Σε αυτές τις συνθήκες, η Ελλάδα πρέπει  και μπορεί να αποκτήσει μία νέα γενιά μηχανικών, έτοιμων να συμβάλουν αποτελεσματικά στην υλοποίηση των σύνθετων και πολύπλοκων έργων υποδομών που προγραμματίζονται, όπως τονίστηκε χθες κατά την παρουσίαση του νέου μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών.

Όπως αναφέρθηκε, το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα αποσκοπεί στη στοχευμένη ειδίκευση νέων μηχανικών στη διοίκηση και διαχείριση των έργων υποδομών και κατασκευών, με τη χρήση νέων τεχνολογιών, την εμβάθυνση στις σύγχρονες επιστημονικές αντιλήψεις και την εκμάθηση τεχνικών που αφορούν σε όλα τα στάδια του κύκλου ζωής των έργων. Επιπλέον, στοχεύει να καλύψει όλες τις πτυχές του κλάδου υποδομών και κατασκευών και να αναδείξει όχι μόνο την τεχνική, αλλά και την οικονομική, περιβαλλοντική, νομική και κοινωνική διάσταση των έργων υποδομών και κατασκευών, από τον αρχικό σχεδιασμό, μέχρι την υλοποίηση και λειτουργία τους.

Η εξέλιξη των σύγχρονων έργων υποδομών, τα οποία απαιτούν πλέον πέρα από την τεχνική γνώση και άλλες δεξιότητες, καθώς και η ανάγκη σύνδεσης της επιστημονικής γνώσης με την αγορά εργασίας και τις ολοένα αυξανόμενες προκλήσεις στις οποίες καλούνται να ανταποκριθούν οι νέοι μηχανικοί μετά την αποφοίτησή τους, καθιστούν απαραίτητη την ίδρυση από το ΕΜΠ και την άμεση λειτουργία αυτού του πολυεπίπεδου Μεταπτυχιακού.

Το πρώτο Επαγγελματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Διαχείριση Έργων Υποδομών και Κατασκευών», από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ  θα εκκινήσει το προσεχές φθινόπωρο, οργανώνεται από τη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών ΕΜΠ, με τη σύμπραξη της Σχολής Μηχανολόγων Μηχανικών ΕΜΠ και της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών ΕΜΠ για τη διεπιστημονική κάλυψη των γνωστικών αντικειμένων που περιλαμβάνει. Το ΕΔΠΜΣ- ΔΕΥΚ χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατ’ αρχήν για πέντε χρόνια με το συνολικό ποσό του μισού εκατομμυρίου ευρώ.

Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα  θα απευθύνεται σε 30 μεταπτυχιακούς σπουδαστές σύν πέντε μηχανικούς από τον όμιλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, και εκτιμάται ότι το ετήσιο κόστος θα ανέρχεται σε 100.000 ευρώ.

Περιλαμβάνει δε τρία ακαδημαϊκά «εξάμηνα» (χειμερινό, εαρινό, θερινό), δηλαδή δύο εξάμηνα μαθημάτων, διαλέξεων, τεχνικών επισκέψεων και ένα εξάμηνο εκπόνησης της μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών, στους αποφοίτους θα απονέμεται Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΜΣ), ισότιμο προς πτυχίο Master of Science (MSc).

Διαβάστε Περισσότερα