Στην Ελλάδα το νέο Peugeot 2008 – από 26.400 ευρώ

Στην Ελλάδα το νέο Peugeot 2008 – από 26.400 ευρώ

Το Peugeot 2008 επανέρχεται στο προσκήνιο με μία αισθητική ανανέωση που το κάνει να δείχνει πιο μεγάλο – παραπέμποντας μάλιστα στο υπάρχον 3008 - και προσφέρεται σταθερά τόσο σε βενζινοκίνητες όσο και σε πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, ενώ αναβαθμισμένη σε επιδόσεις είναι η ηλεκτρική έκδοση του έκδοση (Peugeot e-2008). Παράλληλα το δημοφιλές B-SUV της Peugeot διατίθεται σε πιο πλούσιο εξοπλισμό. 

Χρειάζεται άραγε ιδιαίτερα διαπιστευτήρια το Compact SUV της Peugeot; Όχι θα έλεγε κανείς, όμως στην περίπτωση του λανσαρίσματος στην ελληνική αγορά του ανανεωμένου Peugeot 2008 χρειάζεται οπωσδήποτε και να υπενθυμίσουμε κάποια βασικά του χαρακτηριστικά αλλά και ένα τονίσουμε όλα εκείνα τα καινούργια φέρνει μαζί του το «φρέσκο» μοντέλο.

Στα σημεία που απαιτούν υπενθύμιση περιλαμβάνονται και οι διαστάσεις του, οι οποίες το τοποθετούν στην κατηγορία των λεγομένων B-SUV, απέναντι σε προτάσεις όπως τα Citroen C3 Aircross, Ford Puma, Jeep Renegade, Kia Stonic, Opel Mokka, Seat Arona, Skoda Kamiq, Toyota Yaris Cross, Volkswagen T-Cross, αλλά και τα εντελώς νέα Jeep Avenger και Hyundai Kona. Έχουμε λοιπόν και λέμε: 4,30 m μήκος, 1,987 m πλάτος (συμπεριλαμβανομένων των καθρεπτών) και ύψος 1,55 m – διαστάσεις που «ευθύνονται» για το ευρύχωρο εσωτερικό του γαλλικού SUV. Ενώ η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών παρέμεινε αμετάβλητη, στα υπερ-επαρκή 434 λίτρα.

Στα χαρακτηριστικά που χρήσουν υπενθύμισης περιλαμβάνεται και η γκάμα των κινητήρων βενζίνης και diesel, καθώς η γαλλική εταιρία στηρίζει σταθερά την επιλογή των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων – και πολύ καλά κάνει. Κατά συνέπεια εδώ συναντάμε τις παρακάτω εκδόσεις:

  • PureTech 100: ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων με ισχύ 100 ίππων, ο οποίος διαθέτει σύστημα Stop & Start, και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
  • PureTech 130: ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας του 1,2λίτρων με ισχύ 130 ίππων, ο οποίος διαθέτει σύστημα Stop & Start, και συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ-8.
  • BlueHDi 130 EAT8: ο 4κύλινδρος κινητήρας diesel με ισχύ 130 ίππων και σύστημα Stop & Start system, ο οποίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ-8.
     

Ενώ σύντομα, στις αρχές του 2024, το ανανεωμένο Peugeot 2008 θα διατίθεται και με το νέο Mild Hybrid σύστημα κίνησης «48V HYBRID», το οποίο περιλαμβάνει έναν νέας γενιάς βενζινοκινητήρα PureTech 136 ίππων, και ένα νέο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και – φυσικά – έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα. Χάρη σε μια μπαταρία που φορτίζεται κατά την οδήγηση, αυτή η τεχνολογία προσφέρει επιπλέον ροπή στις χαμηλές στροφές, και έως και 15% μικρότερη κατανάλωση. Σημειώστε δε ότι κατά την οδήγηση στην πόλη, το νέο 2008 με το υβριδικό σύστημα κίνησης, μπορεί να λειτουργεί περισσότερο από το 50% του χρόνου ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους.

Η ηλεκτρική έκδοση, τώρα, του Peugeot 2008, το e—2008, εφοδιάζεται με το νέο σύστημα κίνησης που θα τοποθετηθεί επίσης στα e-208 και e-308. Η μέγιστη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα έχει αυξηθεί κατά 15% από 100 kW/136 hp σε 115 kW/156 hp, ενώ η χωρητικότητα της μπαταρίας έχει και αυτή ανέβει από τα 50 kWh στα 54 kWh. Χάρη δε στα μέτρα που ελήφθησαν για βελτίωση της απόδοσης η αυτονομίας φτάνει πλέον τα 406 km σε σύγκριση με τα 345 km του προηγούμενου μοντέλου (μεικτός κύκλος WLTP).

