Ο «πόλεμος» των smartphones: Μάχη για 400 εκατ. ευρώ

Ο «πόλεμος» των smartphones: Μάχη για 400 εκατ. ευρώ

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Με στόχο να διεκδικήσουν μερίδιο σε μια αγορά που ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ ετησίως, ολοένα και περισσότερες εταιρείες κατασκευής κινητών τηλεφώνων και smartphones εισέρχονται στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για μια άκρως ενδιαφέρουσα εξέλιξη, καθώς από τη μία πλευρά δείχνει ότι – παρά την κρίση – η συγκεκριμένη αγορά «κρατάει» γερά, κάτι που πιστοποιείται και από τα στοιχεία, από την άλλη μαρτυρά ότι μια μεσογειακή χώρα, είναι πάντα ελκυστική για τέτοιου είδους προϊόντα.

Η Ελλάδα είναι μια μεσογειακή χώρα, με εξωστρεφείς κατοίκους, εξαιρετικό κλίμα και ισχυρή... κουλτούρα στην επικοινωνία! Η συνολική αγορά κινητών τηλεφώνων, αξεσουάρ και όλα τα συνοδευτικά πέριξ αυτών φτάνει τα 400 εκατ. ευρώ το χρόνο, όπως πιστοποίησε ο διευθύνων σύμβουλος της Westnet Ρόμπυ Μπουρλάς στην πρόσφατη παρουσίαση της συνεργασίας με τη ASUS στην Ελλάδα.

Μάλιστα, πλέον η αγορά των smartphones στην Ελλάδα είναι μακράν πιο μεγάλη απ'' όλες τις άλλες κατηγορίες προϊόντων υψηλής τεχνολογίας όπως tablets, laprop και τηλεοράσεις, ενώ έχει... ακυρώσει σχεδόν ολοσχερώς την αγορά φωτογραφικών μηχανών και βίντεο! Και μόνο αυτό, δείχνει τη δυναμική μιας αγοράς που – παρ'' όλη την κρίση – κινήθηκε ανοδικά όλα τα προηγούμενα χρόνια!

Πλέον, το κινητό τηλέφωνο είναι το πιο απαραίτητο αξεσουάρ παγκόσμια. Και αυτό, τα λέει όλα.

Μέσα στα χρόνια της κρίσης, η αγορά κινητών τηλεφώνων και smartphones κινήθηκε ανοδικά, παρ'' ότι μάλιστα εδώ και κάποια χρόνια οι εταιρείες πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών σταμάτησαν την επιδότηση συσκευών! Τη διαφορά την έκαναν τα smartphones και όχι γενικώς οι συσκευές κινητής. Σε αριθμό συσκευών, ίσως υπάρχει και πτώση, όμως η συνολική αξία και ο τζίρος που γίνεται πέριξ των smartphone, κινήθηκε ανοδικά έως το 2016. Η αγορά κινητών τηλεφώνων το 2016 (όπως και το 2015) ήταν περίπου στα 3 εκατ. τεμάχια, εκ των οποίων σχεδόν το 80% ήταν smartphones.

Για το πρώτο εξάμηνο του 2017 η εκτίμηση είναι ότι υπάρχει κάμψη περί του 6% έως 8%. Όμως, μια αγορά τόσο μεγάλη και ώριμη, θεωρείται φυσικό να έχει κάποια κάμψη.

Πλέον των 20 brands στην Ελλάδα – 11 brands με μερίδιο άνω του 3%

Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται πλέον των 20 brands, κάποια αποτελούν μεγάλες παγκόσμιες αυτοκρατορίες κάποια άλλα εντελώς άγνωστα. Πάντως, τα 11 εκ των 20 brands έχουν ήδη μερίδιο αγοράς από 3% και πάνω, στοιχείο που δείχνει την... κινητικότητα στο συγκεκριμένο κλάδο αλλά και τον κατακερματισμό του.

Σε ό,τι αφορά τα μερίδια αγοράς το 2016, σε επίπεδο συσκευών, η Samsung είναι αδιαφιλονίκητος ηγέτης με μερίδιο περί το 33% (σε τζίρο είναι κοντά στο 40%), δεύτερη η Huawei με 13%, Apple 8%, Lenovo 6,6%, LG 5,8%, Vodafone 5,8%, MLS 5,3%, Alcatel 3,9%, Turbo X 3,8%, ZTE 3,6%, Sony Mobile 3% κ.ο.κ.

Με πρώτιστο εστιασμό στους νέους και γενικώς στις πιο δυναμικές ομάδες πληθυσμού και κύριο πλεονέκτημα τις επιδόσεις σε θέματα εικόνας (φωτογραφίες, βίντεο) και social media, ολοένα και περισσότερες κατασκευάστριες κινητών τηλεφώνων έρχονται στην Ελλάδα.

Στην ελληνική αγορά λοιπόν δεν εισέρχονται ακριβές μάρκες. H αγορά smartphone με κόστος από 500 ευρώ και πάνω είναι κατοχυρωμένη από τις Samsung και Apple. Οι εταιρείες που έρχονται στην Ελλάδα είναι σε πιο προσιτές τιμές, χωρίς να υστερούν σημαντικά σε επιδόσεις, καθώς η τεχνολογία «τρέχει» με ιλιγγιώδεις ρυθμούς.

ASUS – Από την Ταϊβάν

Από χθες 18 Ιουλίου λάνσαρε τρία νέα smartphone στην ελληνική αγορά η ταϊβανέζικη εταιρεία ASUS. Πρόκειται για smartphones με την ονομασία ZenFone που κυκλοφορούν σε συνεργασία με τη Westnet, μέλος του ομίλου εταιρειών Olympia Group, συμφερόντων του επιχειρηματία Πάνου Γερμανού.

