Η ΕΖΑ έσπασε το... ταμπού των αναψυκτικών - Τα πρώτα 40 κοντέινερ εξαγωγές!

Η ΕΖΑ έσπασε το... ταμπού των αναψυκτικών - Τα πρώτα 40 κοντέινερ εξαγωγές!

(Φωτ.: «Αν η εταιρεία μας καταφέρει και πάρει το 0,5% της αιγυπτιακής αγοράς αναψυκτικών, αυτό θα σημαίνει ότι έχει ξεπεράσει τις ελληνικές πωλήσεις της! Η ελληνική αγορά είναι μικρή, έχει... ταβάνι, αντιθέτως με τις διεθνείς προοπτικές», αναφέρει ο CEO της ΕΖΑ, κ. Συριανός. )

Του Απόστολου Σκουμπούρη

«Μετά από μάχες 19 ετών, μετά από διαρκείς διαβουλεύσεις, διαμαρτυρίες και τρομερή σπατάλη χρόνου και ενέργειας, καταφέραμε και «σπάσαμε» έναν απαρχαιωμένο νόμο που κρατούσε από το 1927 και απαγόρευσε στις ζυθοποιίες να δραστηριοποιούνται και στον κλάδο των αναψυκτικών. Ενώ οι εγκαταστάσεις ήταν πανομοιότυπες, δεν επιτρέπονταν σε όσους παρήγαγαν μπύρα, να μπουν στην αγορά των αναψυκτικών. Πλέον, η πρώτη μας μεγάλη εξαγωγή 40 κοντέινερς αναψυκτικών για χώρα της Μέσης Ανατολής είναι γεγονός, με το συνολικό project να φτάνει τα 500.000 ευρώ». Αυτά δηλώνει στο Liberal ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης (ΕΖΑ), κ. Αθανάσιος Συριανός, εκφράζοντας παράλληλα την ικανοποίησή του για την εν λόγω εξέλιξη, καθώς πλέον ανοίγονται νέοι ορίζοντες τόσο για την εταιρεία που διευθύνει, όσο και για άλλες ελληνικές επιχειρήσεις.

«Χρειάστηκε να έρθουν οι λεγόμενος... μνημονιακές δυνάμεις, το γνωστό πρόγραμμα Task Force υπό τον Horst Reichenbach για να υποχρεωθούμε σε αλλαγές που θα έπρεπε μόνοι μας ως κράτος να είχαμε κάνει εδώ και δεκαετίες. Αυτή η αλλαγή έδωσε την ευκαιρία στην εταιρεία μας, την ΕΖΑ, να μπει στην αγορά των αναψυκτικών, στην οποία βλέπει τεράστια περιθώρια, ειδικά στον εξαγωγικό τομέα», τονίζει ο κ. Συριανός.

«Η νέα εγκατάσταση που είχαμε κάνει ήταν για μπύρα. Την μετατρέψαμε με επεκτάσεις σε εγκατάσταση για αναψυκτικά, έχοντας πλέον την πιο σύγχρονη και άρτια γραμμή παραγωγής κουτιού στα Βαλκάνια», επισημαίνει.

Πλέον, η πρώτη μεγάλη παραγγελία από το εξωτερικό είναι γεγονός. Αφορά 40 κοντέινερς, τα οποία κατευθύνονται προς χώρα της Μέσης Ανατολής όπου ήδη η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης δραστηριοποιείται με την μπύρα. Είναι η πρώτη ιστορικά μεγάλη παραγγελία αναψυκτικών που δίνουμε στο εξωτερικό», τονίζει ο κ. Συριανός.

Αυτό, σύμφωνα με τον κ. Συριανό, είναι το πρώτο... γέμισμα! Μια πρώτη... γνωριμία με τα νέα προϊόντα της ΕΖΑ, ενώ έπεται συνέχεια. Υπάρχουν μεγάλες προοπτικές στις χώρες της Μέσης Ανατολής, τονίζει ο ίδιος. Και συμπληρώνει: Δεν ήρθε εύκολα αυτή η δουλειά. «Ήρθε μετά από συνεχείς επισκέψεις, συμμετοχές σε εκθέσεις, ολοκληρωμένων επαφών και γενικώς μετά από μια σειρά στοχευμένων ενεργειών. Δουλέψαμε πάνω στο γευστικό πρότυπο που ζητούν οι πελάτες. Αυτό ήταν το μυστικό μας. Είμαστε ευέλικτοι, δεν πάμε με ένα προϊόν, αλλά προσαρμοζόμαστε. Μάλιστα, στη χώρα που πουλήσαμε αυτήν τη μεγάλη παραγγελία ισχύουν ξεχωριστοί νόμοι σε ό,τι αφορά τον τρόπο παρασκευής, σύμφωνα με τις θρησκευτικές νόρμες που υπάρχουν, οπότε έπρεπε και εκεί να κάνουμε τις ανάλογες προσαρμογές ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη.

