Η Intrakat στη νέα εποχή, η «μάχη» των διυλιστηρίων και η εκτόξευση μέσω MSCI

Διαφοροποιεί το χαρτοφυλάκιό της η Intrakat η οποία συμμετέχει σε διαγωνισμούς για σημαντικά έργα ψηφιοποίησης. Έτσι λοιπόν η εταιρεία επεκτείνεται στην αγορά, εκτός από τις κατασκευές που είναι το core business, σε κλάδους που είναι «hot» και αφορούν στις τηλεπικοινωνίες και στα ψηφιακά projects υποδομών.

H εταιρεία ανέλαβε την υλοποίηση έργου κάλυψης σήματος κινητής τηλεφωνίας για λογαριασμό των μεγάλων τηλεπικοινωνιακών παρόχων της χώρας, στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece. Στόχος του έργου είναι να εξασφαλιστεί η συνεχής και αδιάλειπτη κάλυψη σήματος έως 5G και θα χρησιμοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες ζώνες συχνοτήτων (800 MHz ως 3500 MHz) σε όλες τις τεχνολογίες (GSM, DCS, UMTS, LTE & 5G).

Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του τρέχοντος έτους, αναβαθμίζοντας την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται στους επιβάτες, Έλληνες και ξένους, που επισκέπτονται τη χώρα μας.

Καθώς η σταδιακή ψηφιοποίηση φανερώνει περισσότερες δυνατότητες και κερδίζει όλο και μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού, η ζήτηση για αναβαθμισμένες ψηφιακές υπηρεσίες αυξάνεται συνεχώς. Υπενθυμίζεται πως πρόσφατα, η εταιρεία ανακοίνωσε την ανάληψη πιλοτικού έργου κάλυψης σήματος κινητής τηλεφωνίας στη Γραμμή 2 του Μετρό για όλους τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, καθώς και την κατασκευή υπερσύγχρονου δικτύου οπτικών ινών μέχρι το σπίτι (FTTH) σε 3 Δήμους της Αττικής για λογαριασμό της ΔΕΗ. H Intrakat έχει λάβει μέρος σε ψηφιακά projects μέσω της Κοινωνίας της Πληροφορίας και αναμένεται να εμπλουτίσει το portfolio της το προσεχές διάστημα.

----

Οι εταιρείες που κατέχουν ομολογίες μεσαίας και χαμηλής εξοφλητικής προτεραιότητας έχουν προκύψει από εταιρικές πράξεις που έχουν κάνει οι τράπεζες. Θέλει αρκετή μελέτη για να κατανοήσει κάποιος το αντικείμενο, αφού είναι καινούριο και να δει αν υπάρχει προοπτική, ώστε να αποκομίσει ένας δυνητικός επενδυτής κέρδος.

Η τελευταία ανακοίνωση της Phoenix Vega Mezz, έρχεται να αναδείξει αυτήν την προοπτική. Θα θυμίσουμε πως η συγκεκριμένη έχει δώσει επιστροφή κεφαλαίου 18 εκατ. ευρώ τον περασμένο Νοέμβριο. Τώρα ανακοίνωσε πως από τις 2 έως τις 15 Φεβρουαρίου έχει εισπράξει από πληρωμές τοκομεριδίων 5,2 εκατ. ευρώ.

Στις 15/2 είχε ταμειακά διαθέσιμα 18,3 εκατ. ευρώ με την αποτίμηση να είναι στα 59 εκατ. ευρώ. Δηλαδή έδωσε πριν 4 μήνες 18 εκατ. ευρώ και σήμερα έχει άλλα τόσα. Για να έχουμε και μία καλύτερη εικόνα στο πρώτο εξάμηνο του 2022 είχε εισπράξει 13,7 εκατ. ευρώ και στο δεύτερο 10,5 εκατ. ευρώ. Σημαντικό επίσης είναι πως ανακοίνωσε ότι θα ενημερώνει κάθε τρίμηνο για τις πληρωμένες τοκομεριδίων που λαμβάνει.

