Νέοι σταθμοί στις υπάρχουσες Γραμμές του Μετρό αλλά και η λειτουργία της Γραμμής 4 αναμένεται να εξυπηρετούν χιλιάδες Αθηναίους στις καθημερινές τους μετακινήσεις σε βάθος δεκαετίας.
Μετρό: Πώς θα είναι το μέλλον των μετακινήσεων στην Αθήνα
Eurokinissi
Eurokinissi

Μετρό: Πώς θα είναι το μέλλον των μετακινήσεων στην Αθήνα

Νέοι σταθμοί στις υπάρχουσες Γραμμές του Μετρό αλλά και η λειτουργία της Γραμμής 4 αναμένεται να εξυπηρετούν χιλιάδες Αθηναίους στις καθημερινές τους μετακινήσεις σε βάθος δεκαετίας.

Νέοι σταθμοί στις υπάρχουσες Γραμμές του Μετρό αλλά και η λειτουργία της Γραμμής 4 αναμένεται να εξυπηρετούν χιλιάδες Αθηναίους στις καθημερινές τους μετακινήσεις σε βάθος δεκαετίας.

Η μείωση της χρήσης των Ι.Χ., η αποσυμφόρηση της κίνησης στο κέντρο της Αθήνας αλλά και η προώθηση των «πράσινων υποδομών» είναι μερικοί μόνο από τους στόχους της πολιτείας που θα επιτευχθούν με το εν λόγω έργο.

Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό αποτελεί πραγματικότητα, με τους σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο να διευκολύνουν καθημερινά τις μετακινήσεις χιλιάδων πολιτών.

Όπως παρουσιάζεται στο κάτωθι υπόμνημα του υπουργείου μεταφορών, η Γραμμή 1 του Μετρό θα επεκταθεί προς τα βόρεια, εγκαινιάζοντας τις στάσεις Νέα Ερυθραία και Κόμβος Βαρυμπόμπης. Παράλληλα η Στάση Θησείο αναμένεται να διακλαδιστεί με τις δύο διαδρομές να καταλήγουν είτε στον Πειραιά (υπάρχουσα γραμμή) είτε στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Στη νέα διακλάδωση θα περιλαμβάνονται οι στάσεις Χαμοστέρνα, Πλατεία Δαβάκη και Λόφος Φιλαρέτου.

Την ίδια στιγμή υπό εξέταση βρίσκεται η επέκταση της Γραμμής 2 μέχρι τη Γλυφάδα στα Νότια (Στάσεις Άνω Γλυφάδα, Γρ. Λαμπράκη και Γλυφάδα) και μέχρι τις Αχαρνές στα βόρεια (Στάσεις Παλατιανή, Ίλιον, Άγιος Νικόλαος, Καματερό, Ζεφύρι, Αχαρνές).

Γραμμή 4

Παράλληλα, υπό κατασκευή βρίσκεται η Γραμμή 4 του Μετρό συνδέοντας εν αρχή το Άλσος Βεϊδού με το Γουδή. Οι στάσεις που θα περιλαμβάνει η εν λόγω πρώτη φάση της γραμμής είναι οι Άλσος Βεϊκού, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή. Η γραμμή αυτή αναμένεται να εξυπηρετήσει χιλιάδες πολίτες, καθώς εκτίνεται σε πυκνοκατοικημένες περιοχές.

Στη δεύτερη φάση της γραμμής το Γουδή θα επεκταθεί μέχρι το Μαρούσι, εγκαινιάζοντας τις στάσεις Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ και Μαρούσι.

Η επόμενη επέκταση της Γραμμής 4 θα αφορά τους κατοίκους Ηλιούπολης και Bύρωνα, καθώς στο Σταθμό Ευαγγελισμός θα δημιουργηθεί διακλάδωση προς Ηλιούπολη με τις στάσεις Παγκράτι, Βύρωνας και Ηλιούπολη.

Η επέκταση του έργου της Γραμμής 4 προς τις βορειοδυτικές συνοικίες του Λεκανοπεδίου, από τον Σταθμό Άλσος Βεΐκου μέχρι την Πετρούπολη, περιλαμβάνει 6 νέους σταθμούς: Νέα Ιωνία, Πευκάκια, Νέα Φιαδέλφεια, Πύργος Βασιλίσσης, Ίλιον και Πετρούπολη.

Η πέμπτη και τελευταία φάση περιλαμβάνει τη διαδρομή Μαρούσι - Λυκόβρυση, με τους εξής 2 σταθμούς: Πεύκη και Λυκόβρυση.

Εν νέα γραμμή του Μετρό θα συνδέεται με την Γραμμή 1 στις στάσεις Μαρούσι και Πευκάκια, με την Γραμμή 2 στις στάσεις Ακαδημία και Ίλιον και με την Γραμμή 3 στην Κατεχάκη και τον Ευαγγελισμό.

Η εκτιμώμενη ημερήσια επιβατική κίνηση στο τμήμα Άλσος Βεΐκου - Γουδή είναι περίπου 340.000 επιβάτες. Η διάρκεια των έργων προβλέπεται στους 96 μήνες (8 χρόνια) από την έναρξη της κατασκευής.

Το μέλλον του Μετρό

Σύμφωνα με το σχέδιο ανάπτυξης μελλοντικών γραμμών του Μετρό του Υπουργείου, οι Γραμμές που θα εξυπηρετούν την πρωτεύουσα θα φτάσουν τις 8, εξυπηρετώντας ακόμα και Μελίσσια, Πέραμα, Χαϊδάρι, Άλιμο, Μεταμόρφωση, Άγιο Δημήτριο και όλες τις ενδιάμεσες περιοχές.