Τεραστίων περιθωρίων αγορές, όπως Αίγυπτος και Τουρκία

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΖΑ αναφέρεται στα τεράστια περιθώρια που υπάρχουν για τις ελληνικές εταιρείες στο να κοιτάξουν περαιτέρω την εξωστέφειά τους και τις εξαγωγές τους. «Το Κάιρο είναι δύο Ελλάδες πληθυσμιακά, ενώ το ίδιο είναι και η Κωνσταντινούπολη», σημειώνει στο Liberal. «Αν η εταιρεία μας –ή και οποιαδήποτε ελληνική εταιρεία– καταφέρει και πάρει το 0,5% της αιγυπτιακής αγοράς αναψυκτικών, αυτό θα σημαίνει ότι έχει ξεπεράσει τις ελληνικές πωλήσεις της! Η ελληνική αγορά είναι μικρή, έχει... ταβάνι, αντιθέτως με τις διεθνείς προοπτικές.»

«Στην ΕΖΑ, με στοχευμένες ενέργειες, έχουμε δυναμώσει το διεθνές δίκτυό μας, ανοιγόμαστε στο εξωτερικό και τα πρώτα –απτά– αποτελέσματα ήρθαν». Φυσικά, ο κ. Συριανός σημειώνει ότι ο εξαγωγικός προσανατολισμός της εταιρείας σε καμιά περίπτωση δεν συνεπάγεται παραμέληση της ελληνικής αγοράς, δεδομένου ότι η ΕΖΑ παραμένει αμετάκλητα εστιασμένη στο «χτίσιμο» της δικής της κουλτούρας, με στόχο την καθιέρωση στη συνείδηση των Ελλήνων ως η ελληνική εταιρεία, με τα ελληνικά –απολύτως ξεχωριστά– προϊόντα.

Η ΕΖΑ και άλλες πέντε εταιρείες ως... Greek Crisis Success Stories

Ο κ. Αθανάσιος Συριανός, μαζί με άλλους πέντε εκπροσώπους ελληνικών καινοτόμων εταιρειών που αντέχουν και αναπτύσσονται μέσα στην κρίση, συμμετείχε σε ειδική εκδήλωση στις 25 Απριλίου αφιερωμένη στα... Success Stories μέσα στην κρίση.

Παρουσιάστηκαν έξι ιστορίες επιτυχούς επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα της κρίσης, σε μια προσπάθεια να αλλάξει η... ατζέντα της κυρίαρχης μιζέριας, σε μια προσπάθεια να αναδειχτούν στην επιφάνεια και να προβληθούν παραγωγικές και καινοτόμες επιχειρήσεις που στοχεύουν (και) στο εξωτερικό. Την εκδήλωση διοργάνωσαν στην Τεχνόπολις στο Γκάζι το Greek Liberties Monitor και το Friedrich Naumann Foundation, με την προβολή του ντοκιμαντέρ «Greek Crisis Success Stories». Οι εταιρείες που παρουσιάστηκαν ήταν οι GAEA, EΨΑ, ΕΖΑ, Taxibeat, Incelligent και Kyon Dog Foods.

Ακολούθησε συζήτηση, με πάνελ που απαρτίζονταν από τους, Μάρκο Μπόλαρη, Αναπληρωτή Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, Κώστα Μπακογιάννη, Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας, Αρίστο Δοξιάδη, Ιδρυτή του Openfund, Christian Thomas, KPMG Greece και Δημήτρη Οικονόμου, Συντονιστή τομέα χρηματοδοτικών εργαλείων του κόμματος ΚΙΔΗΣΟ.

Η Lowenbrau, το γερμανικό... DNA και η (νέα) ελληνική κουλτούρα

Η ΕΖΑ Πρότυπος Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης δεν είχε πάντα τη σημερινή της μορφή, όπου πλέον αποτελεί μια αμιγώς ελληνικών συμφερόντων εταιρεία. Δημιουργήθηκε το 1988 ως θυγατρική γερμανικού ομίλου παραγωγής μπίρας (Lowenbrau) και ένα χρόνο αργότερα απέκτησε το εργοστάσιο στην Αταλάντη. Παράλληλα η εταιρεία ανασυγκροτήθηκε και μετονομάστηκε σε Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης.

