Αλλάζουν σελίδα με την επικύρωση της εξυγίανσης - Οι mega επενδύσεις
Ναυπηγεία Ελευσίνας

Αλλάζουν σελίδα με την επικύρωση της εξυγίανσης - Οι mega επενδύσεις

Επικυρώθηκε με δικαστική απόφαση η μεταβίβαση των ναυπηγείων Ελευσίνας στην Onex, κάτι που φέρνει την αποδέσμευση 124 εκατ. ευρώ της αμερικανικής DFC. Οι επενδύσεις της Onex υπό τον Πάνο Ξενοκώστα έχουν ήδη ξεκινήσει και την επόμενη τριετία ο όμιλος αναμένεται να επενδύσει στη χώρα μας έως 300 εκατ. ευρώ. 

Το μεγαλύτερο Ναυπηγείο της χώρας ήδη έχει αναβαθμίσει τις εγκαταστάσεις του με φόντο την ικανοποίηση παραγγελιών περισσότερων πλοίων, την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση. Άλλωστε στο business plan της Onex εντάσσεται και η επισκευή πλωτών αιολικών, ενώ η αμυντική βιομηχανία βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της διοίκησης. Tα Ναυπηγεία Ελευσίνας αναμένεται να διαδραματίσουν ηγετικό ρόλο στην περιφερειακή ενεργειακή ασφάλεια παρέχοντας πράσινες ναυπηγικές υπηρεσίες. 

Στην ουσία με τη δικαστική απόφαση επικυρώνεται η συμφωνία εξυγίανσης και παίρνει μπροστά ο αναπτυξιακός σχεδιασμός της Onex. Υπενθυμίζεται πως πρόσφατα η Onex ολοκλήρωσε σε χρόνο ρεκόρ την ανακατασκευή και αναβάθμιση της δεξαμενή Νο.2, κατηγορίας panamax, των Ναυπηγείων Ελευσίνας παραδίδοντας και πάλι σε λειτουργία ένα από τα σημαντικότερα assets των ναυπηγείων με σκοπό την παροχή αναβαθμισμένων και ποιοτικών υπηρεσιών προς τον ελληνικό εμπορικό στόλο και τους Έλληνες πλοιοκτήτες.  Η εκατομμυρίων επένδυση του Π. Ξενοκώστα για την επιτυχή ολοκλήρωση του άθλου των εργασιών για τη δεξαμενής αποτελεί κίνηση ματ για τη στρατηγική αναβάθμιση των κατασκευαστικών δυνατοτήτων του Ναυπηγείου, καθώς:

  • Πρόκειται για την πιο σύγχρονη δεξαμενή στην Ελλάδα, με σύστημα έξυπνης διαχείρισης.
  • Έγινε ηλεκτρονικοποίηση όλης της δεξαμενής με σύγχρονα συστήματα.
  • Επιτρέπει την επιτέλεση όλου του φάσματος των εργασιών συντήρησης του υφάλου των πλοίου, καθώς και των συστημάτων πρόωσης.
  • Παράλληλα, δίνει τη δυνατότητα να συντελούνται μια σειρά και από άλλες εργασίες επισκευής και συντήρησης που αφορούν το πλοίο, ενώ μπορεί να φιλοξενήσει πλοία μεγέθους panamax (ένα πλοίο panamax δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από 294,13 μ. σε μήκος, 32,31 μ. σε πλάτος και 12,04 μ. σε βύθισμα. Η μέση μεταφορική ικανότητα των πλοίων αυτών είναι 65.000 τόνους.)