Νέα καταστήματα και ισχυρά αποτελέσματα από τη Jumbo

Νέα καταστήματα και ισχυρά αποτελέσματα από τη Jumbo

Της Αντιόπης Σχοινά

Ο Απόστολος Βακάκης ανήκει σε εκείνη την γενιά επιχειρηματιών που καρπώθηκε την καλή περίοδο της αγοράς και ανέπτυξε την εταιρεία του καθιστώντας την ηγέτιδα στο χώρο του παιχνιδιού, ωστόσο ανήκει και στην κατηγορία εκείνων που συνεχίζει να επενδύει στην Ελλάδα ακόμη και τις δύσκολες ώρες.

Όπως τονίζουν κύκλοι της εταιρείας, ο γνωστός επιχειρηματίας και βασικός μέτοχος της Jumbo, πρεσβεύει ότι μόνο οι επενδύσεις μπορούν να φέρουν αναστροφή του κλίματος, έχοντας κάνει σχετικές δηλώσεις στην τελευταία γενική συνέλευση των μετόχων.

Στρατηγική του Mr Jumbo είναι να επενδύει τα χρήματα που προέρχονται από την εκάστοτε χώρα στην τοπική οικονομία, επιλογή που πλήρωσε ακριβά στην Κύπρο, χωρίς ωστόσο να αλλάξει ρότα.

Αναδιάρθρωση δικτύου, νέες επενδύσεις

Στην Ελλάδα, προχωρά στην ανανέωση του δικτύου καταστημάτων, καθώς όπως τονίζει στέλεχος της εταιρείας στο Liberal, η χώρα χρειάζεται στήριξη και οι επενδύσεις είναι βασικός μοχλός ανάπτυξης. Επίσης τονίζεται από τις ίδιες πηγές η εταιρεία προσπαθεί να ανανεώσει το μίγμα των καταστημάτων κλείνοντας κάποια από τα πρώτα μικρά καταστήματα της δεκαετίας του 90 και αντικαθιστώντας τα με νέα υπερκαταστήματα.

Στο πλαίσιο αυτό ο Όμιλος τερμάτισε τη λειτουργία δύο μικρών ενοικιαζόμενων καταστημάτων, το ένα εκ των οποίων στην Καλλιθέα  και το άλλο στο Σείριο, τον Ιανουάριο του 2016. Στην θέση τους αναμένεται εντός του 2016 η λειτουργία ενός νέου υπερκαταστήματος, ενώ αντίστοιχα  θα λειτουργήσουν ένα νέο υπερ-κατάστημα στη Βουλγαρία και δύο νέα υπερ-καταστήματα στη Ρουμανία.

Σήμερα ο Όμιλος διαθέτει ένα δίκτυο 71 καταστημάτων σε τέσσερις χώρες. Αναλυτικά διέθετε 51 καταστήματα στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 8 στη Βουλγαρία, 7 στη Ρουμανία καθώς και το ηλεκτρονικό κατάστημα e-jumbo.

Άλλωστε η εταιρεία έχει αναγγείλει ότι προσβλέπει στην αποτελεσματικότερη διαχείριση του υπάρχοντος δικτύου και υποδομών της μέσω της επαναξιολόγησης αλλά και αναβάθμισης των παλαιών καταστημάτων. Επίσης στοχεύει στην επέκταση του δικτύου σε σημεία όπου δεν έχει ακόμα παρουσία με την προσθήκη νέων καταστημάτων, τα επόμενα χρόνια. 

Η αλλαγή στο προϊοντικό μίγμα  και τα αποτελέσματα

Σημαντική ώθηση στην εταιρεία έχει δώσει τα τελευταία δύο χρόνια και η επέκταση του προϊοντικού μίγματος των καταστημάτων, καθώς στόχος της διοίκησης είναι τα καταστήματα να αποτελούν βασικό προορισμό της οικογένειας για τις βασικές καθημερινές ανάγκες. Ωστόσο, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Liberal, αν υπάρχει πρόθεση να μπει η εταιρεία στην ευρύτερη αγορά του μικροεπίπλου ή να επεκταθεί η γκάμα των επιλογών σε ρούχα η απάντηση ήταν αρνητική. «Είναι στρατηγική μας επιλογή να μην εισέλθουμε στο Fashion και προσπαθούμε να καλύπτουμε βασικές καθημερινές ανάγκες, επιλογή που έχει αποδώσει τα προσδοκώμενα και για αυτό υποστηρίζεται».

