Τρέχουν οι διαδικασίες για λιμάνια και μαρίνες από το ΤΑΙΠΕΔ

Τρέχουν οι διαδικασίες για λιμάνια και μαρίνες από το ΤΑΙΠΕΔ

Λιμάνια και Μαρίνες, που επρόκειτο να έχουν ολοκληρώσει διαδικασίες μέχρι το τέλος του 2021 και η πανδημία, λόγω δυσλειτουργίας φορέων τις καθυστέρησε, βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα του ΤΑΙΠΕΔ προς αξιοποίηση.

Η αρχή γίνεται την παραμονή Χριστουγέννων με την υποβολή προσφορών από έξι υποψηφίους για τη μαρίνα Αρετσούς στη Θεσσαλονίκη, ενώ ακολουθεί η μαρίνα Πύλου και στο πρώτο τρίμηνο της νέας χρονιάς τρεις ακόμη μαρίνες και δύο περιφερειακά λιμάνια.

Ειδικότερα στις 24 Δεκεμβρίου σύμφωνα με το ADP του ΤΑΙΠΕΔ, έχει προγραμματιστεί η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τη μαρίνα Αρετσούς από έξι υποψηφίους που έχουν περάσει στο δεύτερο στάδιο της διαδικασίας.

Για τον τουριστικό λιμένα της Θεσσαλονίκης (Αρετσού) στη β΄ φάση της διαδικασίας βρίσκονται η  Άκτωρ Παραχωρήσεις, Άβαξ, Τεχνική Ολυμπιακή, ΤΕΚΑΛ, Πόρτο Καρράς Μαρίνα και η  Emma Holdings.

Με ένα μόνο στάδιο όπως έχει αποφασίσει το ΤΑΙΠΕΔ θα προκηρυχθεί και ο διαγωνισμός για τη μαρίνα Πύλου μέχρι το τέλος του χρόνου. Σημειώνεται ότι για τη μαρίνα Πύλου είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον ο όμιλος Κωνσταντακόπουλου που στην ευρύτερη περιοχή έχει αναπτύξει το τουριστικό συγκρότημα Costa Navarino.

Εξάλλου, εντός του πρώτου τριμήνου του 2021 προετοιμάζεται και ο διαγωνισμός για τη μαρίνα υποδοχής megayachts στην Κέρκυρα, με δυνατότητα ελλιμενισμού 98 μεγάλων σκαφών αναψυχής και αξιοποίηση χερσαίας ζώνης 94 στρεμμάτων.

Παράλληλα με ξεχωριστό διαγωνισμό στο ίδιο χρονικό διάστημα προωθείται η αναβάθμιση των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών στην Κέρκυρα και η δημιουργία μαρίνας στη Νότια Κέρκυρα και συγκεκριμένα στη Λευκίμμη. 

Όσον αφορά στη μαρίνα της Μυκόνου στο ΤΑΙΠΕΔ έχει περιέλθει όλος ο Λιμένας Μυκόνου με τρεις διακριτές δραστηριότητες (Επιβατική ναυτιλία, Κρουαζιέρα και Μαρίνα) και η διαδικασία απαιτεί πρώτα την ολοκλήρωση του Προετοιμασία του νέου Master Plan για το σύνολο του Λιμανιού και αξιολόγηση του βέλτιστου τρόπου παραχώρησης ώστε να προχωρήσει η διαδικασία.

Στο Αργοστόλι  ολοκληρώθηκε η χάραξη των γραμμών παλαιού και νέου αιγιαλού στην περιοχή της μαρίνας και η διαδικασία απαιτεί την αξιολόγηση του χρονοδιαγράμματος εκκίνησης της διαγωνιστικής διαδικασίας και την έγκριση από το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ.

Στη Ζάκυνθο Διεξάγεται Τεχνικός και Νομικός έλεγχος της μαρίνας και εκκρεμεί η απόφαση του Δ.Σ.του ΤΑΙΠΕΔ για την Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Στη μαρίνα Ιτέας με χερσαία ζώνη έκτασης 25 στρεμμάτων περίπου και δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 140 σκαφών θα γίνει επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού. Ειδικότερα το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει εκ νέου επαφές με πιθανούς ενδιαφερόμενους επενδυτές και αναμένεται απόφαση του ΔΣ για επαναπροκήρυξη

Για τη Μαρίνα Μανδρακίου στη Ρόδοπου διαθέτει χερσαία ζώνη έκτασης 12,7 στρεμμάτων περίπου και δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 175 σκαφών

Συντάσσεται Στρατηγική Μελέτη περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και μένει η κατάθεση της στη ΔΙΠΑ.

Τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας και Καβάλας, αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία των Δεσμευτικών προσφορών μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022, ενώ το ΤΑΙΠΕΔ, όπως αναφέρεται στο ADPπροετοιμάζει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου.

Τέλος ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον 9 επενδυτικά σχήματα το Ταμείο εξετάζει την πληρότητα των στοιχείων που έχουν υποβληθεί προκειμένου να αποφασίσει ποια επενδυτικά σχήματα θα συμμετάσχουν στη Β΄ φάση του διαγωνισμού. Η φάση των δεσμευτικών προσφορών εκτιμάται χρονικά στο β΄ τρίμηνο του 2022.