Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2019, 00:02
Τελευταία ενημέρωση: 01:02

-A +A

Από άδειες «μακράς υπηρεσίας» μέχρι κουπόνια σούπερ μάρκετ

Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2019, 00:02
Τελευταία ενημέρωση: 01:02
Από άδειες «μακράς υπηρεσίας» μέχρι κουπόνια σούπερ μάρκετ
-A +A

Της Μαρίας Μουρελάτου

Μεγάλη συζήτηση έχει ανοίξει, μετά την κίνηση των 21 υπαλλήλων του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών, να οδηγήσουν τους συρμούς του μετρό σε αιφνίδια 4ωρη απεργία αντιτιθέμενοι στην απόφαση της ΣΤΑΣΥ ΑΕ να επανέλθουν στις οργανικές τους θέσεις για να καλύψουν ανάγκες εξυπηρέτησης του κοινού, που χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο μέσο, σε 20 εκδοτήρια κεντρικών σταθμών - με πρώτα αυτά της Βικτώριας, του Πανεπιστημίου και του Ευαγγελισμού - ενόψει της αυξημένης κίνησης των γιορτών.

Στους συνδικαλιστές του ΣΕΛΜΑ, που απείλησαν με κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών δήλωσε ότι «δεν θα ανεχθεί νταβατζιλίκια και εκβιασμούς» ενώ ο Πρωθυπουργός, με μήνυμα του στο τουίτερ, ζήτησε συγγνώμη από τους πολίτες. «Η κυβέρνηση δεν εκβιάζεται επειδή απλώς ζητήθηκε σε 21 άτομα να κάνουν τη δουλειά τους. Άμεσα θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για προσωπικό ασφαλείας. Ζητώ συγγνώμη για την ταλαιπωρία των Αθηναίων», δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Μια σειρά από μη μισθολογικά προνόμια που αποτελούν το 8,6% των 82.239.058 εκατ. της ετήσιας μισθοδοσίας των 2.494 εργαζόμενων στη ΣΤΑΣΥ ΑΕ (ΗΣΑΠ ΑΕ, ΑΜΕΛ και ΤΡΑΜ ΑΕ) είδαν το φως της δημοσιότητας. Συλλογικές συμβάσεις της ΣΤΑΣΥ, παρέχουν στους υπαλλήλους άδειες πέραν του δικαιώματος που απορρέει από τον νόμο, όπως 5ήμερη γονική άδεια, 3ήμερη άδεια για αιμοδοσία και 4ήμερη για δότες αιμοπεταλίων. Επιπλέον προβλέπεται 2ήμερη άδεια για όσους εργάζονται με κυλιόμενο ωράριο και μία επιπλέον ημέρα για όσους έχουν συμπληρώσει 23 χρόνια εργασίας. Για σπουδές εργαζομένων παρέχονται 10 ημέρες επιπλέον άδεια ενώ υπάρχει και η 3ήμερη άδεια μακράς υπηρεσίας την οποία δικαιούνται όσοι δουλεύουν από 25 χρόνια και πάνω. Επιπλέον, προνόμια που παρέχει η ΣΤΑΣΥ στους εργαζομένους της και σχολιάζονται ως προκλητικά από την κοινή γνώμη είναι το ημερήσιο κουπόνι των 5 ευρώ για σούπερ μάρκετ, το σπουδαστικό ετήσιο επίδομα για φοιτητές στην επαρχία ύψους 800 ευρώ και το μηνιαίο βρεφονηπιακό επίδομα ανά παιδί των 340 ευρώ.

Σχετικά με το χθεσινό περιστατικό της στάσης εργασίας των 21, εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ που μίλησαν στο Liberal.gr διαχώρισαν τη θέση τους από τους συναδέλφους που αρνούνται να εξυπηρετήσουν από τα εκδοτήρια τους συμπολίτες τους ενώ μας μίλησαν για τις διαμαρτυρίες τα πρηγούμενα χρόνια που δεν εισακούστηκαν και με τις οποίες κατήγγειλαν προαγωγές προσωπικού που δεν βασίζονταν στον κανονισμό εργασίας αλλά και ανθρώπινο δυναμικό που λείπει διαχρονικά αποσπασμένο σε υπουργεία.

«Αυτό που ζούμε σήμερα είναι το αποτέλεσμα λανθασμένων ενεργειών διοικούντων και κυβερνώντων για το οποίο φωνάζουμε χρόνια. Δυστυχώς όλα καταλήγουν στον επιβάτη. Καλό είναι που ανοίγει το θέμα μήπως σπάσει το απόστημα. Αν θέλουμε να βρούμε τους υπεύθυνους της σημερινής κατάντιας πάντως καλό είναι να μην κοιτάμε μόνο στους εργαζόμενους. Υπάρχουν διοικήσεις που έπαιρναν αποφάσεις και κυβερνώντες που έδιναν τόσα χρόνια εντολές», σημείωσαν με νόημα οι άνθρωποι της ΣΤΑΣΥ ενώ έκαναν λόγο για εργαζομένους που δουλεύουν 30 μέτρα κάτω από τη γη, που δεν κάνουν Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά σπίτι τους και έρχονται αντιμέτωποι ακόμη και με καταστάσεις αυτοκτονίας με αποτέλεσμα το ήδη ανεπαρκές προσωπικό του οργανισμού να εμφανίζει τάσεις φυγής λόγω των κακών συνθηκών εργασίας.