---

Mε τη βοήθεια των θετικών αποτελεσμάτων η μετοχή της Helleniq Energy (ΕΛΠΕ) κινήθηκε σημαντικά υψηλότερα το τελευταίο διάστημα. Ωστόσο, απλά έφτασε στα προ πανδημίας επίπεδα, την ώρα που η Motor Oil έχει κάνει ένα σημαντικά μεγαλύτερο ράλι (λόγω αποτελεσμάτων και εισόδου στον MSCI). Τα καλά αποτελέσματα επιβεβαιώθηκαν (δημοσιευμένα καθαρά κέρδη 890 εκατ. ευρώ και συγκρίσιμα 1.066 εκατ. ευρώ) και μάλιστα στην τηλεδιάσκεψη η διοίκηση μίλησε για μία ακόμα καλή χρονιά φέτος.

Τα περιθώρια διύλισης είναι πολύ καλά και φυσικά αναμένεται άλλη μία καλή τουριστική χρονιά. Στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με τις νέες επενδύσεις και τις εξαγορές έχει εγκατεστημένη ισχύ 341 MW και ο στόχος είναι να πάει στο 1 GW το 2025 και 2 GW το 2030. Αξίζει να σημειωθεί πως ο καθαρός δανεισμός παρέμεινε στα ίδια περίπου επίπεδα (1,94 δισ. ευρώ) με τα συγκρίσιμα EBITDA να είναι στα 1,6 δισ. ευρώ.

 ---

Συνεχίζει υψηλότερα το Ελληνικό Χρηματιστήριο, μία κίνηση που έχει εκπλήξει τους πάντες και έχει σκορπίσει χαμόγελα σε όσους ασχολούνται με τις ελληνικές μετοχές. Χθες μάλιστα ο τζίρος εκτοξεύθηκε στα ύψη και ξεπέρασε τα 377 εκατ. ευρώ καθώς έγινε το rebalancing για τις αλλαγές στους δείκτες MSCI.

Η Motor Oil είναι πλέον η δέκατη εταιρεία στον Greece Standard και είχε σημαντικές εισροές. Ο τζίρος στη μετοχή ξεπέρασε τα 158 εκατ. ευρώ! Παράλληλα το επενδυτικό ενδιαφέρον ήταν υψηλό και η αγορά έκλεισε σε νέα υψηλά 8,5 ετών περίπου. Από την αρχή του έτους ο Γ.Δ. έχει άνοδο 21,5% και ο Φεβρουάριος, ήταν επίσης εξαιρετικός μήνας αφού έδωσε άνοδο 10,4%.

---

Το στόχο της μείωσης του ενεργειακού αποτυπώματος εξυπηρετεί το έργο για το οποίο, όπως λέγεται στην αγορά, θα έχουμε ανάδοχο τις επόμενες μέρες. Ποιο είναι αυτό; Η ενεργειακή αναβάθμιση του κτιριακού συγκροτήματος της στρατιωτικής σχολής Ευελπίδων που είναι προϋπολογισμού 3,5 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει επεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας σε συγκεκριμένα κτίρια της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων, στην Βάρη Αττικής, θέση στην οποία μετεγκαταστάθηκε η Σχολή το 1982. Συγκεκριμένα προβλέπεται η ενεργειακή αναβάθμιση του Κεντρικού Διοικητηρίου της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων και του κτιρίου του 13ου Λόχου, η λειτουργία των οποίων λόγω της παλαιότητας της κατασκευής τους, κρίνεται πλέον ενεργοβόρα και μη αποδοτική.

Ουσιαστικά, στα κτίρια θα τοποθετηθεί θερμομόνωση, θα αντικατασταθούν τα υφιστάμενα κουφώματα και οι συμβατικοί λαμπτήρες με νέας τεχνολογίας LED. Αξίζει να σημειώσουμε ότι εάν όλα πάνε καλά και υπάρξει ανάδοχος, τα κτίρια της σχολής Ευελπίδων θα είναι…αγνώριστα σε μόλις ένα χρόνο, καθώς τόσο διαρκούν οι εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης.

