Κουπέ και στέισον εν δράσει: Audi RS 6 Avant & RS 7 Sportback performance

Κουπέ και στέισον εν δράσει: Audi RS 6 Avant & RS 7 Sportback performance

Είναι τα ισχυρότερα και ταχύτερα RS 6 και RS 7 που έχουν υπάρξει μέχρι σήμερα: τα νέα Audi RS 6 Avant performance και RS 7 Sportback performance τα οποία εφοδιάζονται με χαρακτηριστικά στυλιστικά στοιχεία και υπόσχονται μια συναρπαστική οδηγική εμπειρία, χάρη στους 630 ίππους που προσφέρει ο 4-λιτρος biturbo κινητήρας V8 TFSI. 

Στην Audi η λέξη «performance» σημαίνει περισσότερη ισχύς. Κάτι που ισχύει για τον V8 biturbo TFSI των 4,0 λίτρων που με τους μεγαλύτερους στροβιλοσυμπιεστές και την αύξηση της πίεσης υπερπλήρωσης από 2,4 σε 2,6 bar επιτυγχάνει μία αύξηση ισχύος κατά 30 PS και μια αύξηση ροπής κατά 50 Nm, σε σύγκριση με τις βασικές εκδόσεις των μοντέλων (όσο μπορεί κανείς να μιλήσει για… βασικές εκδόσεις αυτοκινήτων τέτοιου επιπέδου). Κάτι που σημαίνει συνολική αύξηση της ισχύος από 441 kW (600 PS) σε 463 kW (630 PS) και της μέγιστης ροπής από 800 σε 850 Nm. Αυτό βεβαίως έχει τον αντίκτυπό του στον τομέα των επιδόσεων με τα 0-100 km/h να επιτυγχάνονται σε χρόνους supercar - μόλις 3,4 δευτερόλεπτα.

Έχοντας, τώρα, στο νου τους την… ψυχολογία του οδηγού, οι άνθρωποι της Audi επέλεξαν να τοποθετήσουν μειωμένη ηχομόνωση μεταξύ του χώρου του κινητήρα, του εσωτερικού και του πίσω μέρους του αυτοκινήτου, διασφαλίζοντας πως τα RS 6 Avant performance και RS 7 Sportback performance θα προσφέρουν στους οδηγούς του μια «συναρπαστική ηχητική εμπειρία». Ενώ από την άλλη πλευρά, τα λιγότερα υλικά ηχομόνωσης συνεπάγονται σε μείωση βάρους κατά οκτώ κιλά. Το RS 6 Avant performance έχει συνολικό βάρος 2.090 κιλά χωρίς φορτίο , ενώ το RS 7 Sportback performance ζυγίζει 2.065 κιλά.

Νέο κεντρικό “self-locking” διαφορικό

Η ισχύος του οκτακύλινδρου 4.0 TFSI μεταφέρεται στο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης quattro μέσω ενός στάνταρ αυτόματου κιβωτίου tiptronic, οκτώ σχέσεων, με ταχύτερους χρόνους αλλαγής ταχυτήτων. Το αυστηρά μηχανικό κεντρικό διαφορικό κατανέμει την ισχύ εμπρός/πίσω σε ποσοστό 40:60, ενώ όταν υπάρξει απώλεια πρόσφυσης το μεγαλύτερο μέρος της ροπής μεταφέρεται αυτόματα στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση – έως και 70% μπορεί να περάσει στον μπροστινό άξονα και έως και 85% στον πίσω άξονα. Το κεντρικό διαφορικό self-locking (αυτόματου μπλοκαρίσματος) είναι ελαφρύτερο και πιο συμπαγές.

Ζάντες 22 ιντσών με ελαστικά υψηλών επιδόσεων

Τα RS 6 Avant performance και RS 7 Sportback performance βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής με στάνταρ τις 10άκτινες ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών με ελαστικά 273/35. Για ακόμη πιο σπορ εμφάνιση, διατίθενται ζάντες ελαφριού κράματος 22 ιντσών – παράλληλα με τις στάνταρ ζάντες αλουμινίου 22 ιντσών – σε γυαλιστερό μεταλλικό μαύρο, ματ γκρι, μαύρο ματ ή ματ σε χρυσαφί νεοδύμιο. Εμπνευσμένη από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, η σχεδίαση 5-Y των ακτίνων βελτιώνει την ψύξη των φρένων. Κάθε νέος τροχός ελαφριού κράματος είναι περίπου πέντε κιλά ελαφρύτερος από τον στάνταρ τροχό αλουμινίου 22 ιντσών που υπάρχει στα τωρινά RS 6 Avant ή RS 7 Sportback – κάτι που σημαίνει μία μείωση βάρους κατά 20 κιλά για τις μη αναρτημένες μάζες βελτιώνοντας τα οδικά χαρακτηριστικά.

