Public: Χρονιά - ρεκόρ το 2018 σε όλα τα επίπεδα

Public: Χρονιά - ρεκόρ το 2018 σε όλα τα επίπεδα

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Η καλύτερη χρονιά από την ίδρυση της εταιρείας ήταν το 2018 για την Public, καθώς καταγράφηκαν μεγέθη - ρεκόρ σε πωλήσεις και κέρδη.

Οι πωλήσεις ανήλθαν στα 256,4 εκατ. ευρώ ενισχυμένες κατά 6,4% έναντι του 2017, που ήταν στα 241 εκατ. ευρώ, ενώ η λειτουργική κερδοφορία ανήλθε στα 9,1 εκατ. ευρώ, έναντι 3,4 εκατ. ευρώ το 2017. Πρόκειται για επίδοση που μεταφράζεται σε ποσοστιαία αύξηση 164%!

Όπως ανέφερε στη σημερινή παρουσίαση των αποτελεσμάτων ο διευθύνων σύμβουλος της Public κ. Καλογεράκης, αυτές οι επιδόσεις ήταν αποτέλεσμα ενός 5ετους ολιστικού πλάνου που περιλάμβανε επένδυση στο δίκτυο, μεγάλο άνοιγμα στις online πωλήσεις όπου η Public είναι πρωτοπόρα, εμπλουτισμού στα προϊόντα και άνοιγμα σε νέες αγορές.

Το 2018 η Public άνοιξε δύο νέα καταστήματα στην Κύπρο, φτάνοντας πλέον τα 55 καταστήματα συνολικά, εκ των οποίων τα 49 στην Ελλάδα και τα 6 στην Κύπρο.

Όπως είπε ο κ. Καλογεράκης, το νέο κατάστημα στη Λευκωσία είναι υποψήφιο να βραβευτεί ως το καλύτερο κατάστημα στον κόσμο για το 2018.

public

Η επένδυση στην Κύπρο το 2018 ήταν ύψους 1,2 εκατ. ευρώ. Όπως επισημάνθηκε, οι επιδόσεις του 2018 δεν περιλαμβάνουν τα δύο νέα καταστήματα της Κύπρου που προστέθηκαν στο δίκτυο.

Παράλληλα το 2018 η Public προχώρησε στην ανανέωση 13 καταστημάτων σύμφωνα με τη νέα αισθητική και την εξέλιξη των αναγκών του retail.

Για το 2019 όπως είπε ο κ. Καλογεράκης προγραμματίζονται νέες επενδύσεις περίπου 4,5 εκατ. ευρώ.

public

Σχολιάζοντας την πορεία των πρώτων μηνών του 2019, ο κ. Καλογεράκης επεσήμανε πως «η κερδοφορία μας το πρώτο τρίμηνο του νέου έτους είναι πολύ ενισχυμένη έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2018».

Για τις συζητήσεις με τη Media Markt ο CEO της Public δεν ήθελε να κάνει κανένα σχόλιο.

Ενίσχυση μεριδίων σ'' όλες τις κατηγορίες

Το 2018 η Public ενίσχυσε τα μερίδιά της στα κινητά τηλέφωνα, αλλά και στις κατηγορίες των βιβλίων, μουσικής, ταινιών, gaming, αξεσουάρ κινητών, περιφερειακών, wearables και gadgets. Παράλληλα, κατάφερε σημαντική αύξηση στο κανάλι των B2B πωλήσεών της, εξυπηρετώντας 133.000 εταιρικούς πελάτες, μεταξύ των οποίων, κορυφαίοι όμιλοι.

Η εταιρία κατέγραψε ρεκόρ επισκέψεων με 29,2 εκατ. επισκέψεις στα φυσικά καταστήματα της και 50,5 εκατ. επισκέψεις στα e-commerce κανάλια της. Παράλληλα, διατηρώντας τη θέση του Νο1 omnichannel retailer, διακίνησε 2,2 εκατ. προϊόντα online παραγγελιών με τις σχετικές πωλήσεις να αντιστοιχούν στο 20% του ετήσιου κύκλου εργασιών.

Ορόσημο της περασμένης χρονιάς αποτέλεσε και η δημιουργία του πρώτου ελληνικού ηλεκτρονικού marketplace, μέσα από το οποίο το καταναλωτικό κοινό απέκτησε πρόσβαση σε 101.000 προϊόντα από 10 νέες προϊοντικές κατηγορίες, ενώ 180 ελληνικά καταστήματα απέκτησαν ένα ισχυρό κανάλι πώλησης, το public.gr.

Παράλληλα, η εταιρία έφερε καινοτομίες στα ecommerce κανάλια της καθώς ήταν ο πρώτος μεγάλος retailer που ανέπτυξε την υπηρεσία φωνητικής αναζήτησης προϊόντων στην Ελλάδα, αλλά και νέα εργαλεία search και recommendation για την αγορά της Κύπρου. Σε ό,τι αφορά το δίκτυο καταστημάτων, η εταιρία εγκαινίασε δύο νέα καταστήματα στην Κύπρο, ενώ προχώρησε και στην ψηφιοποίηση του κεντρικού καταστήματός της στο Σύνταγμα.

Όπως τόνισε ο κ. Καλογεράκης, «η χρονιά που διανύουμε αποτελεί την αφετηρία μίας νέας πενταετίας, όπου με ξεκάθαρη στρατηγική και μια ισχυρή ομάδα, θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε δυναμικά όλα τα κανάλια πώλησης με περαιτέρω επενδύσεις στον τομέα της τεχνολογίας. Το όραμά μας είναι να δημιουργούμε το retail του αύριο, εξελίσσοντας την καταναλωτική εμπειρία σε όλα τα κανάλια μας και προσφέροντας εργαλεία ανάπτυξης για τους ανθρώπους μας».