Τώρα και βενζινοκίνητο το νέο MINI Cooper

Τώρα και βενζινοκίνητο το νέο MINI Cooper

Η γκάμα κινητήρων του νέου τρίθυρου MINI συμπληρώνεται από δύο αποδοτικούς βενζινοκινητήρες και αντίστοιχες εκδόσεις αποκτούν το διακριτικό γράμμα «C» για το MINI Cooper και το «S» για το μοντέλο των υψηλότερων επιδόσεων. Σε κάθε περίπτωση η μαμά-εταιρία δηλώνει ότι το νέο της μοντέλο θα προσφέρει στον οδηγό του τη χαρακτηριστική αίσθηση go-kart και, κατά συνέπεια, άφθονη οδηγική απόλαυση.

Τα λόγια της επικεφαλής της μάρκας MINI είναι άκρως κατατοπιστικά: «Το σλόγκαν "Power of Choice” σημαίνει ότι εκτός από τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα MINI, προσφέρουμε επίσης προτάσεις όπως το νέο MINI Cooper με κινητήρα βενζίνης. Το αυτοκίνητο είναι ιδανικό για όλους όσους θέλουν να οδηγούν ένα κλασικό 3θυρο MINI και εκτιμούν τις παραδοσιακές επιδόσεις και τον χαρακτηριστικό ήχο ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης».

Να ‘μαστε λοιπόν αντιμέτωποι με δύο ισχυρούς κινητήρες που τοποθετούνται στο νέο τρίθυρο MINI. Τους απαιτητικούς θα ικανοποιήσει πλήρως ο τετρακύλινδρος κινητήρας του MINI Cooper S, με ισχύ 150 kW/204 hp και μέγιστη ροπή 300 Nm, καθώς προσφέρει επιτάχυνση 0 - 100 km/h σε 6,6 δευτερόλεπτα! Από την άλλη μεριά υπάρχει η ήρεμη δύναμ - ο τρικύλινδρος κινητήρας των 115 kW/156 hp – με ροπή 230 Nm - του MINI Cooper C που δεν τα πηγαίνει καθόλου άσχημα στον τομέα των επιδόσεων, καθώς τα 0 - 100 km/h επιτυγχάνονται στην περίπτωσή του σε 7,7 δευτερόλεπτα.

Είναι δε το MINI Cooper εξοπλισμένο με σύστημα ανάρτησης και απόσβεσης κραδασμών σχεδιασμένο για να προσφέρει στον οδηγό του σωστή αίσθηση και διευκολύνει το χειρισμό του αυτοκινήτου κατά την οδήγηση. Το υψηλής ακρίβειας σύστημα διεύθυνσης MINI σε συνδυασμό με τα ισχυρά φρένα εξασφαλίζει ανώτερα επίπεδα οδηγικής απόλαυσης, ασφάλειας και άνεσης.

Για να υποστηρίξει δε τον δυναμικό του – και ταυτοχρόνως premium - χαρακτήρα, το νέο MINI Cooper προσφέρει πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης για ασφαλή και άνετη οδηγική απόλαυση. Για παράδειγμα, η στάνταρ λειτουργία Safe Exit παρακολουθεί την περιοχή γύρω από το σταθμευμένο όχημα και προειδοποιεί τους άλλους χρήστες του δρόμου που πλησιάζουν πριν ανοίξει η πόρτα. Η λειτουργία όχι μόνο καθυστερεί το ξεκλείδωμα των θυρών, αλλά χρησιμοποιεί επίσης φωτεινά σήματα έξω από το όχημα για να προειδοποιήσει για πιθανή σύγκρουση.

Ενώ κατά την οδήγηση, το πακέτο MINI Navigation παρέχει προαιρετικά υποστήριξη με τρισδιάστατη απεικόνιση και Augmented View, εμφανίζει την τρέχουσα κατάσταση της κυκλοφορίας, παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις επιλογές στάθμευσης, συμπεριλαμβανομένων των επιλογών ψηφιακής πληρωμής, και πολλά άλλα. Οι λειτουργίες υποβοήθησης που βασίζονται σε κάμερες και ραντάρ αυξάνουν την ασφάλεια, επεμβαίνοντας στο τιμόνι και διατηρώντας το όχημα στη λωρίδα κυκλοφορίας ως μέρος του ολοκληρωμένου πακέτου Driving Assistant Plus. Ο αυτόματος έλεγχος ταχύτητας και απόστασης κάνει την οδήγηση στην πόλη ακόμα πιο άνετη.

Σημειώστε ότι MINI διαθέτει τον μικρότερο μέχρι σήμερα σε μέγεθος αισθητήρα ραντάρ του BMW Group, ο οποίος είναι τοποθετημένος στην οριζόντια μπάρα της μάσκας μεταξύ των αεραγωγών. Ενώ συνολικά 12 αισθητήρες υπερήχων υποστηρίζουν τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και αυξάνουν την ασφάλεια.

Καλά είναι τα νέα και στον τομέα του infotainment και της συνδεσιμότητας όπου, μεταξύ άλλων, λέγοντας απλώς «Hey MINI» μπορείτε να ενεργοποιήσετε τον Έξυπνο Προσωπικό Βοηθό MINI (MINI Intelligent Personal Assistant - IPA) στην οθόνη OLED. Στη συνέχεια, εμφανίζεται μια τρισδιάστατη απεικόνιση με τη μορφή ενός avatar "αυτοκινήτου" ή του ψηφιακού συντρόφου MINI «Spike». Αλληλεπιδρώντας με το MINI IPA, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει τη φωνή του για να ελέγξει ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών, όπως πλοήγηση, τηλεφωνία, ψυχαγωγία και άλλα χαρακτηριστικά του οχήματος.

Κατά τ’ άλλα το εσωτερικό είναι διαμορφωμένο με βάση τα βασικά χαρακτηριστικά της μάρκας, ενώ έχουν πραγματοποιηθεί και μια σειρά παρεμβάσεις με στόχο τη βελτίωση της χρηστικότητας και της εργονομίας. Για παράδειγμα, στο cockpit του MINI Cooper, το MINI Interaction Unit έχει μετακινηθεί πιο κοντά στον οδηγό, ενώ η διάμετρος της λεπτής, υψηλής ανάλυσης οθόνης OLED είναι 240 mm. Η λογική με την οποία λειτουργεί είναι παρόμοια με εκείνη ενός smartphone και μπορεί να ελέγχεται διαισθητικά μέσω αφής.

Η σοφιστικέ, μινιμαλιστική εσωτερική σχεδίαση του MINI Cooper είναι προφανώς εμπνευσμένη από το κλασικό Mini. Το νέο τιμόνι, η στρογγυλή οθόνη OLED, η γνώριμη μπάρα ΜΙΝΙ με τους διακόπτες δύο θέσεων και το ταμπλό με τη δίχρωμη υφασμάτινη επένδυση, επιχειρούν να δημιουργήσουν μια αίσθηση ευρυχωρίας στο cockpit. Από την πλευρά της η πανοραμική γυάλινη οροφή συνεισφέρει σε μία φωτεινή και φιλική ατμόσφαιρα. Τέλος, αναδιπλώνοντας το πίσω κάθισμα σε αναλογία 60:40, ο χώρος φόρτωσης μπορεί να φτάσει από τα 210 λίτρα έως και τα 800 λίτρα.

Σημειώστε ότι δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα πότε θα έρθει το βενζινοκίνητο MINI στην Ελλάδα, ωστόσο στη χώρα μας είναι ήδη διαθέσιμη η ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου.

Δείτε περισσότερα κάνοντας κλικ εδώ