Παγκόσμια πρωτιά με $90,16 δισ. για την ελληνόκτητη ναυτιλία

Παγκόσμια πρωτιά με $90,16 δισ. για την ελληνόκτητη ναυτιλία

Μοναδικό εκτόπισμα διαθέτει η ελληνόκτητη ναυτιλία, όπως καταδεικνύεται από κάθε μέτρηση στόλου, δυναμικότητας, αξίας. Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της εταιρείας VesselsValue, σύμφωνα με τα οποία οι Έλληνες πλοιοκτήτες διατηρούν τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο στον κόσμο με 90,16 δισ. δολάρια και 4.435 πλοία, ενώ αναδεικνύονται στους σημαντικότερους αγοραστές μεταχειρισμένων πλοίων, και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από τους ανταγωνιστές τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας αποτιμήσεων πλοίων vesslesvalue.com η ελληνική ναυτιλία διαθέτει:

- 4.335 πλοία, αξίας 90,165 δισ. δολαρίων, τον μεγαλύτερο σε αξία εμπορικό στόλο στον κόσμο
- τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο δεξαμενοπλοίων, με 1.458 πλοία αξίας 39,735 δισ. δολαρίων.
- τον δεύτερο μεγαλύτερο σε αξία στόλο Bulk Carriers, με 2.142 πλοία αξίας 22,156 δισ. δολαρίων.
- τον δεύτερο μεγαλύτερο σε αξία στόλο LNG Carrier, με 71 πλοία αξίας 13,037 δισ. δολαρίων.
- τον πέμπτο μεγαλύτερο σε αξία στόλο Containerships, με 410 πλοία αξίας 10,743 δισ. δολαρίων.
- τον τρίτο μεγαλύτερο σε αξία στόλο LPG Carrier με 151 πλοία αξίας 4,140 δισ. δολάρια.
- υπό παραγγελία 404 πλοία συνολικής αξίας 21,461 δισ. δολαρίων.

Παρότι, ο αριθμός των νέων παραγγελιών δεν θυμίζει σε τίποτα την αγοραστική «φρενίτιδα» της προηγούμενης δεκαετίας, το ελληνικό βιβλίο παραγγελιών διατηρεί τη δυναμική του, καθώς με βάση τα στοιχεία Μαΐου της VesselsValue, υπήρχαν παραγγελίες για τη ναυπήγηση 172 τάνκερ, 140 πλοίων χύδην φορτίου (Bulker), 35 πλοίων μεταφοράς υγραερίου (LPG), 27 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (conteiner), 26 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και 1 μικρό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου (Small dry).

Άλλωστε, την τάση για ενίσχυση του ελληνόκτητου στόλου τόνισε κατά τη διάρκεια της επίσημης συνέντευξης Τύπου των Ποσειδωνίων χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γεώργιος Δ. Πατέρας, σημειώνοντας:

«Παρά τον έντονο διεθνή ανταγωνισμό, ο ποντοπόρος στόλος της Ελλάδας καταλαμβάνει την υψηλότερη θέση στον κόσμο και επεκτείνεται συνεχώς, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τις τρέχουσες 350 παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων».

Η μεγαλύτερη δύναμη των Ελλήνων πλοιοκτητών, όπως δείχνουν και τα στοιχεία της VesselsValue συγκεντρώνεται στα τάνκερς, όπου καταλαμβάνουν την πρώτη θέση με βάση την αξία αλλά και στα πλοία χύδην φορτίου (Bulkers), όπου με 2.142 πλοία είναι στη δεύτερη θέση με βάση πάντα την αξία.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η κατάταξη των ελληνικών ναυτιλιακών. Την πρώτη θέση στις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες από πλευράς αξίας του στόλου της και πάντα με βάση τα στοιχεία της VesselsValue καταλαμβάνει η Thenamaris του Ντ. Μαρτίνου, τη δεύτερη η Dynacom του Γ. Προκοπίου, την τρίτη η Gaslog του Παν. Λιβανού, την τέταρτη η Danaos Shipping του Ι. Κούστα ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Maran Tankers του Γ. Αγγελικούση. Ακολουθεί η TEN του Ν. Τσάκου στην έκτη θέση, η Minerva Marine του Αν. Μαρτίνου στην έβδομη, η Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου στην ένατη θέση και τέλος η Enesel S.A του Ν. Σ. Λαιμού.