Το 1998, η οικογένεια Συριανού εξαγοράζει τις μετοχές που ανήκαν στη γερμανική θυγατρική εταιρεία υπό μορφή management buy out, με αποτέλεσμα πέντε χρόνια αργότερα να περάσει σε 100% ελληνικό ιδιοκτησιακό καθεστώς. Πλέον, η ΕΖΑ εδώ και χρόνια λειτουργεί ως αμιγώς ελληνική εταιρεία, όμως κέρδος της είναι η... προίκα (γερμανικής) τεχνογνωσίας που έχει κληρονομήσει, την οποία «παντρεύει» με την ελληνική κουλτούρα.

Το 2013 γίνεται αύξηση μετοχικού κεφαλαίου με το fund DAMMA Holdings (συμφερόντων του πρώην προέδρου του ΣΕΒ Δημήτρη Δασκαλόπουλου) να μπαίνει στην εταιρεία σαν στρατηγικός επενδυτής δίνοντας νέα δυναμική στα αναπτυξιακά σχέδια της ΕΖΑ.

Το 66,1% περίπου της εταιρείας ελέγχει ο κ. Αθανάσιος Συριανός και το υπόλοιπο 33,9% η DAMMA Holdings. Η εταιρεία διαθέτει σύγχρονο ιδιόκτητο εργοστάσιο στο κέντρο της Ελλάδας, στην Αταλάντη Φθιώτιδας, με δυνατότητα παραγωγής που ξεπερνά τα 7.500.000 λίτρα ανά έτος. Το ζυθοποιείο λειτουργεί σε απόλυτη αρμονία με το φυσικό περιβάλλον, χρησιμοποιώντας για την παραγωγή μπύρας το εξαιρετικής ποιότητας και σύστασης νερό του Παρνασσού.

Νέες επενδύσεις και καινούρια προϊόντα

Συνδυαστικά με την αύξηση των πωλήσεων και της αναγνωρισιμότητάς της στην ελληνική αγορά, η ΕΖΑ προχωράει σε επενδύσεις εκσυγχρονισμού στο εργοστάσιο της που έχουν στόχο να αυξήσουν την παραγωγή και να τελειοποιήσουν την ποιότητά της. Με αυτόν τον προσανατολισμό το 2015 ολοκληρώνει τη Α΄ φάση του επενδυτικού πλάνου, με τη νέα μονάδα συσκευασίας στην Αταλάντη ύψους 5,5 εκατ. ευρώ.

Η νέα μονάδα συσκευασίας κουτιού προσθέτει στο πρότυπο εργοστάσιο στην Αταλάντη δυνατότητα παραγωγής 200.000.000 κουτιών ετησίως, αναδεικνύοντας τη μονάδα αυτή ως την πλέον σύγχρονη στα Βαλκάνια.

Πλέον απασχολεί πάνω από 100 εργαζόμενους, ενώ κυρίαρχος στόχος της εταιρείας, όπως σημειώνει ο κ. Συριανός, είναι η επέκταση σε ξένες αγορές όπως αναφέρουμε πιο πάνω, αλλά και η επέκταση της εταιρείας στην ευρύτερη αγορά των αναψυκτικών. Ήδη η ΕΖΑ εξάγει σε χώρες όπως Ισραήλ, Αλβανία, Μάλτα, Κύπρο και Αυστραλία, και, όπως σημειώνει ο κ. Συριανός, «χτίζοντας κουλτούρα και καλή σχέση με τις εκάστοτε αγορές, μέσω της μπύρας, μπορούμε μετά να επεκτείνουμε τις συνεργασίες και σε άλλα προϊόντα».

Η EZA Πρότυπος Ελληνική Ζυθοποιία παράγει στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της προϊόντα όπως η ζ εζα premium Pilsner, η οποία αποτελεί τη σύγχρονή ελληνική πρόταση στις premium beers, την Pils Hellas, την αυθεντική pilsener που φιλοδοξεί να καθιερωθεί ως... εθνική μπύρα, την BLUE Island, την πρώτη ελληνική καλοκαιρινή μπύρα, την BERLIN, που παράγεται σύμφωνα με τον Γερμανικό Νόμο Αγνότητας, την Odyssey White Rapsody και Odyssey Red Rapsody κλπ. Επίσης η εταιρεία εισάγει και διανέμει διεθνώς αναγνωρισμένα σήματα, όπως Krombacher, Arcobrau και Gulden Draak.