Οι εργαζόμενοι γυρίζουν την πλάτη σε γραφεία «ξενοδοχεία»
Τηλεργασία

Οι εργαζόμενοι γυρίζουν την πλάτη σε γραφεία «ξενοδοχεία»

Όλο και περισσότερα κίνητρα όπως δωρεάν γεύματα, τραπέζια πινγκ πονγκ, ακόμα και χώρους αυτοσυγκέντρωσης, προσφέρουν στους εργαζομένους τους οι μεγάλες εταιρείες που μόνο κόκκινο χαλί δεν στρώνουν για να τους πείσουν να επιστρέψουν από την τηλεργασία. Ωστόσο, οι ανησυχίες για το κόστος των μετακινήσεων προς το γραφείο και ο εμπεδωμένος νέος τρόπος ζωής της εργασίας από το σπίτι, αποδυναμώνει το δέλεαρ των «κομφόρ» στον εργασιακό χώρο. 

«Οι εργοδότες έχουν κάνει πολλά πράγματα για να καταστήσουν το γραφείο πιο ελκυστικό», δηλώνει η Κάθριν Γουάιλντ, υψηλόβαθμο στέλεχος της Partnership for New York City. 

Ωστόσο, έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 80.000 εργαζομένους παγκοσμίως από την εταιρεία συμβούλων Advanced Workplace Associates (AWA) έδειξε ότι οι εργαζόμενοι δε δείχνουν να συμμορφώνονται με τις υβριδικές πολιτικές εργασίας που προβλέπουν παρουσία δύο ή τριών ημερών στο γραφείο κάθε εβδομάδα. 

«Ο λόγος που οι άνθρωποι δεν πηγαίνουν στα γραφεία είναι επειδή συνήθισαν στον τρόπο ζωής και τα κόστη της τηλεργασίας που τούς βολεύουν», σχολιάζει ο Άντριου Μόσον, διευθυντής της AWA. 

Μάλιστα, οι υψηλόβαθμοι μάνατζερ είναι μεταξύ αυτών που είναι πιο επίμονοι στο μοντέλο της εργασίας από το σπίτι, σύμφωνα με την Κέλι Μπίβερ, διευθύνουσα σύμβουλο Ηνωμένου Βασιλείου και Ιρλανδίας της εταιρείας δημοσκοπήσεων Ipsos. 

«Διαπιστώνουμε ότι κάποιοι από αυτούς δείχνουν λιγότερη ανοχή στις μικρές δυσκολίες του γραφείου ή νιώθουν ότι η μετακίνηση προς το γραφείο είναι ένα μη αναγκαίο βάρος...ωστόσο χάνουν σε επίπεδο δικτύωσης», προσθέτει. 

Γραφείο όπως...ξενοδοχείο

Και ενώ τα πιο νεαρά στελέχη του τομέα των χρηματοοικονομικών προβληματίζονται για την επίδραση της τηλεργασίας στην πρόοδο της καριέρας τους, οι αναζητούντες εργασία συχνά δηλώνουν την προτίμηση τους στην τηλεργασία. Από την αρχή Αυγούστου, το 80% των ανθρώπων που αναζητούν εργασία στον οικονομικό τομέα μέσω της πλατφόρμας Flexa, διευκρίνισαν στις επιλογές τους την προτίμηση τους σε «από απόσταση» ή «πρωτίστως από απόσταση»  εργασία, αύξηση 33% σε σχέση με το Μάρτιο. 

Για να ανατραπεί σε κάποιο βαθμό αυτή η εικόνα, εταιρείες συμβούλων καθοδηγούν τους εργοδότες ώστε να καταστήσουν τους εργασιακούς χώρους πιο ελκυστικούς προσθέτοντας χώρους που δημιουργούν θετικά συναισθήματα όπως εσωτερικούς κήπους, βιβλιοθήκες και σημεία χαλάρωσης με αναπαυτικά καθίσματα που δίνουν μια αίσθηση…σπιτιού. 

Ενδεικτικό είναι ότι, σύμφωνα με το Reuters, εταιρεία trading με έδρα τη Βρετανία, εγκατέστησε ντουζιέρες, χώρους για ύπνο ακόμα και για ...μπουγάδα. 

«Ο πελάτης μας είπε ότι θα βλέπει τα γραφεία του ως ξενοδοχείο», που θα καλύπτει τις ανάγκες των υπαλλήλων, όχι απαραίτητα τις οικονομικές ανάγκες της εταιρείας, δήλωσε ο Λίσον Μεντχέρστ, διευθυντής στρατηγικής στην Peldon Rose, που σχεδιάζει γραφεία. 

Κάποιες άλλες εταιρείες δε για να δημιουργήσουν ακόμα μεγαλύτερη αίσθηση σπιτιού, σκέφτονται να προσλάβουν προσωπικό που θα βοηθάει τους υπαλληλους τους να διαχειρίζονται από το γραφείο  δουλειές της καθημερινότητας όπως την αποστολή ρούχων στο καθαριστήριο...