Η Aegean υπόσχεται ακόμη μεγαλύτερη εμβέλεια -έως 10,5 ώρες- και επίπεδο άνεσης στα νέα δρομολόγια προς Νέο Δελχί και Μουμπάι στην Ινδία, με τα δύο νέα αεροσκάφη Airbus Α321neo XLR.
Αναλυτικότερα, δύο μήνες μετά την παραλαβή των νέων αεροσκαφών Α321neoXLR (τα δύο αεροσκάφη Airbus Α321neo XLR θα έρθουν με διαφορά ενός μήνα, το πρώτο τον Δεκέμβριο και το δεύτερο τον Ιανουάριο του 2026) τον Μάρτιο του 2026 θα ξεκινήσουν οι πτήσεις προς το Νέο Δελχί (5 εβδομαδιαίες πτήσεις). Αμέσως μετά, τον Μάϊο του ίδιου χρόνου, θα ξεκινήσουν και τα δρομολόγια προς τη Μουμπάι (3 εβδομαδιαίες πτήσεις), το 2ο προορισμό του δικτύου της εταιρείας στην Ινδία.
Οι ακριβείς ημέρες και ώρες πτήσεων καθώς και τα δρομολόγια θα ανακοινωθούν στα τέλη Σεπτεμβρίου, οπότε και θα ξεκινήσουν και οι πωλήσεις των εισιτήριων προς το επιβατικό κοινό. Άξιο αναφοράς ότι τα δύο αεροσκάφη έχουν σχεδιαστεί με έμπνευση την Ελλάδα.
Επόμενο βήμα θα είναι η συνεργασία με τις δύο μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της Ινδίας, την IndiGo και την AirIndia, προκειμένου να επεκτείνει τους προορισμούς της.
Αναφορικά με το κόστος των εισιτηρίων ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχιος Βασιλάκης, είπε: «Θα πρέπει να είμαστε ανταγωνιστικοί στην αγορά. Ανάλογα με τις τιμές αυτών εκεί θα τοποθετηθούμε κι εμείς. Στόχος μας είναι τουλάχιστον στο προϊόν business class να είμαστε αντίστοιχα τοποθετημένοι με τους ανταγωνιστές μας, προσφέροντας και γρηγορότερη πρόσβαση».
Η επένδυση της Aegean σε στόλο
Με την προσθήκη αυτή το συνολικό μέγεθος της παραγγελίας σε Airbus 320/321 neo φτάνει τα 60 αεροσκάφη από τα οποία μέχρι σήμερα έχουν ήδη παραληφθεί τα 36. Το κόστος της επένδυσης συνολικά είναι 4 δισ. δολάρια για την Aegean.
Ο κ. Βασιλάκης, δήλωσε: «Η προσθήκη των δύο νέων αεροσκαφών Α321neo XLR επιταχύνει την πρόσβαση μας στην εξαιρετικά σημαντική αγορά την Ινδίας, αλλά και επιτρέπει την άμεση αναβάθμιση του προϊόντος και των υπηρεσιών μας σε προορισμούς εκτός ΕΕ, μεγαλύτερους των 4ωρων που ήδη καλύπτουμε».
Οι δυνατότητες άλλα και τα χαρακτηριστικά άνεσης των Α321neo XLR που παρουσιάστηκαν δημιουργούν νέες δυνατότητες για επιλογές νέων προορισμών (+ 2,5 ώρες πάνω από τα Α321neo LR, + 4,5 ώρες πάνω από τα Α321neo) αλλά και ένα νέο επίπεδο άνεσης και υπηρεσιών, με μόλις 138 θέσεις συνολικά και 24 Business Class Suites με πλήρως ανακλινόμενα καθίσματα (lie-flat) και αυξημένη ιδιωτικότητα.
Σημειωτέον, ότι αναμένεται και η υφιστάμενη παραγγελία των 4 (τεσσάρων) A321neo LR που είχε ανακοινωθεί τον Απρίλιο του 2024 και παραλαμβάνονται το 2027 και το 2028.
Η επένδυση αυτή συνιστά μια ακόμη στρατηγική επιλογή της AEGEAN που προσθέτει επιλογές στους επιβάτες, αναβαθμίζει την εμπειρία πτήσης και ενισχύει περαιτέρω τη διεθνή ανταγωνιστικότητα της εταιρείας αλλά και της χώρας ενισχύοντας την παρουσία της Ελλάδας στον χάρτη των απευθείας διασυνδέσεων μεγαλύτερων αποστάσεων.
