«Φουλάρουν» τα τέλη κυκλοφορίας για τα ΙΧ δεκαετίας

«Φουλάρουν» τα τέλη κυκλοφορίας για τα ΙΧ δεκαετίας

Του Προκόπη Χατζηνικολάου

Αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας φέρνει το σχέδιο της κυβέρνησης για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που απέκτησαν όχημα από το 2007 μέχρι και τον Οκτώβριο του 2010. Σύμφωνα με πληροφορίες και για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας αυτής ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας θα γίνεται ανάλογα με τους εκπεμπόμενους ρύπους (και όχι με τα κυβικά).

Αντίθετα το σχέδιο προβλέπει μικρές μειώσεις στα τέλη για τα αυτοκίνητα που αποκτήθηκαν πριν από το 2015. Ωστόσο, οι αλλαγές αυτές έρχονται σε μία ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο για την αγορά αυτοκινήτου και όπως προκύπτει από τα στοιχεία τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο καταγράφηκε καθίζηση στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων. Πάντως δεν αποκλείεται με τις κινήσεις της κυβέρνησης η χώρα μας να έχει τον πιο γερασμένο στόλο αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τον  αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδη στόχος είναι να: «μεταφέρουμε βάρος από παλιά και φθηνά σε νεότερα και ακριβά αυτοκίνητα».

Ειδικότερα το σχέδιο προβλέπει του οικονομικού επιτελείου για τα τέλη του 2017 προβλεπει:

1.     Αυξήσεις στα τέλη  για τα οχήματα που κυκλοφόρησαν μετά την 1η Ιανουαρίου του 2007 τα οποία θα υπολογίζονται ανάλογα με του ρύπους.  Σήμερα ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας με τους ρύπους γίνεται για τα οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά, ενώ για τα παλαιότερα οχήματα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και το έτος πρώτης κυκλοφορίας. Με το σενάριο που εξετάζεται θα υπολογίζονται τα τέλη με βάση τους ρύπους και για οχήματα με έτος πρώτης κυκλοφορίας την 1η Ιανουαρίου 2007. Από την αλλαγή αναμένονται μικρές ή μεγαλύτερες επιβαρύνσεις για οχήματα ηλικίας σήμερα 6 έως 9 ετών. Το δημόσιο αναμένεται να έχει όφελος περίπου 30 εκατ. ευρώ καθώς υπολογίζεται ότι τα αυτοκίνητα 2007-2010 υπολογίζονται σε περίπου 1 εκατ.

2.     Μικρές μειώσεις των τελών κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν μετά το 2000 έως και το 2005 και μεγαλύτερες για όσα κυκλοφόρησαν πριν το 2000. Οπως είπε ο κ. Αλεξιάδης «δεν είναι λογικό ένα αυτοκίνητο του 1995 που η αξία του είναι 500 ευρώ να έχει τέλη κυκλοφορίας 800 ή 1.000 ευρώ, αυτοί οι παραλογισμοί πρέπει να σταματήσουν διότι έχουμε ένα κύμα κατάθεσης πινακίδων. Θέλουμε να δώσουμε κίνητρα ώστε ο κόσμος να πάρει πίσω τις πινακίδες ή να μην κατατεθούν άλλες». 

3.     Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών συνολικά 600.000 ιδιοκτήτες έχουν θέσεις σε ακινησία τα αυτοκίνητα τους. Στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι με τις αλλαγές να δοθούν κίνητρα στους φορολογούμενους να ξαναπάρουν πίσω τις πινακίδες κυκλοφορίας. Πάντως θεωρείται ιδιαίτερα δύσκολο να μειωθεί ο αριθμός των οχημάτων που είναι σε ακινησία λόγω της εκτεταμένης κρίσης και της αύξηση της τιμής στην βενζίνη από τον Ιανουάριο του 2017.