«Από το καλοκαίρι έχει γίνει μια σοβαρή προσπάθεια επαναφοράς των συρμών. Οδηγούς θέλουμε, συρμούς και ρεύμα και θα εξυπηρετείται ο επιβάτης κάθε 2 λεπτά. Είναι τόσο απλό», ανέφεραν χαρακτηριστικά.

Οι εργαζόμενοι στο μετρό, μιλώντας στο liberal.gr, σχολίασαν σχετικά με το μηνιαίο επίδομα των 340 ευρώ ότι δεν είναι χρήματα που τα βάζουν στην τσέπη τους αλλά ποσό που η ΣΤΑΣΥ πληρώνει για λογαριασμό τους σε βρεφονηπιακούς σταθμούς, όπου αφήνουν τα παιδιά τους για να δουλέψουν, ενώ διαμαρτυρήθηκαν για το πολύ υψηλό κόστος των βρεφονηπιακών που επιβαρύνει τους εργαζόμενους γονείς. Μάλιστα, μας πληροφόρησαν ότι στο παρελθόν ο ΗΣΑΠ διέθετε παιδικό σταθμό για τα παιδιά των εργαζομένων υπενθυμίζοντας πως αυτό είναι κάτι που απολαμβάνουν και άλλοι εργαζόμενοι στο δημόσιο, όπως για παράδειγμα, μας είπαν, οι υπάλληλοι της βουλής με παρουσία παιδικού σταθμού εντός του κοινοβουλίου και πολλά άλλα μη μισθολογικά προνόμια (απεριόριστη χρήση γυμναστηριακών εγκαταστάσεων και παροχή εκπτώσεων σε διάφορα πολυκαταστήματα). «Τα προνόμια αυτά είναι περιεχόμενο συλλογικών συμβάσεων που παρόμοια αντιστοιχούν και σε άλλους υπαλλήλους στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όχι μόνο σε εμάς», μας είπαν.

Όσον αφορά την άλλη θυγατρική του ΟΑΣΑ, την ΟΣΥ ΑΕ (γραμμές λεωφορείων και τρόλευ), που απασχολεί 5.085 άτομα σύμφωνα με έκθεση πεπραγμένων του 2017, τα μη μισθολογικά προνόμια - παιδικοί σταθμοί, γάλα, κατασκηνώσεις και λογοθεραπείες - αποτελούν το 0,8% του συνολικού κόστους μισθοδοσίας

«Εικοσιένας άνθρωποι πήραν στο λαιμό τους όλο το λεκανοπέδιο», μας είπαν χαρακτηριστικά από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών ξεκαθαρίζοντας πως αυτό που θα πρέπει να γίνει σαφές σχετικά με τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας είναι ο εμπαιγμός της προηγούμενης κυβέρνησης προς τους συγκεκριμένους εργαζομένους, οι οποίοι κρατούνταν σε ομηρία. Με δελτίο τύπου, το Υπ. Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε ότι ύστερα από συζήτηση με τους συλλόγους των εργαζομένων, υπεγράφησαν οι συλλογικές συμβάσεις, υπό τον όρο ότι «το 2020 θα συζητήσουμε από μηδενική βάση».

Σχετικά με τις συλλογικές συμβάσεις, υπογραμμίζουν από το υπουργείο το εξής: «Aφού υπογράψαμε τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, - για να μη γίνεται κάποια παρανόηση, δε μιλάμε για αυξήσεις, μιλάμε για μη μισθολογικές παροχές -, το «ευχαριστώ» στην κυβέρνηση ήταν κάνουν μια στάση εργασίας διότι αρνούνται 21 άνθρωποι να κατέβουν στις θέσεις που κατείχαν, για να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό».

Ο κ. Καραμανλής με δηλώσεις του σήμερα εστίασε στο μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού στα εκδοτήρια, που βιώνει κάθε πολίτης που επιχειρεί να μετακινηθεί με τα ΜΜΜ στην Αττική. «Οι περισσότεροι έχουν μετακινηθεί σε διοικητικές θέσεις ως μη όφειλαν και το δεύτερο είναι το γεγονός ότι πρέπει άμεσα να προμηθευτούμε παραπάνω μηχανήματα για να μπορεί ο κόσμος να βγάζει εισιτήρια, πράγμα το οποίο θα γίνει μέσα στο επόμενο δίμηνο», προανήγγειλε ο υπουργός.

-A +A

Ροή Ειδήσεων

Πέμπτη, 27 Φεβρουαρίου 2020
Σελίδα με όλες τις ειδήσεις

Δημοφιλέστερα Άρθρα