---

To κλίμα για τις μετοχές γίνεται πιο απαισιόδοξο καθώς οι επενδυτές αυξάνουν τις θέσεις «short»  στην αμερικανική και την ευρωπαϊκή χρηματιστηριακή αγορά μέσω των futures, σύμφωνα με τη Citi. To κλίμα γύρισε σε πιο «bearish» την εβδομάδα που πέρασε καθώς προστέθηκαν γύρω στα $3 δισ. νέων θέσεων short στον δείκτη S&P 500 με ταυτόχρονες εκροές $1,5 δισ.  από τα μετοχικά ETF.  Στην Ευρώπη επίσης τριπλασιάστηκαν τα πονταρίσματα σε πτώση του δείκτη Euro STOXX 50, επισημαίνουν οι strategists της Citi.

Γενικότερα, οι τοποθετήσεις παραμένουν ήπια θετικές που σημαίνει ότι υπάρχει περιθώριο αύξησης των στοιχημάτων για πτώση των χρηματιστηριακών αγορών, επισημαίνουν οι strategists της Citι σε έκθεση στις 27 Φεβρουαρίου. Το εναλλακτικό διάβασμα της τρέχουσας εικόνας είναι ότι οι επενδυτές δεν είναι ακόμη σίγουροι πως το κλίμα έχει γυρίσει «bearish» ανεπιστρεπτί.

Οι strategists της Morgan Stanley έχουν προειδοποιήσει πως οι μετοχές θα δεχτούν πίεση τον Μάρτιο λόγω της αναμενόμενης ύφεσης στην κερδοφορία των επιχειρήσεων, ενώ οι γκουρού της JP Morgan εκτιμούν ότι το προφίλ απόδοσης/ρίσκου στις μετοχές παραμένει χαμηλό.

---

Οι συγκινήσεις που προσφέρουν οι μετοχές των αυτοκινητοβιομηχανιών συνεχίζονται. Σε συνέχεια όσων είδαμε στο χθεσινό Black Box θα δούμε τι μας είπαν δύο ακόμα αυτοκινητοβιομηχανίες, για την ακρίβεια δύο start ups που φιλοδοξούν να γίνουν αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Fisker (FSR NASDAQ) δημοσιοποίησε τα αποτελέσματά της το πρωί της Δευτέρας και, σε αντίθεση με τις περισσότερες άλλες, έκανε τους μετόχους της να χαρούν.

Αυτό που ενδιέφερε την αγορά δεν ήταν οι πωλήσεις για το 2022, καθώς ήταν στην πράξη ανύπαρκτες, αλλά οι εκτιμήσεις για το 2023. Η διοίκηση δήλωσε πως περιμένει πως μέσα στο 2023 θα κατασκευάσει και θα πουλήσει περίπου 42.000 Ocean, ενώ οι παραγγελίες που έχει λάβει ανέρχονται στις 65.000.

Αυτό άρεσε στους επενδυτές γιατί ο στόχος για την παραγωγή παρέμεινε ο ίδιος από την προηγούμενη ενημέρωση της εταιρείας που ήταν πριν τρεις μήνες ενώ οι παραγγελίες ήταν λίγο περισσότερες από την άλλη φορά. Η διοίκηση δήλωσε επίσης πως  στο τέλος του 2022 είχε σχεδόν 765 εκατομμύρια δολάρια στην τράπεζα, ποσό που μάλλον θα της φθάσει μέχρι τις αρχές του 2024, καθώς τα έξοδα για το σύνολο του τρέχοντος έτους υπολογίζονται πλέον στα 573 εκατομμύρια από 700 που ήταν το 2022.

Ένα άλλο θετικό στοιχείο ήταν η εκτίμηση του οικονομικού διευθυντή πως μέσα στο 2023 είναι αρκετά πιθανή  η εμφάνιση θετικών οργανικών κερδών (EBITDA). Αυτό θα μπορούσε όντως να γίνει καθώς η Fisker δεν διαθέτει δικό της εργοστάσιο.

