Public: Η πρωτοπόρα αλυσίδα, τα νέα καταστήματα και τα Public Office

Public: Η πρωτοπόρα αλυσίδα, τα νέα καταστήματα και τα Public Office

Του Απόστολου Σκουμπούρη 

Δώδεκα (μόλις) χρόνια λειτουργίας, 52 μεγάλα καταστήματα (σε Ελλάδα και Κύπρο), 1.700 εργαζόμενοι, 25 εκατ. επισκέπτες στα καταστήματα, 6.000 προμηθευτές, 128.000 επαγγελματικά ΑΦΜ, 640.000 αιτήματα πελατών που εξυπηρετήθηκαν, 1.156.000 προϊόντα! Και όλα αυτά, ενώ δεν υπάρχει πίσω ιστορία... δεκαετιών, καθώς το πρώτο κατάστημα Public άνοιξε το 2005 στην Πυλαία Θεσσαλονίκης με 51 εργαζόμενους και κύκλο εργασιών 1 εκατ. ευρώ. 

Αν οι αριθμοί λένε την αλήθεια, τότε αυτοί οι αριθμοί λένε πολλά για την αλυσίδα καταστημάτων Public (μέλος του Ομίλου Olympia, ιδρύσεως κ. Πάνου Γερμανού), η οποία την περασμένη Τρίτη σε επίσημη συνέντευξη τύπου ανακοίνωσε το εντυπωσιακό της ντεμαράζ στα είδη γραφείου και στην παροχή της υπηρεσίας B2B. 

Πρόκειται για υπηρεσία που συνιστά έναν εξελισσόμενο συνδυασμό B2B προϊόντων και υπηρεσιών, προτείνοντας σύγχρονες και ποιοτικές επιλογές γραφικής ύλης και τεχνολογίας για μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις. 

Πρόκειται για μια ολιστική προσέγγιση των αναγκών επιχειρήσεων, μικρών και μεγάλων, αλλά και των ιδιωτών στις ανάγκες προϊόντων γραφείου και κάθε τι που μπορεί να περιλαμβάνει αυτό. 

Η εταιρεία, προκειμένου να προσφέρει αυτή την ολοκληρωμένη υπηρεσία B2B, δημιούργησε εντελώς καινούριο και ξεχωριστό τμήμα Public Office. Στόχος είναι η κάλυψη των αναγκών των εταιρικών πελατών, εξασφαλίζοντας περισσότερους από 5.000 κωδικούς σε χαρτί, μελάνι και γραφική ύλη σε ένα μεγάλο φάσμα τιμών που εξυπηρετεί κάθε budget. 

Παράλληλα, τα Public σύναψαν στρατηγικές συνεργασίες με διαφορετικούς προμηθευτές προκειμένου να προσφέρουν διευρυμένο κωδικολόγιο στις επαγγελματικές σειρές προϊόντων τεχνολογίας αλλά και γραφικής ύλης, με ποιοτικά προϊόντα που διασφαλίζουν μέγιστες οικονομικές επιλογές. 

Επίσης, εξασφάλισαν για τους εταιρικούς τους πελάτες ολοκληρωμένες λύσεις, όπως η GOODnBERG, που αποτελεί αποκλειστικότητα των Public και προσφέρει μέγιστη οικονομία, ενώ ήδη είναι διαθέσιμος και ο πρώτος κατάλογος εταιρικών λύσεων της εταιρείας. 

Τα Public Office και η συνεργασία με την Oracle 

Το Public Office υποστηρίζεται από εξειδικευμένη ομάδα με μεγάλη εμπειρία στο B2B, από 52 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, 150 εξειδικευμένους τεχνικούς, αλλά και από το σύνολο του δυναμικού της εταιρείας στα καταστήματα. Επιπλέον, η υπηρεσία υποστηρίζεται από 41 agents στο call center που καθημερινά υποστηρίζουν, παρέχοντας και ενημέρωση για όλα τα στάδια της παραγγελίας, μέσω email και sms. 

Με στόχο την καλύτερη υποστήριξη της νέας τους υπηρεσίας, τα Public προχώρησαν σε συνεργασία με την Oracle για τη δημιουργία ενός Best in class cloud συστήματος που θα δώσει μία σειρά από δυνατότητες και λύσεις τόσο στην εσωτερική ομάδα B2B, αλλά κυρίως στους εταιρικούς πελάτες. 

Παράλληλα τα Public προχώρησαν σε επενδύσεις 500 χιλ. ευρώ σε state of the art συστήματα για την κεντρική αποθήκη, καθώς και στη διεύρυνση του κωδικολογίου των επαγγελματικών σειρών προϊόντων τεχνολογίας. 

