Entersoft: Εξωστρέφεια, ανάπτυξη νέων προϊόντων, είσοδος στην Κύρια Αγορά

Entersoft: Εξωστρέφεια, ανάπτυξη νέων προϊόντων, είσοδος στην Κύρια Αγορά

Της Αντιόπης Σχοινά

Έχοντας τρία βασικά πλεονεκτήματα έναντι του ανταγωνισμού αναπτύσσεται η Entersoft, η διοίκηση της οποίας αναμένει την αναστροφή του κλίματος στην ελληνική κεφαλαιαγορά για να περάσει από την ΕΝΑ στην Κύρια Αγορά.

Η εταιρεία διατηρεί μηδενικό τραπεζικό δανεισμό, κινείται στον χώρο του επιχειρηματικού λογισμικού, κατέχοντας ηγετική θέση και υψηλό μερίδιο αγοράς και χωρίς εξάρτηση από έργα του Δημοσίου, ενώ το τρίτο πλεονέκτημά της είναι η ρευστότητα. Η εταιρεία αυτήν τη στιγμή με το κλείσιμο του 2015 διατηρεί ταμειακά διαθέσιμα της τάξης των 2 εκατ. ευρώ που μπορούν να την βοηθήσουν για επέκταση σε νέες αγορές με τη δημιουργία θυγατρικών εταιρειών, ενώ μπορούν να χρηματοδοτήσουν και μικρές εξαγορές εταιρειών που είτε έχουν έτοιμο προϊόν, είτε έτοιμο πελατολόγιο, τόσο στην ελληνική αγορά, όσο και στις ξένες αγορές ενδιαφέροντος.

Όπως δηλώνει στο liberal.gr ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης, κ. Αντώνης Κοτζαμανίδης (φωτ.), «ο μόνος λόγος που δεν προωθείται η διαδικασία μετάταξης μας είναι η γενικότερη κατάσταση της αγοράς και της οικονομίας. Αν υπάρξουν σημάδια σταθεροποίησης και ξεκινήσει ξανά η διαδικασία δημοσίων εγγραφών, θα είμαστε από τις πρώτες εταιρείες που θα επιδιώξουμε την είσοδο στην Κύρια Αγορά».

Ο ίδιος δηλώνει αισιόδοξος για την πορεία της εταιρείας το 2016, καθώς, όπως τονίζει, πλέον έχουν ωριμάσει κάποιες κινήσεις σε νέες αγορές, οι οποίες είναι έτοιμες να αποδώσουν.

«Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται στο αμέσως επόμενο διάστημα να είμαστε έτοιμοι να ανακοινώσουμε τουλάχιστον δύο μεγάλες δουλειές από αγορές του εξωτερικού που πρόσφατα εντάχθηκαν στη δυναμική μας, τόσο στην ευρύτερη βαλκανική, όσο και στην περιοχή των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων», τονίζει ο κ. Κοτζαμανίδης.

Η Entersoft παρουσίασε το 2015 αύξηση εσόδων στα 9,5, έναντι 9,39 εκατ. ευρώ, ικανοποιητική κερδοφορία στα 806 χιλ., έναντι 1,03 κατά την προηγούμενη χρήση. Η κεφαλαιοποίησή της στο Χρηματιστήριο Αθηνών υπολογίζεται στα 6,68 εκατ. ευρώ, έναντι ιδίων κεφαλαίων 8,12 εκατ. ευρώ στις 31/12/2015.

Νέες συμβάσεις

Αν και το 2015 σημαδεύτηκε από συγκράτηση επενδύσεων λόγω του ρευστού περιβάλλοντος, η Entersoft κατάφερε να υπογράψει νέες σημαντικές συμβάσεις. Για τη μητρική ενδεικτικά αναφέρεται η προγραμματική συμφωνία με όλο τον Όμιλο Hondos τόσο για τις ιδιόκτητες εταιρείες του, όσο και τους franchisees, και επιπλέον τις εταιρείες BIC ΒΙΟΛΕΞ, AKZO NOBEL, ΒΙΒΕΧΡΩΜ, APIVITA, ΣΕΛΙΔΗ ANTISEL, DUROSTICK, ΚΟΥΙΜΤΖΗΣ ΑΕ, ΑΡΡΙΑΝΙ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ, ΑΛΦΑ ΜΑΡΙΝ, ΑΤΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ LOGISTICS, TODAYlicious και πολλές άλλες μέσω του δικτύου συνεργατών.

Από τις θυγατρικές, η Retail Link συνέχισε την αναπτυξιακή της πορεία με αύξηση σε έσοδα και κέρδη. Οι πωλήσεις στο εξωτερικό παρουσίασαν ανοδική πορεία, ενώ για πρώτη χρονιά συνέβαλε ουσιαστικά και η θυγατρική στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Θετική πορεία είχε και η Cardisoft, που παρέδωσε δεκάδες έργα σε εκπαιδευτικά ιδρύματα και βελτίωσε θεαματικά τη ρευστότητά της.

Προς τα τέλη του 2015, δε, έκλεισαν αρκετά μεγάλα έργα, κυρίως στη μητρική εταιρεία, στη Ρουμανία και το Ντουμπάι. Για το 2016 η θυγατρική στη Βουλγαρία αναμένεται να έχει μία σταθερή χρονιά, ενώ η Cardisoft αναμένεται να κινηθεί καθοδικά λόγω της λήξης του ΕΣΠΑ και της μη έγκαιρης έναρξης του νέο Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης (ΣΕΣ 2013-2020), το οποίο συγκυριακά της στερεί τη δυνατότητα να διεκδικήσει σημαντικό αριθμό νέων έργων.

Τρεις άξονες

Τέλος, όπως σημειώνει ο κ. Κοτζαμανίδης, η βασική στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας εστιάζει σε τρεις άξονες. Την ανάπτυξη νέων προϊόντων στο B2B, επέκταση σε νέες αγορές με έμφαση στις χώρες του Κόλπου και της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης αλλά και την υλοποίηση στοχευμένων εξαγορών μικρότερων εταιρειών.

Όσον αφορά την επέκταση σε νέες αγορές, αυτή γίνεται με τη δημιουργία 100% θυγατρικών εταιρειών με τοπική απευθείας παρουσία.

Η εταιρεία, παρά τη δυσμενή συγκυρία, συνεχίζει απρόσκοπτα το επενδυτικό της πλάνο για την ανάπτυξη νέων προϊόντων και κυρίως τα προϊόντα τεχνολογία SaaS και το νέο προϊόν Logistics Warehouse Management System (WMS), που θα παρουσιάσει επίσημα εντός του 2016.