Σημειώστε ότι με το νέο PEUGEOT e-2008 διατίθενται δύο τύποι ενσωματωμένων φορτιστών: στο στάνταρ εξοπλισμό, προσφέρεται ένας μονοφασικός φορτιστής των 7,4kW, ενώ προαιρετικά διατίθεται ένας τριφασικός των 11 kW. Οι εκτιμώμενοι χρόνοι φόρτισης από 20 έως 80% είναι 30 λεπτά σε δημόσιο σταθμό φόρτισης (ταχυφορτιστής DC 100 kW), 4 ώρες και 40 λεπτά από ένα Wall Box AC (7,4kW), και 11 ώρες και 10 λεπτά σε μία ενισχυμένη παροχή σούκο (3,2 kW).

Όπως δε ήταν αναμενόμενο, το ανανεωμένο Peugeot e-2008 υποστηρίζεται από μια πλήρη σειρά συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης. Έτσι, εκτός από τις νέες υψηλής ανάλυσης κάμερες υποβοήθησης παρκαρίσματος, το νέο 2008 να κάνει την οδήγηση ασφαλέστερη και ευκολότερη. Το σε ποιο βαθμό θα συμβαίνει αυτό εξαρτάται από το επίπεδο εξοπλισμού, ενώ μεταξύ των προηγμένων συστημάτων που θα διαθέτει το compact SUV της Peugeot συναντάμε τα εξής:

  • Adaptive (προσαρμοζόμενο) Cruise Control με λειτουργία Stop and Go, και ρυθμιζόμενη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
  • Αυτόματο φρενάρισμα εκτάκτου ανάγκης με προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης: αναγνωρίζει την παρουσία πεζών και ποδηλατών ημέρα και νύχτα, και λειτουργεί με ταχύτητες απο 7 έως 140 km/h.
  • Διευρυμένο σύστημα αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης και προβολή στην οθόνη του ψηφιακού πίνακα οργάνων: πινακίδα stop, απαγόρευσης εισόδου σε μονόδρομο, απαγόρευση προσπέρασης, τέλος απαγόρευσης προσπέρασης, και τις ήδη γνωστές πινακίδες ορίου ταχύτητας.
  • Ενεργό σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα με επαναφορά στη λωρίδα.
  • Προειδοποίηση απόσπασης προσοχής οδηγού, που αναγνωρίζει μειωμένη επαγρύπνηση από τη συνεχή οδήγηση με ταχύτητες άνω των 65 km/h, αναλύοντας τις ανεπαίσθητες κινήσεις του τιμονιού.
  • Σύστημα ελέγχου τυφλών σημείων.
  • Σύστημα αναβαθμισμένης λειτουργίας ελέγχου πρόσφυσης, που διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης: άμμος, λάσπη και χιόνι. Ανάλογα με τη χώρα, η επιλογή του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης συνδυάζεται με ελαστικά all-season «3PMSF»
     

Σημειώστε τέλος ότι για να κάνει πιο εύκολη την επιλογή του κατάλληλου 2008 για κάθε πελάτη της ξεχωριστά, η Peugeot προσφέρει το ανανεωμένο της SUV σε τρεις εκδόσεις: ACTIVE, ALLURE και GT, οι οποίες στο βασικό τους εξοπλισμό περιλαμβάνουν:

  • «ACTIVE»: αισθητήρες πάρκινγκ πίσω, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικοί καθρέφτες, PEUGEOT i-Cockpit® με κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών, θύρα USB - C μπροστά.
  • «ALLURE»: ACTIVE + ζάντες αλουμινίου 17ιντσών, εμπρός γρίλια στο χρώμα του αμαξώματος, υψηλής ευκρίνειας κάμερες υποβοήθησης στάθμευσης εμπρός & πίσω, hands free πρόσβαση και εκκίνηση, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι πλευρικοί καθρέφτες, Adaptive Cruise Control, PEUGEOT i-Cockpit® με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών και κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών υψηλής ευκρίνειας, PEUGEOT i-Connect® σύστημα infotainment με πλήρεις δυνατότητες συνδεσιμότητας του smartphone, 2 θύρες UBS-C εμπρός και 1 θύρα USB-C και 1 USB-A πίσω.
  • «GT»: ALLURE + full LED μπροστινά φώτα, + ζάντες αλουμινίου 18ιντσών «EVISSA», ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι πλευρικοί καθρέφτες με φωτισμό υποδοχής, εσωτερικό φωτοχρωματικό καθρέφτη Frameless, οροφή σε απόχρωση Black Diamond, σήματα GT, PEUGEOT i-Connect® Advanced (3D Connected Navigation).

O τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 26.400 ευρώ για τις εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης (1.2 PureTech 100 S&S ACTIVE PLUS) ενώ τα ηλεκτρικά e-2008 ξεκινούν από τα 41.200 ευρώ.