Δυναμικά επεκτείνει το αποτύπωμά του στη Ρουμανία ο όμιλος AKTOR, μέσω της AKTOR Ρουμανίας, στοχεύοντας στην περαιτέρω μεγέθυνση στην κατασκευαστική αγορά της χώρας.
Η αγορά της Ρουμανίας είναι στρατηγικής σημασίας για τον Όμιλο AKTOR, ο οποίος δραστηριοποιείται στη γειτονική χώρα εδώ και πάνω από 20 χρόνια και απασχολεί άνω των 700 εργαζομένων, έχοντας κατασκευάσει σημαντικά έργα συγκοινωνιακών υποδομών και υλοποιώντας σήμερα έργα νέας γενιάς που υπόσχονται να συμβάλλουν στον εκσυγχρονισμό της.
H AKTOR Ρουμανίας διαθέτει ανεκτέλεστο σχεδόν ύψους €900 εκατ. και συμμετέχει στην κατασκευή ορισμένων εκ των μεγαλύτερων συγκοινωνιακών έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη στη χώρα.
Τρία νέα μεγάλα έργα στα σκαριά
Ο γενικός Διευθυντής της AKTOR Ρουμανίας, Αντώνης Κυριακός, κατά την ενημέρωση δημοσιογράφων στο Βουκουρέστι, αποκάλυψε ότι αυτήν την περίοδο η θυγατρική του ομίλου διεκδικεί νέα μεγάλα δημόσια έργα στη Ρουμανία, σιδηροδρομικά και οδικά, συνολικού προϋπολογισμού που αγγίζει τα 4 δισ. ευρώ.
Ειδικότερα, η εταιρεία ετοιμάζεται να συμμετάσχει σε τρεις διαγωνισμούς. Πρωτίστως, αναμένει τη δημοπράτηση ενός μεγάλου σιδηροδρομικού έργου 1,8 δισ. ευρώ, κατά πάσα πιθανότητα μέσω κοινοπρακτικού σχήματος και ενός αντίστοιχου project ύψους 1 δισ. ευρώ.
Ο τρίτος διαγωνισμός αφορά σε οδικό έργο ύψους 900 εκατ. ευρώ.
Ντεμπούτο για το project του Νότιου Περιφερειακού Αυτοκινητόδρομου
Παράλληλα, η εταιρεία ολοκλήρωσε και παραδίδει τις επόμενες μέρες στο ρουμανικό κράτος τον μεγάλο οδικό άξονα του Νότιου Περιφερειακού Αυτοκινητοδρόμου Βουκουρεστίου Α0 (Lot 3), τελικού προϋπολογισμού ύψους €305 εκατ., ο οποίος θα συμπληρώσει την εξωτερική αρτηρία της πόλης, συμβάλλοντας στην αναβάθμιση της καθημερινότητας της Ρουμανικής πρωτεύουσας και τη μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης του αστικού χώρου.
Συγκεκριμένα, ο αυτοκινητόδρομος Α0 Sud χωρίζεται σε τρία υποτμήματα, το μεγαλύτερο εκ των οποίων (Lot3) κατασκευάστηκε από την AKTOR Ρουμανίας.
Πρόκειται για 18 χιλιόμετρα εξ ολοκλήρου νέου αυτοκινητόδρομου, που συνοδεύτηκε από την κατασκευή απαιτητικών και δύσκολων τεχνικών έργων, όπως μεταξύ άλλων, 4 μεγάλων γεφυρών, 46 μικρών τεχνικών έργων και 6 άνω διαβάσεων και σχεδιάστηκε για ταχύτητες 140 χλμ. / ώρα. Για τις ανάγκες του έργου, χρησιμοποιήθηκαν 260.000 τόνοι ασφάλτου, ενώ εγκαταστάθηκαν 620 στύλοι φωτισμού LED και «έξυπνα» συστήματα μεταφορών (ITS).
Τι φέρνει στην περιοχή
Τα οφέλη του έργου για το Βουκουρέστι και τη Ρουμανική οικονομία είναι σημαντικά. Η βελτιωμένη περιφερειακή διασύνδεση θα αναβαθμίσει τις συγκοινωνιακές δυνατότητες της χώρας, συμβάλλοντας στη μείωση του κόστους των μεταφορών, την προσέλκυση επενδύσεων στα logistics και στην αναβάθμιση του τουρισμού.
Επιπλέον, η αδιάλειπτη διασύνδεση και η μείωση του χρόνου της διαδρομής μεταξύ των οδικών Αξόνων Α1 και Α2 που συνδέουν το Βουκουρέστι με Ανατολή και Δύση και η παράκαμψη της κίνησης από την Κωστάντζα προς τα δυτικά, που σήμερα περνάει μέσα από την πρωτεύουσα, θα αναβαθμίσει την καθημερινότητα της πόλης, καθώς δεκάδες χιλιάδες οχήματα εκτιμάται ότι θα την παρακάμπτουν.
Επίσης, η αποσυμφόρηση του αστικού χώρου από τα αυτοκίνητα θα έχει σημαντικό περιβαλλοντικό όφελος για το Βουκουρέστι.
Οι προοπτικές της ρουμανικής αγοράς
Αξιοσημείωτο είναι ότι η Ρουμανία έχει κάνει τεράστια βήματα προόδου τα τελευταία 15 χρόνια, επιτυγχάνοντας ορισμένες διεθνείς πρωτιές, όπως τον ταχύτερο ρυθμό σύγκλισης στην Ε.Ε. και την μεγαλύτερη απορροφητικότητα Ευρωπαϊκών πόρων στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
Χάρη στη ανάπτυξη της χώρας, η αγοραστική δύναμη των πολιτών έχει αυξηθεί, το δημόσιο χρέος παραμένει ιδιαίτερα χαμηλό, η εξαγωγική δραστηριότητα είναι ισχυρή και η χώρα αναπτύσσει με συνέπεια συγκοινωνιακές, ψηφιακές και «πράσινες» υποδομές. Η Ρουμανία δρομολογεί μεγάλα συγκοινωνιακά έργα ύψους €16 δισ., που θα αλλάξουν τη χώρα, αλλά και σημαντικές δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις ύψους €18 δισ. για ενεργειακά και έργα αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής.
Οι προοπτικές της Ρουμανίας για το τέλος της δεκαετίας είναι σημαντικές, καθώς έχει θέσει ως στόχο τη σύγκλιση με την Ευρώπη κατά ποσοστό 85%, με αύξηση του πραγματικού ΑΕΠ και της αγοραστικής δύναμης και μείωση του δημοσίου χρέους.