«Αγαπημένη» αναλυτών και θεσμικών

Η Jumbo αποτελεί εδώ και χρόνια βασική επιλογή των θεσμικών χαρτοφυλακίων αλλά και των αναλυτών, «γράφοντας» συνεχώς ανοδικά αποτελέσματα. Έτσι και τώρα οι εκτιμήσεις των περισσοτέρων αναλυτών είναι θετικές για την εταιρία, ενώ αρκετές χρηματιστηριακές έχουν συμπεριλάβει τη μετοχή της στις κυριότερες επιλογές τους για το 2016. H Beta Securities επαναδιατυπώνει την τιμή-στόχο των 11,8 ευρώ για τη μετοχή  και τη σύσταση overweight. Η Πειραιώς Χρηματιστηριακή την έχει τοποθετήσει στη λίστα με τις κορυφαίες επιλογές της (top picks) θέτοντας τη δίκαιη τιμή στα 11,80 ευρώ και η Euroxx Χρηματιστηριακή έχει δώσει τιμή στόχο στα 12,50 ευρώ. Πιο συγκρατημένη η Alpha Finance διατυπώνει τιμή στόχο για τον τίτλο τα 9,3 ευρώ, με σύσταση neutral.

Τα οικονομικά του εξαμήνου

Αντίστοιχα θετικά κινήθηκαν τα αποτελέσματα και για το πρώτο εξάμηνο της οικονομικής χρήσης 2015/2016, παρά τη μεγάλη αβεβαιότητα στην αγορά και τα capital controls, καθώς τα κέρδη της εταιρίας ανήλθαν στα 72,52 εκατ. ευρώ από 62,67 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 15,72%.

Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη χρονική περίοδος περιλαμβάνει τις Χριστουγεννιάτικες πωλήσεις, οι οποίες αυξήθηκαν ιδιαίτερα στην Ελλάδα εξαιτίας της επαρκούς αποθεματοποίησης και της πλήρους κάλυψης των αναγκών σε προϊόντα, παρά τους περιορισμούς και τις εγγενείς δυσκολίες. 

Οι πωλήσεις του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 8,97% φτάνοντας τα 371,75 εκατ. ευρώ από 341,13 εκατ. ευρώ την προηγούμενη αντίστοιχη περίοδο. Κατά την περίοδο αυτή οι πωλήσεις στην Ελλάδα κατέγραψαν μικρή άνοδο, ενώ τα καταστήματα του εξωτερικού σημείωσαν δυναμικό ρυθμό ανάπτυξης. Σημειώνεται ότι τον Οκτώβριο του 2015 ξεκίνησε να λειτουργεί το νέο κατάστημα του Ομίλου στo Pitesti της Ρουμανίας (12.000 τ.μ.).

Θετική έκπληξη η αύξηση μικτού περιθωρίου  

Κατά την έναρξη της οικονομικής χρήσης 2015/2016 η διοίκηση του Ομίλου Jumbo είχε ανακοινώσει τις προβλέψεις της εκτιμώντας ότι το μικτό περιθώριο κέρδους θα πιεστεί λόγω της ανόδου του δολαρίου έναντι του ευρώ. 

Ωστόσο, η σημαντική πτώση στα ναύλα και στις τιμές των πρώτων υλών, όχι μόνο σταθεροποίησε το μικτό περιθώριο κέρδους αλλά επιπλέον το αύξησε σε 51,54% έναντι 50,97% που ήταν στην αντίστοιχη περσινή περίοδο. 

Τα αποτελέσματα προ τόκων, φόρων επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 105,48 εκατ. eευρώ έναντι 91,65 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο, αυξημένα κατά 15,10%.

Παρά τα θετικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου η διοίκηση της εταιρείας διατηρεί την εκτίμησή της για αύξηση των ετήσιων πωλήσεων μεταξύ 6%-8% λόγω των προκλήσεων του δευτέρου εξαμήνου και των συνεχιζόμενων κινητοποιήσεων στην Ελλάδα.