ΟΠΑΠ: Διαδικτυακό στοίχημα, άρση περιορισμών και retail οδηγούν σε αυξημένη κερδοφορία

ΟΠΑΠ: Διαδικτυακό στοίχημα, άρση περιορισμών και retail οδηγούν σε αυξημένη κερδοφορία

Την ικανοποίηση του για την πορεία της εταιρείας στο πρώτο τρίμηνο του 2022 εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΠΑΠ ΑΕ, κ. Γιάν Κάρας, ο οποίος χαρακτήρισε ως ενθαρρυντικό το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων στους αναλυτές. Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις των αναλυτών για τους ανασταλτικούς παράγοντες ανέφερε ότι σαφώς οι πληθωριστικές πιέσεις και ο πόλεμος στην Ουκρανία έχουν επηρεάσει την πορεία των εσόδων.

Από την άλλη πλευρά , όμως, υπάρχουν και αρκετά θετικά στοιχεία, όπως η άρση των περιοριστικών μέτρων και η υποχρέωση της μάσκας. Αυτά τα δύο μέτρα θα έχουν θετικό αντίκτυπο στα καταστήματα της ΟΠΑΠ. Σημαντικό ρόλο στη βελτίωση των μεγεθών διαδραμάτισε και η διείσδυση της online πρόσβασης σε στοιχηματισμό και τυχερά παιχνίδια, η οποία βρίσκεται στο 40%, περίπου.

Όπως σημείωσε η διοίκηση του ΟΠΑΠ, η αναπτυξιακή δυναμική των online δραστηριοτήτων συνεχίστηκε και στο α΄ τρίμηνο του 2022. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξαν στοχευμένες προωθητικές ενέργειες, όπως το Golden 21 του Pamestoixima.gr, αλλά και η θετική υποδοχή του online live casino του ΟΠΑΠ. 

Επίσης, το ανανεωμένο tzoker.gr είναι διαθέσιμο από τα μέσα Μαρτίου, προσφέροντας στους πελάτες ένα σύγχρονο περιβάλλον χρήσης, εμπλουτισμένο περιεχόμενο και νέες δυνατότητες που κάνουν το παιχνίδι πιο διασκεδαστικό. Επιπλέον, ο ΟΠΑΠ θα εστιάσει το προσεχές διάστημα στον επανασχεδιασμό των front-end περιβαλλόντων της online στοιχηματικής πλατφόρμας. 

Έμφαση στο Διαδίκτυο

Συνολικά, η διττή στρατηγική του ομίλου για τη διαδικτυακή αγορά συνέχισε να αποδίδει, καθώς η ανάπτυξη της βάσης των ενεργών πελατών συνεχίστηκε κατά το α΄ τρίμηνο του 2022, τόσο για τις onlineδραστηριότητες του ΟΠΑΠ, όσο και για τη Stoiximan.

Ακόμη, ερωτηθείς σχετικά ο κ. Κάρας για το outlook της χρήσης 2022 που προβλέπει αύξηση της κερδοφορίας ανέφερε ότι θα υπάρξει αναθεώρηση κάποια στιγμή , μετά το καλοκαίρι, όταν από την πορεία των μεγεθών θα μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα για το πώς επηρέασαν τόσο οι θετικές όσο και οι αρνητικές εξελίξεις, ενώ παράλληλα θα υπάρχουν και νεότερα στοιχεία σχετικά με την συμμετοχή του online κομματιού στο συνολικό κύκλο εργασιών.

Σχολιάζοντας τα θετικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου ο κ. Κάρας τόνισε ότι επαναβεβαιώνουν την ελκυστικότητα των retail και online προτάσεων μας, τη δύναμη του διαφοροποιημένου προϊοντικού χαρτοφυλακίου μας, την ανθεκτικότητα του επιχειρηματικού μοντέλου μας και την ισχυρή οικονομική θέση μας.

Ακόμη, αναφέρθηκε και στην πρωτοβουλία της ΟΠΑΠ, στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, όπως η ανακαίνιση των δύο μεγαλύτερων παιδιατρικών νοσοκομείων της Ελλάδας, ένα έργο που ολοκληρώθηκε πρόσφατα και παραδόθηκε στο Δημόσιο.

Τα ανοικτά καταστήματα αύξησαν τον τζίρο

Παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2022 ο κ. Κάρας ανέφερε ότι τα καθαρά κέρδη δεκαπλασιάστηκαν σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και ανήλθαν σε 88,3 εκατ. ευρώ  από 8,7 εκατ. το 2021, ενώ τα καθαρά έσοδα σημείωσαν άλμα 162,5%.

Ειδικότερα, όπως ανέφερε, τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) α’ τριμήνου 2022 ανήλθαν σε 457,2 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 162,5% σε ετήσια βάση ως αποτέλεσμα της ισχυρής απόδοσης των retail δραστηριοτήτων, τα οποία λειτουργούσαν με περιορισμούς λόγω της πανδημίας (τα καταστήματά μας παρέμειναν κλειστά για όλο το α’ τρίμηνο 2021), ενώ το online συνεχίζει την ισχυρή του συνεισφορά.

Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) α’ τριμήνου 2022 αυξημένα κατά 175,2% στα 168,8 εκατ. ευρώ έναντι 61,3 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του 2021.

Τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) το α΄ τρίμηνο 2022 αυξήθηκαν κατά 162,5% σε ετήσια βάση στα 457,2 εκατ. ευρώ,  λόγω της πλήρους λειτουργίας των καταστημάτων ΟΠΑΠ  το α΄ τρίμηνο 2022 και της συνεχούς ισχυρής συνεισφοράς του online. Πιο συγκεκριμένα, τα καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά σε όλη τη διάρκεια του τριμήνου σε αντίθεση με το α΄ τρίμηνο 2021, που λειτουργούσαν κάτω από περιοριστικά μέτρα.

Το μικτό κέρδος από παιχνίδια το α’ τρίμηνο 2022 διαμορφώθηκε στα 189 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 198,3% σε ετήσια βάση, ως αποτέλεσμα της αύξησης του GGR.