Ο κ. Βασιλάκης επεσήμανε ότι «Τα ΧLR και LR αεροσκάφη σηματοδοτούν την έναρξη ενός νέου κεφαλαίου για την AEGEAN, με νέες δυνατότητες για την ανάπτυξη μας αλλά και νέες επιλογές για τους επιβάτες μας και την διασυνδεσιμότητα της χώρας μας. Με νέες δυνατότητες στο στόλο, ισχυρές καθετοποιημένες υποδομές υποστήριξής και κυρίως τη δημιουργικότητα και την εξέλιξη της ομάδας των ανθρώπων μας θα προχωρήσουμε όπως πάντα με φιλόδοξα αλλά και προσεκτικά βήματα».
Το πλεονέκτημα στον ανταγωνισμό
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της αεροπορικής είναι ότι ξεκινάει πρώτη την πτήση από Ελλάδα απευθείας προς την Ινδία. Ένα ακόμη όμως πλεονέκτημα, που ξεχωρίζει ειδικά σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες είναι το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών.
Να σημειώσουμε επίσης, ότι και στα 6 αεροσκάφη Α321neo LR και XLR και οι επιβάτες της Οικονομικής θέσης απολαμβάνουν υψηλό επίπεδο άνεσης καθώς όλες οι θέσεις διαθέτουν σημαντικά μεγαλύτερο προσωπικό χώρο, σύστημα ατομικής ψυχαγωγίας με οθόνες 4K, δορυφορικό Wi-Fi, θύρες USB και φόρτισης συσκευών, και μεγαλύτερους αποθηκευτικούς χώρους καθώς έχουν σχεδιαστεί ειδικά για πτήσεις μεγάλης διάρκειας.
Τα μελλοντικά σχέδια
Με τη σταδιακή προσθήκη στο στόλο και των αεροσκαφών Α321neo LR από το 2027 και το 2028 θα εξεταστεί και η δυνατότητα πραγματοποίησης περισσότερων, νέων, μακρινών δρομολογίων προς προορισμούς, όπως η Μπανγκαλόρ στην Ινδία, οι Σεϋχέλλες, οι Μαλδίβες, το Ναϊρόμπι, το Αλμάτι και το Λάγος διαφοροποιώντας ενδεχομένως εποχικά τις επιλογές για να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν επιχειρησιακά.
Ακόμη και η Αφρική δεν αποκλείεται και ειδικά το Cape Town λόγω ομογένειας αλλά και ελκυστικού τουριστικού προορισμού, όπως είπε ο Πρόεδρος της Aegean. Υπογράμμισε ωστόσο, ότι εύχεται να μην υπάρχει η γραφειοκρατία της βίζας που μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα στους επιβάτες. Επιπρόσθετα τόνισε, ότι σε τόσο μεγάλες πτήσεις πρέπει τουλάχιστον το 75% της business class να είναι κλεισμένο, ώστε να θεωρείται η πτήση επικερδής.
Σχετικά με τα νέα αεροσκάφη A321 neo XLR
Το A321XLR είναι ένας τύπος αεροσκάφους που βασίζεται στο δημοφιλές A321neo με αναβαθμισμένες δυνατότητες. Με εμβέλεια έως και 8.500 χιλιόμετρα, είναι ειδικά προσαρμοσμένο για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες πτήσεων μεγάλων αποστάσεων. Ενσωματώνοντας νέα χαρακτηριστικά της τελευταίας έκδοσης Airspace, όπως βελτιωμένο φωτισμό LED, μεγαλύτερη καμπίνα και σημαντικά μεγαλύτερο προσωπικό χώρο και στην Οικονομική θέση, προφέρει μια αναβαθμισμένη εμπειρία στους επιβάτες πτήσεων μεγάλης διάρκειας. Σε συνδυασμό με το σύστημα ατομικής ψυχαγωγίας με οθόνες 4K, το δορυφορικό Wi-Fi, τις θύρες USB και φόρτισης συσκευών προσφέρει μια ακόμα πιο αναβαθμισμένη ταξιδιωτική εμπειρία. Το A321XLR ενσωματώνει τις πλέον πρόσφατες καινοτομίες ενώ διαθέτει μια επιπλέον, κεντρική δεξαμενή που επιτρέπει εξοικονόμηση καυσίμου και εκπομπών CO2 για την πραγματοποίηση πτήσεων μεγαλύτερης εμβέλειας. Το A321XLR ξεκίνησε να εντάσσετε στους στόλους μεγάλων αεροπορικών εταιρειών από το 2024 καθώς επιτρέπει την πραγματοποίηση πτήσεων μεγάλων αποστάσεων για το άνοιγμα νέων αγορών με αεροσκάφη αυτής της οικογένειας.