Όπως τόνισε στην πρόσφατη συνέντευξη Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της Westnet Ρόμπυ Μπουρλάς στόχος είναι σε ορίζοντα τριετίας τα smartphone της ASUS να αποκτήσουν ένα μερίδιο αγοράς 4-5%.

Η ASUS, μπαίνει στην ελληνική αγορά με τρία νέα μοντέλα της νέας σειράς smartphones με την ονομασία ZenFone, η οποία χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερα υψηλές τεχνολογικές επιδόσεις: ASUS ZenFone Live, ASUS ZenFone Max και ASUS ZenFone Zoom S.

Όχημα για την δημιουργία των νέων μοντέλων, σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας υπήρξε η πολυσύνθετη live streaming καθημερινότητα του κόσμου η οποία δημιουργεί νέα δεδομένα. Όπως αναφέρθηκε, μόνο το 2016 το 65% του συνολικού internet traffic προήλθε από βίντεο. Αυτός είναι και ο λόγος που τα νέα μοντέλα δίνουν έμφαση στην κάμερα και στην επεξεργασία βίντεο και φωτογραφιών σε πραγματικό χρόνο.

Το ξεκίνημα της ASUS έγινε πριν από 25 χρόνια, όταν πέντε μηχανικοί οραματίστηκαν ένα διαφορετικό μέλλον για την βιομηχανία των υπολογιστών. Έκτοτε, η εταιρεία έχει βραβευτεί πολλάκις, ενώ θεωρείται υπεύθυνη για την επανάσταση την αγορά των ηλεκτρονικών υπολογιστών με το Eee PC™.

Η Asus έχει περισσότερους από 17.000 υπαλλήλους σε όλο τον κόσμο και ένα παγκοσμίου κλάσης R&D τμήμα με πάνω από 5.500 μηχανικούς.

Η ανερχόμενη γαλλική Wiko στην Ελλάδα

Στις 27 Ιουνίου εγκαινίασε την παρουσία της στην Ελλάδα η γαλλική Wiko, η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία smartphone στην Ευρώπη, η οποία σε μόλις πέντε χρόνια, έχει εδραιώσει την παρουσία της σε περισσότερες από 30 χώρες. 

Πρόκειται για εταιρεία με... νεανικό προφίλ, που δίνει έμφαση σε ηλικιακά κοινά 15-30 (millenials) με πιο προσιτές τιμές έναντι της ASUS και με μεγάλη έμφαση στη φωτογραφία και τα social media.

Τα smartphones Wiko, έρχονται δεύτερα σε προτίμηση στη Γαλλία και τέταρτα σε όλη την Ευρώπη, ενώ στην Ελλάδα η εταιρεία ήρθε με ένα χαρτοφυλάκιο επτά προϊόντων. Να σημειωθεί ότι το 2016 η Wiko πούλησε περί τα 10 εκατ. συσκευές, παρουσιάζοντας αύξηση άνω του 50% σε σχέση με το 2015 σε μια αγορά με αύξηση μόλις 4% πανευρωπαϊκά. Γενικώς,  «χτίζει» προφίλ εταιρείας με τηλέφωνα τελευταίας γενιάς με εξαιρετική σχέση ποιότητας- επιδόσεων – τιμής και ευκολία χρήσης.

Η γαλλική εταιρεία Wiko ιδρύθηκε μόλις το 2011 στη Μασσαλία και σήμερα απασχολεί 500 εργαζόμενους λειτουργώντας σε περισσότερες από 30 χώρες σε όλο τον κόσμο. Τα τελευταία της λανσαρίσματα είναι στην Ιαπωνία, την Ελλάδα και την Αίγυπτο.

ΤP-Link

Δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά έχει κάνει ο κινεζικός κολοσσός TP-Link που τον περασμένο Φεβρουάριο παρουσίασε τα smartphones Neffos (Neffos X1 και Neffos X1 Max), έχοντας ήδη αποκτήσει μερίδιο 1% με 1,5% μέσα σε λίγους μήνες!

Στόχος είναι έως το τέλος του 2017 να έχει πιάσει το 2% της αγοράς με τα Neffos. Η ΤP-Link αποτελεί τον κορυφαίο «παίκτη» στην παγκόσμια αγορά προϊοντων Wi - FI με μερίδιο αγοράς το 2016 45,5% και πωλήσεις 2,1 δισ. δολαρίων, εκ των οποίων το 50% εκτός Κίνας. Μάλιστα, ο όμιλος πουλάει 4,7 τεμάχια ανά δευτερόλεπτο σε όλο τον κόσμο!

Xiaomi

Τον Δεκέμβριο του 2016 ήρθε στην Ελλάδα η εταιρεία Xiaomi παρουσιάζοντας τα δικά της smartphones, μέσω συνεργασίας με την Info Quest Technologies η οποία ανέλαβε την εισαγωγή των κινητών στην ελληνική αγορά. Tα πρώτα smartphones που είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά, μέσω του επιλεγμένου δικτύου είναι το Redmi 3S και Redmi Note 3.

H Xiaomi είναι μια... Startup η οποία δημιουργήθηκε μόλις το 2010 στη Κίνα από μια ομάδα νέων επιχειρηματιών με στόχο να κάνει disrupt την αγορά κινητής τηλεφωνίας με ποιοτικά και λογικά τιμολογημένα Smartphones.

Μέσα σε λίγα χρόνια κατέκτησε τις πρώτες θέσεις πωλήσεων στην Κίνα και μια φανατική κοινότητα σε όλο τον κόσμο. Με αιχμή το δόρατος τα Smartphones, η Xiaomi παράγει μια μεγάλη γκάμα ψηφιακών συσκευών.