Άβαξ: Πότε στήνει εργοτάξια στο Mετρό - Τα σχέδια για νέα έργα

Άβαξ: Πότε στήνει εργοτάξια στο Mετρό - Τα σχέδια για νέα έργα

Αρχές του 2022 θα ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες στη γραμμή 4 του Μετρό, όπως ανέφερε σήμερα, σε συνέντευξη τύπου ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης, διευθύνων σύμβουλος της Άβαξ. Εκτίμησε ότι η σύμβαση θα οδηγηθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο μέχρι το τέλος του Μαρτίου και θα ακολουθήσει η κύρωσή της από τη Βουλή και έπειτα η υπογραφή της. Σημείωσε δε πως πρόκειται να διεκδικήσει νέα έργα υποδομής, όπως projects που σχετίζονται με το Ελληνικό.

«Μετά από πολλά χρόνια βλέπουμε θετικά το μέλλον και αυτό συνδέεται με τη στρατηγική στόχευσης της κυβέρνησης να προχωρήσουν οι υποδομές της χώρας με δημόσια και ιδιωτικά κεφάλαια», ανέφερε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ομίλου Άβαξ, Χρήστος Ιωάννου.

Οι επικεφαλής της εταιρείας ανέφεραν ότι η Άβαξ παρέδωσε, πρόσφατα, τρεις νέους σταθμούς της επέκτασης του Μετρό προς το Χαϊδάρι, σημειώνοντας ότι το έργο θα παραδοθεί το καλοκαίρι του 2022.

Στα μεγάλα έργα της Άβαξ ανήκει το καζίνο στην Λεμεσό της Κύπρου, που υλοποιείται κοινοπρακτικά με την ΤΕΡΝΑ και αναμένεται να παραδοθεί το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Σημαντική είναι η δραστηριότητα της Άβαξ στην ενέργεια, με την εταιρεία να έχει αναλάβει, πρόσφατα, έργο 1.650MW ύψους 533 εκατ. ευρώ στο Ιράκ, το οποίο υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Ως προς τα μεγέθη, ο δανεισμός του ομίλου ανέρχεται σε 564 εκατ. ευρώ, με τις υποχρεώσεις της Άβαξ να έχουν αισθητά περιοριστεί, ενώ αυξήθηκαν αυτές τις Volterra που ανέρχονται σε 50 εκατ. ευρώ.

Κάνοντας μια ανασκόπηση του τελευταίου διαστήματος, η διοίκηση του Ομίλου ανέφερε πως η χρονιά που πέρασε αποτέλεσε μια ιδιαίτερη πρόκληση. Επιδεικνύοντας ευελιξία και λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα, ο Όμιλος συνέχισε απρόσκοπτα τις δραστηριότητές του στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Παράλληλα, εν αναμονή της ανακοίνωσης των συνολικών αποτελεσμάτων για το 2020, η διοίκηση της ΑΒΑΞ προέβλεψε πως ο ενοποιημένος τζίρος θα υπερβεί τα €500 εκατ., ενώ το EBITDA θα αγγίξει τα €45 εκατ. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων, χωρίς να συνυπολογίζεται η Γραμμή 4 του Μετρό και άλλες προς υπογραφή συμβάσεις, κυμαίνεται περίπου στο €1 δισ.

Στο πλαίσιο της νέας φιλοσοφίας μετά τις αλλαγές σε επίπεδο ιδιοκτησίας, ο Όμιλος προχώρησε σε κινήσεις αναδιάρθρωσης της δομής του, προκειμένου να εστιάσει στους τομείς τους οποίους σκοπεύει να διατηρήσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του, αξιοποιώντας παράλληλα την κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού του.

Μέσω της αναδιάρθρωσης αυτής αναδεικνύονται τέσσερις επιχειρησιακοί τομείς ολοκληρωμένης ευθύνης: Ο τομέας έργων υποδομών και κτηριακών έργων, ο τομέας ενεργειακών έργων, ο τομέας έργων δικτύων και ο τομέας έργων συμβάσεων παραχώρησης/ΣΔΙΤ. Επιπλέον, με το νέο οργανόγραμμα, προωθείται στο management της εταιρείας μια νέα γενιά στελεχών, προερχόμενων από τις τάξεις της.

Επισημάνθηκε δε η σταθερότητα στην μετοχική βάση της εταιρείας καθώς οι τρεις βασικοί μέτοχοι - οι οικογένειες Ιωάννου, Μιτζάλη και Κουβαρά – διατηρούν διαχρονικά τη θέση τους στην εταιρεία, όπως αποδείχθηκε έμπρακτα στην αύξηση κεφαλαίου που ολοκληρώθηκε πριν ένα χρόνο.