Τα αυτοκίνητά της θα κατασκευαστούν στο εργοστάσιο της καναδικής Magna International (MGA NYSE) στην Ευρώπη. Τα νέα άρεσαν στην αγορά και η μετοχή ανέβηκε κατά 30% φθάνοντας στα 7,40 δολάρια, μετριάζοντας κάπως τις μεγάλες απώλειές της την τελευταία διετία. Οι μέτοχοι της γερμανικής Sono (SEV NASDAQ) δεν ήταν τόσο τυχεροί.

Η εταιρεία ανακοίνωσε την Παρασκευή πως εγκαταλείπει το σχέδιο παραγωγής του αυτοκινήτου της, παρά τις 45.000 παραγγελίες, καθώς το κόστος είναι τελικά απαγορευτικό. Η εταιρεία έχει αναπτύξει τεχνολογία εγκατάστασης ηλιακών πάνελ πάνω στα αμαξώματα των αυτοκινήτων προσφέροντας συμπληρωματική ενέργεια στα οχήματα.

Με τον τρόπο αυτό αυξάνεται η αυτονομία κίνησης και μειώνεται το κόστος λειτουργίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Μετά την εγκατάλειψη του σχεδίου παραγωγής οχημάτων η εταιρεία θα προβεί σε εκτεταμένες απολύσεις και θα επικεντρώσει τις προσπάθειές της στην πώληση της τεχνογνωσίας της σε μεγάλες βιομηχανίες αυτοκινήτων και φορτηγών με τις οποίες ήδη συνεργάζεται γι’ αυτόν τον σκοπό.

Οι μέτοχοι δεν ενθουσιάστηκαν από τις ανακοινώσεις και οδήγησαν την μετοχή ακόμα πιο χαμηλά. Την ώρα της έκδοσης της ανακοίνωσης ήταν κοντά στα 0,84 δολάρια και στο τέλος της επόμενης συνεδρίασης (δηλαδή της Δευτέρας), είχε κατέβει στα 0,55. Η κατάρρευσή της από τα υψηλά των 34 δολαρίων που είχε σημειώσει το φθινόπωρο του 2021 λίγο μετά την είσοδό της στο χρηματιστήριο είναι ενδεικτική της απογοήτευσης που έχει φέρει στην αγορά. Για άλλη μία φορά, ένα πολύ φιλόδοξο και «γοητευτικό» σχέδιο είχε άδοξο τέλος.

---

Η Voyager Digital στα πλαίσια της πτωχευτικής διαδικασίας πουλάει τα κρυπτονομίσματα που παρέμεναν στα αποθεματικά της με γρήγορο ρυθμό. Τα δεδομένα από τις συναλλαγές δείχνουν ότι η Voyager μετέφερε τουλάχιστον περίπου 54 εκατομμύρια δολάρια κρυπτονομισμάτων στα ανταλλακτήρια Coinbase και Binance US την περασμένη εβδομάδα.

Μετέφερε τουλάχιστον 24,7 εκατομμύρια δολάρια ETH, 12,2 εκατομμύρια δολάρια shiba inu (SHIB) και 2,5 εκατομμύρια δολάρια από το LINK της Chainlink τις τελευταίες επτά ημέρες, σύμφωνα με τα δεδομένα της εταιρείας Arkham.

Οι συνολικές καταθέσεις σε ανταλλακτήρια ανέρχονται σε 121 εκατομμύρια δολάρια από τις αρχές Φεβρουαρίου. Τα δεδομένα συναλλαγών δείχνουν επίσης ότι η Voyager έλαβε περίπου 150 εκατομμύρια δολάρια USDC της Circle από την Coinbase τις τελευταίες τέσσερις ημέρες, πιθανώς έσοδα από πωλήσεις κρυπτονομισμάτων.

Η Voyager έχει πουλήσει 100 εκατομμύρια δολάρια από τα συνολικά περιουσιακά στοιχεία των 630 εκατομμυρίων δολαρίων που έχει. Τα μεγαλύτερα περιουσιακά στοιχεία που απομένουν είναι 276 εκατομμύρια αξίας $ETH και 81 εκατομμύρια αξίας $SHIB.

 

Αποποίηση Ευθύνης

Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.