Αναφορικά με το νέο άνοιγμα που κάνει η αλυσίδα Public, ο κ. Δημήτρης Λογοθέτης, Οperations Director των Public και Υπεύθυνος για την ανάπτυξη της υπηρεσίας Public Office, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου τόνισε ότι «στόχος του Public Office είναι να αποτελέσει μια σύγχρονη λύση στο γραφείο στο σπίτι μέχρι και τη μεγάλη επιχείρηση και να δράσει ως ένα εύχρηστο εργαλείο παροχής ποιοτικών, οικονομικών και εξατομικευμένων υπηρεσιών για τις καθημερινές τους ανάγκες. Ήδη, λόγω της 12ετούς εμπειρίας μας εξυπηρετούμε 128.000 ΑΦΜ, πλέον με διευρυμένο κωδικολόγιο επαγγελματικών προϊόντων και υπηρεσιών είμαστε δίπλα στην ανάγκη κάθε επαγγελματία με ομάδα και καταστήματα σε όλη την Ελλάδα». 

Tα νέα concept stores σε Κολωνάκι και Αεροδρόμιο 

H εταιρεία Public στις 31 Μαρτίου έκανε τα εγκαίνια του νέου καταστήματος στο Κολωνάκι, το οποίο στεγάζεται σε ένα παλαιό (κλασικά Αθηναϊκό) κτήριο του 1930 στην οδό Σκουφά. Χώρος με ξεχωριστή αισθητική και αρχιτεκτονική, «παντρεύει» την παλιά Αθήνα με τς σύγχρονες αρχιτεκτονικές τάσεις. Το κατάστημα λειτουργεί σε πολυόροφο κτίριο με στεγασμένους χώρους 900 τ.μ. 

Σύντομα αναμένονται τα εγκαίνια ενός ακόμη – κομβικού για τον όμιλο – καταστήματος, αυτή τη φορά στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Χρήστο Καλογεράκη οι στόχοι για το 2017 είναι η συνέχιση της καλής πορείας με κεντρικό άξονα τη στρατηγική διαφοροποίησης και εξέλιξης. 

Αρχή αυτής της διαφοροποίησης είναι τα νέα concept stores σε Κολωνάκι και Αεροδρόμιο Αθηνών, που είναι στημένα διαφορετικά σε σχέση με τα υπόλοιπα καταστήματα της αλυσίδας. 

Το μήνυμα είναι ότι όπως αλλάζει ο κόσμος, οι συνήθειες και οι ανάγκες του, έτσι αλλάζουν και τα καταστήματα, δεν είναι κάτι... αμετακίνητο, ούτε αντιγραφή – φασόν του ενός με το άλλο, αλλά προσαρμοσμένα στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής. 

Κύπρος και βραβεύσεις 

Σε ότι αφορά την Κύπρο, η Public αριθμεί ήδη τέσσερα καταστήματα, καθώς το 4ο άνοιξε στις αρχές του Δεκεμβρίου 2016 στη Λάρνακα. Το 2007 άνοιξε το πρώτο Public στη Λευκωσία, από το 2009 λειτουργεί το δεύτερο κατάστημα στη Λεμεσό ενώ το Νοέμβριο του 2013 εγκαινιάστηκε το 3ο Public στην Πάφο, στο King Avenue Mall. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η επιτυχημένη παρουσία της εταιρείας το 2016 στον κλάδο του λιανεμπορίου επιβραβεύτηκε με τη διάκρισή της ως Retailer of the Year, ενώ απέσπασε επιπλέον 14 σημαντικές διακρίσεις στους τομείς εξυπηρέτησης, Ανθρώπινου Δυναμικού, και Εταιρικής υπευθυνότητας, επιβεβαιώνοντας τη διαρκή προσπάθεια της για βελτίωση. 

Τα αποτελέσματα των Public το 2016 

Ενίσχυση μεγεθών και μεριδίων, αύξηση κύκλου εργασιών και λειτουργική κερδοφορία για 2η συνεχή χρονιά έδειξαν τα αποτελέσματα της αλυσίδας στη χρήση του 2016. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών έφτασε στα 234,3 εκατ. ευρώ έναντι 222,5 εκατ. το 2015 (+5,3%), ενώ την τελευταία διετία, οι πωλήσεις έχουν αυξηθεί – σε πραγματικά νούμερα – κατά 53 εκατ. ευρώ.

Σε ότι αφορά τη λειτουργική κερδοφορία, η Public βελτίωσε την επίδοση του 2015. Πιο αναλυτικά τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων - EBITDA της χρήσης του 2016 υπερέβησαν τα 3 εκατ. ευρώ έναντι 146 χιλιάδες το 2015. 

Το 2016 η αλυσίδα αύξησε τα μερίδιά της σε όλες τις στρατηγικές προϊοντικές κατηγορίες, όπως κινητά, laptops, βιβλία, gaming και παιχνίδια κ.λπ. Επίσης, την περασμένη χρονιά ενισχύθηκε το δίκτυο καταστημάτων με την έναρξη τριών επιπλέον, δύο στην Ελλάδα (Μυτιλήνη, Ρέθυμνο) και ένα στη Λάρνακα της Κύπρου.