Αυξημένες κατά 19,8% οι πωλήσεις του ομίλου της Frigoglass το α΄τρίμηνο

Αυξημένες κατά 19,8% οι πωλήσεις του ομίλου της Frigoglass το α΄τρίμηνο

Αύξηση 19,8% κατέγραψαν οι πωλήσεις της Frigoglass στο ξεκίνημα του 2018, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 105,7 εκατ. ευρώ το τρίμηνο.

Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση, οι πωλήσεις στην Ανατολική Ευρώπη αυξήθηκαν κατά διψήφιο ποσοστό σε συνέχεια της ενισχυμένης ζήτησης ψυγείων σε Ρουμανία, Βουλγαρία και Ουγγαρία. Η ανάπτυξη διατηρήθηκε στη Δυτική Ευρώπη, κυρίως λόγω των αυξημένων παραγγελιών από τους εμφιαλωτές της Coca-Cola σε Ιταλία και Ελλάδα. Οι πωλήσεις στην Αφρική και Μέση Ανατολή σημείωσαν ισχυρή ανάκαμψη στο τρίμηνο, κυρίως λόγω παραγγελιών στην Νιγηρία που μεταφέρθηκαν από την προηγούμενη χρονιά, καθώς και της αυξημένης ζήτησης στην Βόρεια Αφρική. Οι πωλήσεις στην Ασία μειώθηκαν σε σχέση με πέρυσι εξαιτίας της αδύναμης ζήτησης στην Ινδία. Στον κλάδο της Υαλουργίας, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 35,1% ως αποτέλεσμα της ισχυρής ζήτησης για γυάλινες φιάλες και για τα συμπληρωματικά προϊόντα μας, πλαστικά κιβώτια. 

Ως αποτέλεσμα, τα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) για το πρώτο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 37,9% σε 13,1 εκατ. ευρώ, με το αντίστοιχο περιθώριο να βελτιώνεται κατά 163 μονάδες βάσης σε 12,4%.

Η μείωση του επιπέδου και του κόστους δανεισμού, έπειτα από την ολοκλήρωση της διαδικασίας κεφαλαιακής αναδιάρθρωσης, συντέλεσε στην μείωση του καθαρού χρηματοοικονομικού κόστους κατά 30,7% σε 4,9 εκατ. ευρώ.

Η Frigoglass σημείωσε καθαρές ζημιές ύψους 1,4 εκατ. ευρώ από μη συνεχιζόμενες δραστηριότητες, σε σύγκριση με ζημιές ύψους 1,8 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2017, λόγω των μειωμένων αποσβέσεων σε συνέχεια της απομείωσης των παγίων περιουσιακών στοιχείων. Οι καθαρές ζημιές στο τρίμηνο αντικατοπτρίζουν την μειωμένη ζήτηση και απορρόφηση κόστους του εργοστασίου στο Ντουμπάι.

Συμπεριλαμβανομένων των μη συνεχιζόμενων δραστηριοτήτων, η Frigoglass σημείωσε καθαρές ζημιές ύψους 3,7 εκατ. ευρώ το τρίμηνο, συγκριτικά με ζημιές ύψους 12,2 εκατ. ευρώ πέρυσι, αντανακλώντας το βελτιωμένο λειτουργικό κέρδος και τα έξοδα της διαδικασίας κεφαλαιακής αναδιάρθρωσης, που επηρέασαν το πρώτο τρίμηνο του 2017. 

Ο κύριος Νίκος Μαμουλής, διευθύνων σύμβουλος της Frigoglass, σχολίασε:

Πραγματοποιήσαμε ένα δυναμικό ξεκίνημα για το 2018, που ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας για ανάπτυξη των πωλήσεων και βελτίωση του περιθωρίου EBITDA κατά τη διάρκεια του τριμήνου.

Συνεχίζουμε να υλοποιούμε τις στρατηγικές μας προτεραιότητες με στόχο την επιστροφή σε κερδοφόρα ανάπτυξη. Εστιάζουμε στη διατήρηση της ανάπτυξής μας, βασιζόμενοι και στις εκτιμήσεις για σταδιακή βελτίωση του οικονομικού περιβάλλοντος σε σημαντικές αγορές που δραστηριοποιούμαστε. 

Δείτε εδώ αναλυτικά τα αποτελέσματα του ομίλου.