Coca Cola HBC: Οι νέες προοπτικές μετά την εξαγορά της βότκα Finlandia
Shutterstock
Shutterstock

Coca Cola HBC: Οι νέες προοπτικές μετά την εξαγορά της βότκα Finlandia

Στον χώρο των «σκληρών» ποτών μπαίνει και επίσημα η Coca-Cola HBC, μετά τη χθεσινή ανακοίνωσή της για τη συμφωνία εξαγοράς της Brown-Forman Finland Oy, που είναι ιδιοκτήτρια της μάρκας βότκα «Finlandia».

Πρόκειται για ένα deal ύψους 220 εκατ. δολαρίων και ουσιαστικά δείχνει τις προθέσεις της εταιρείας να μπει ακόμα πιο δυναμικά στον τομέα των αλκοολούχων ποτών (δραστηριοποιείται ήδη στη διανομή αλκοολούχων) αλλά και να διεισδύσει περαιτέρω στη γεωγραφική περιοχή που έχει έως τώρα παρουσία. 

«Η προτεινόμενη συναλλαγή αντιπροσωπεύει μία μοναδική ευκαιρία για την Coca-Cola HBC που ενισχύει το ταξίδι της προς το να γίνει ο κορυφαίος συνεργάτης αναψυκτικών 24/7. Η Coca-Cola HBC διανέμει τη Finlandia και άλλες μάρκες υψηλής ποιότητας οινοπνευματωδών ποτών για περισσότερα από 17 χρόνια και αυτή η εξαγορά θα εμπλουτίσει και θα ενισχύσει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιό της σε περισσότερες από τις αγορές της», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Η εξαγορά πραγματοποιείται μέσω της θυγατρικής της Coca-Cola HBC, CC Beverages Holdings II BV και η ολοκλήρωση της προτεινόμενης συναλλαγής αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο του 2023 ενώ υπόκειται σε ρυθμιστικές εγκρίσεις.

Η Finlandia, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία υπολογίζεται ότι πουλά 2,7 εκατ. κιβώτια 9 L ετησίως. Ο όμιλος Coca-Cola HBC διανέμει τη βότκα σε 7 χώρες (Ελλάδα, Νιγηρία, Βουλγαρία, Ουκρανία, Κροατία, Σερβία και Ουγγαρία) που αντιπροσωπεύουν το 12% του συνολικού όγκου της Finlandia.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Coca-Cola HBC έχει πραγματοποιήσει δύο ακόμη σημαντικές συμφωνίες εξαγοράς την τελευταία διετία,  με την απόκτηση του 30% του ιταλικού espresso Caffe Vergnano το 2021 αλλά και της Three Cents, που εξειδικεύεται στο κομμάτι των mixers στην Ελλάδα, το καλοκαίρι του 2022.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC, Zoran Bogdanovic, μεταξύ άλλων, δήλωσε: «Έχοντας συνδεθεί με τη διανομή της Finlandia εδώ και 17 χρόνια σε πολλές αγορές, είμαστε ενθουσιασμένοι με αυτήν τη μοναδική ευκαιρία που θα υποστηρίξει την επιτάχυνση της επιχείρησής μας εντός εγκατάστασης σε περισσότερες από τις αγορές μας. 

Ο ίδιος, με αφορμή την ανακοίνωση των στοιχείων για την πορεία των εργασιών του α' τριμήνου 2023, είχε προαναγγείλει ότι το δεύτερο τρίμηνο, ο όμιλος θα προχωρήσει στην επανακυκλοφορία του Kinley, στην κυκλοφορία του Jack Daniel’s & Coca-Cola σε επιλεγμένες αγορές και στην επέκταση της κυκλοφορίας του Caffè Vergnano.Σε ό,τι αφορά τις προβλέψεις για το σύνολο του έτους, ο Z. Bogdanovic αναμένει οργανική αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε επίπεδο Ομίλου πάνω από το εύρος στόχο του 5-6% εκφράζοντας την πεποίθηση για αύξηση των λειτουργικών κερδών στο άνω επίπεδο του εύρους -3% έως +3% σε οργανική βάση. 

Από την πλευρά του ο Lawson Whiting, Διευθύνων Σύμβουλος της Brown-Forman, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «η Coca-Cola HBC είναι κατάλληλη για να υποστηρίξει τη Finlandia για τα μελλοντικά στάδια ανάπτυξής της. Είμαι βέβαιος ότι οι φιλοδοξίες και οι δυνατότητες ανάπτυξης της Coca-Cola HBC σε υψηλής ποιότητας αλκοολούχα ποτά, η κρίσιμη μάζα και η εκτελεστική της αριστεία, σε συνδυασμό με τα κορυφαία διαπιστευτήρια πωλήσεων και διανομής στις αγορές όπου δραστηριοποιείται, θα επιταχύνουν την αναπτυξιακή τροχιά της Finlandia».

Η Finlandia εμφιαλώνεται από την Anora Group στη Φινλανδία βάσει μιας μακροπρόθεσμης συμφωνίας παροχής υπηρεσιών παραγωγής και διατίθεται σε καθαρές και σε πολλές εκδόσεις με γεύση.