Γιατί η Coca-Cola HBC επενδύει στην αγορά εμφιαλωμένου νερού

Γιατί η Coca-Cola HBC επενδύει στην αγορά εμφιαλωμένου νερού

Της Ξανθής Γούναρη

Με ετήσιο ρυθμό αύξησης 3,5% θα «τρέξει» η αγορά του εμφιαλωμένου νερού στην Ευρώπη την 5ετία 2015-2020, σύμφωνα με τη διεθνή εταιρεία ερευνών Research And Markets, γεγονός που φαίνεται ότι ήδη σπεύδει να εκμεταλλευτεί η Coca Cola HBC διευρύνοντας το χαρτοφυλάκιό της με νέα σήματα.

Έχοντας υπερδιπλασιάσει μέσα στα τελευταία 15 χρόνια το ποσοστό του εμφιαλωμένου νερού σε ότι αφορά τον όγκο των προϊόντων της, η Coca-Cola HBC, που αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο εμφιαλωτή προϊόντων της The Coca-Cola Company παγκοσμίως και τον 1ο στην Ευρώπη, με παρουσία σε 28 χώρες, προχώρησε πριν λίγες ημέρες στην υπογραφή προσυμφώνου για την εξαγορά της λιθουανικής επιχείρησης μεταλλικού νερού Neptuno Vandenys, όπως ανακοινώθηκε στον τοπικό Τύπο.

Η συμφωνία, το τίμημα της οποίας δεν έχει αποκαλυφθεί, αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του πρώτου τριμήνου, του 2016, αφού εγκριθεί και από την τοπική Επιτροπή Ανταγωνισμού

Σημειώνεται ότι η Neptuno Vandenys ιδρύθηκε το 1999 και σύμφωνα με τη διοίκησή της, η συμφωνία με την Coca-Cola HBC αποτελεί σημαντικό βήμα για την εξέλιξή της. Η εταιρεία, που εδρεύει στη περιοχή Varena στη νότια πλευρά της χώρας, παράγει 29 εκατομμύρια λίτρα φυσικού μεταλλικού νερού και ελέγχει το 20% της αγοράς της Λιθουανίας. Τη διετία 2013-2014, η Neptuno Vandenys προχώρησε σε επενδύσεις επέκτασης και εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεών της.

Οι πωλήσεις της το 2014 διαμορφώθηκαν σε 5,3 εκατ. ευρώ έναντι 4,24 εκατ. ευρώ (+25,7%) το 2013, ενώ τα καθαρά της κέρδη συρρικνώθηκαν κατά 38% στο 1,9 εκατ. ευρώ. Για το 2015 αναμένει αύξηση πωλήσεων κατά 15%-20%.

Ο όμιλος Coca-Cola HBC διαθέτει σήμερα πάνω από 30 διαφορετικά brands προϊόντων νερού στις αγορές που δραστηριοποιείται, ενώ ο όγκος πωλήσεων στη συγκεκριμένη κατηγορία κατέγραψε το τρίτο τρίμηνο του 2015 αύξηση κοντά στο χαμηλό επίπεδο του εύρους 10-20%, με ιδιαίτερα καλή αύξηση στις ανεπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές στις οποίες ανήκει η Λιθουανία.

Το εμφιαλωμένο νερό κερδίζει τα ανθρακούχα ποτά

Το εμφιαλωμένο νερό είναι αυτή τη στιγμή το πιο καυτό trend στην παγκόσμια αγορά των ποτών, υπερισχύοντας ήδη από το 2015 των ανθρακούχων ποτών, σύμφωνα με έρευνες που δημοσιοποίησαν διεθνείς εταιρείες μετρήσεων καταναλωτικών τάσεων.

Παρ' ότι μόλις πέντε χρόνια πριν η εικόνα ήταν πολύ διαφορετική (η κατανάλωση των ανθρακούχων αναψυκτικών ήταν κατά 45 δισεκατομμύρια λίτρα μεγαλύτερη του εμφιαλωμένου νερού), το 2015, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών της Canadean έγινε η ανατροπή με τον παγκόσμιο πληθυσμό να καταναλώνει 233 δισεκατομμύρια λίτρα εμφιαλωμένο νερό έναντι 227 δισεκατομμυρίων λίτρων ανθρακούχων ποτών.

Μάλιστα στην έρευνα της Canadean επισημαίνεται πως η νέα τάση έχει ήδη εδραιωθεί στην Ασία και τη Δυτική Ευρώπη και έπεται η Ανατολική Ευρώπη.

Ωστόσο αναφέρεται ότι στις ανεπτυγμένες αγορές της δυτικής Ευρώπης, όπως η Γερμανία, η Ιταλία, η Γαλλία και η Ισπανία όπου η κατανάλωση είναι παραδοσιακά υψηλή, θα καταγραφεί πολύ μικρότερη αύξηση. Ειδικότερα οι εν λόγω χώρες αναμένεται να παρουσιάσουν ετήσια αύξηση της τάξης του 1% μεταξύ 2015 και 2020, σε σύγκριση με 21% στην Ινδία, 12% στην Κίνα και 8% στη Βραζιλία. Σταθερά ανοδική θα είναι η τάση στις ΗΠΑ, όπου οι καταναλωτές συνεχίζουν να στρέφονται στο εμφιαλωμένο νερό για λόγους υγιεινής διατροφής.