Και πάλι προς συγχώνευση ΔΟΛ - Πήγασου

Και πάλι προς συγχώνευση ΔΟΛ - Πήγασου

Επανήλθε στο προσκήνιο η συγχώνευση του Πήγασου με τον ΔΟΛ. Οι δύο μεγάλοι άνδρες των media, οι Μπόμπολας και Ψυχάρης, κάθονται πλέον στο τραπέζι, πιεζόμενοι από τις τράπεζες και από τις νέες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στην αγορά. Η συγχώνευση δεν είναι πλέον επιλογή, αλλά υποχρέωση!

«Για να έχει κάποιος δικαίωμα να ομιλεί θα πρέπει να βάλει χρήματα", είναι το μήνυμα που εστάλη από τις Τράπεζες σε Μπόμπολα και Ψυχάρη. Στις ανακεφαλαιοποιημένες τράπεζες δεν μπορούν να γίνουν οι παραχωρήσεις που γινόντουσαν στο παρελθόν, καθώς τα στελέχη  φοβούνται και τη σκιά τους. Οι κλήσεις σε απολογία από τους οικονομικούς εισαγγελείς για τα δάνεια που έδωσαν στο παρελθόν οι τράπεζες σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης έχουν ακόμη νωπό πάνω τους το μελάνι…  

Η ασφυκτική πίεση που άσκησαν οι τράπεζες για τα οφειλόμενα, ανάγκασε τα επιτελεία του Πήγασου και του ΔΟΛ να βγάλουν τα πλάνα της συγχώνευσης εκ νέου από τα συρτάρια κι να δουλέψουν πάνω σε αυτά. Οι τράπεζες πάντως είναι αυτές που θα υποδείξουν στο τέλος τον τρόπο με τον οποίον θα γίνει η συγχώνευση.  Αυτές θα δώσουν τον "τόνο", το στίγμα, αυτές θα καθορίσουν την επόμενη ημέρα στον κόσμο των media. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι είναι ίσως η πρώτη φορά από την ημέρα που ακούστηκε η ιστορία της συγχώνευσης, δηλαδή τα τελευταία 6 χρόνια, που η πλευρά Μπόμπολα φαίνεται να έχει τον πρώτο λόγο σε σχέση με την πλευρά Ψυχάρη. Επειδή είναι η μόνη από τις δύο πλευρές που μπορεί να πει «ναι» στην απαίτηση των τραπεζών να βάλει κάποιος φρέσκα χρήματα στο project.  

Και οι δύο όμιλοι ματώνουν οικονομικά. Έχουν μεγάλες οφειλές σε εργαζομένους και δυσκολεύονται να εξασφαλίσουν ακόμη και τις μισθοδοσίες.  Ακούγεται ότι ο Φώτης  Μπόμπολας προχώρησε σε πώληση προσωπικών περιουσιακών του στοιχείων, προκειμένου να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του. Η αγορά των media περνάει την χειρότερη φάση της, τα έσοδα από την πώληση των προϊόντων δεν φτάνουν ούτε για να αγοράσουν χαρτί, οι διαφημίσεις έχουν σημειώσει κατακόρυφη πτώση και όσοι διαφημιζόμενοι πληρώνουν το κάνουν με επιταγές τριμήνου και πάνω.

Στον Πήγασο είναι θέμα ημερών η επιβολή εξαήμερης εργασίας και αυτό σημαίνει αυτόματα απολύσεις, καθώς με ένα ρεπό την εβδομάδα και όχι με δύο περισσεύουν εργαζόμενοι. Σύμφωνα πάντα με το σχεδιασμό κι εφόσον  αυτός ο σχεδιασμός «περάσει». Από την άλλη πλευρά στον ΔΟΛ είναι διαρκής η προσπάθεια να βρεθούν χρήματα για τη μισθοδοσία, ενώ συζητείται εντόνως η αδυναμία του ομίλου να ανταποκριθεί στα χρονοδιαγράμματα πληρωμών και άλλων υποχρεώσεων που θέτει.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι τράπεζες, οι οποίες θα έχουν τον πρώτο και τελευταίο λόγο, θα ζητήσουν να δουν πραγματικά σχέδια αναδιάρθρωσης, προσαρμοσμένα στην ελληνική πραγματικότητα και όχι στα θέλω και τα πρέπει των μέχρι πρότινος ισχυρών ανδρών των δύο μεγαλύτερων ομίλων ΜΜΕ στη χώρα. Αλλιώς δε θα εγκρίνουν κανένα πλάνο διάσωσης και θα αναζητήσουν μάνατζερ για να εξυγιάνουν αυτοί τα δύο μαγαζιά πριν τα συγχωνεύσουν. Τα πρακτορεία διανομής Τύπου, τα πιεστήρια και φυσικά το Μέγκα έπονται. Η νέα εποχή στα παραδοσιακά ΜΜΕ είναι εδώ...