Τα νέα ελαστικά υψηλών επιδόσεων Continental "Sport Contact 7" 285/30, τα οποία τοποθετούνται στους νέους ελαφρούς τροχούς, παίζουν βασικό ρόλο στη μείωση του βάρους. Τα ελαστικά προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση τόσο σε στεγνό όσο και σε βρεγμένο οδόστρωμα και μειώνουν την υποστροφή στην οδήγηση κοντά στο όριο, έτσι ώστε να υπάρχει συνολικά πιο ακριβής χειρισμός για όλες τις συνθήκες. Επιπλέον, η απόσταση ακινητοποίησης από τα 100km/h είναι έως και δύο μέτρα μικρότερη.

 

Το σύστημα ελέγχου πλαισίου Audi drive select προσφέρει στον οδηγό μία επιλογή ανάμεσα σε έξι προφίλ: τα efficiency, comfort, auto, dynamic, καθώς και τα δύο RS εξατομικευμένα, τα RS1 και RS2. Η εμπειρία που προσφέρουν τα προφίλ οδήγησης στις εκδόσεις performance είναι πολύ πιο μοναδική. Για παράδειγμα, η λειτουργία coasting ενεργοποιείται πλέον αυτόματα μόνο στο προφίλ efficiency, κάτι που σημαίνει ότι σε ταχύτητες έως 160 km/h, απενεργοποιείται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης σε συνθήκες μειωμένου φορτίου δίχως να υπάρχει κατανάλωση καυσίμου ή αντίσταση κίνησης (από τον κινητήρα). Επιπλέον, η αναπροσαρμογή στο λογισμικό της μονάδας ελέγχου κινητήρα κάνει πιο έντονη τη λειτουργία S mode του κιβωτίου, όταν είναι επιλεγμένο το προφίλ dynamic ή η λειτουργία οδήγησης S. Η επίσης νέα χαρτογράφηση του λογισμικού της μονάδας ελέγχου της μετάδοσης προσφέρει ταχύτερους χρόνους αλλαγής των σχέσεων και μια αισθητή διαφοροποίηση μεταξύ των προγραμμάτων οδήγησης.

Το πακέτο RS Dynamic στο βασικό εξοπλισμό

Το RS Dynamic Package περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων RS performance και RS 7 performance. Αυτό το πακέτο περιλαμβάνει την αύξηση της τελικής ταχύτητας στα 280 km/h, το σύστημα δυναμικού ελέγχου τετραδιεύθυνσης (η ειδική ενημέρωση του λογισμικού RS βοηθά τον οδηγό με ενεργές διορθώσεις διεύθυνσης στον εμπρός και πίσω άξονα) και το σπορ διαφορικό quattro στον πίσω άξονα.

Το πακέτο RS Dynamics Plus διατίθεται προαιρετικά, το οποίο επιπρόσθετα του πακέτου RS Dynamics, αυξάνει την τελική ταχύτητα στα 305 km/h και περιλαμβάνει κεραμικά δισκόφρενα RS. Οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν τις δαγκάνες σε γκρι, κόκκινο ή μπλε χρώμα, ενώ οι δίσκοι έχουν διαστάσεις 440 mm (μπροστά) και 370 mm (πίσω). Τα κεραμικά δισκόφρενα RS ζυγίζουν περίπου 34 κιλά λιγότερα από το αντίστοιχο συμβατικό σύστημα με τους χαλύβδινους δίσκους.

Από το RS 6 Avant plus μέχρι σήμερα

Τα RS 6 Avant performance και RS 7 Sportback performance της γενιάς C8 συνεχίζουν τη μακροχρόνια σπορ παράδοση που έχει η Audi στις εκδόσεις plus και performance. Όλα ξεκίνησαν με το RS 6 Avant plus της γενιάς C5. Λίγο πριν ολοκληρωθεί η γενιά το 2004, η quattro GmbH (τώρα Audi Sport GmbH) λάνσαρε μια ειδική περιορισμένη σειρά 999 μονάδων με μια αναβάθμιση ισχύος του κινητήρα κατά 30 PS (στα 480 PS) και ήταν το πρώτο Audi που επίσημα ξεπερνούσε τα 250 km/h. Η Audi Sport χάρισε στο RS 6 plus μία τελική στα 280 km/h, καθιστώντας το ταχύτερο sport wagon. Δίχως τα δεσμά του περιοριστή από τη μονάδα ελέγχου του κινητήρα, η τελική ταχύτητα ξεπερνούσε τα 300 km/h.

Η έκδοση plus της γενιάς C6 βγήκε στην αγορά το 2008 και περιορίστηκε στις 500 μονάδες. Σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, δεν υπήρχε καμία αύξηση της ισχύος με τον V10 να διατηρεί την ισχύ των 580 PS. Ωστόσο, η Audi είχε περιορίσει την τελική ταχύτητα των ειδικών Avant και Sedan στα 303 km/h. Το μόνο ταχύτερο όχημα εκείνη την εποχή ήταν το R8.

Στη γενιά C7, το "plus" μετασχηματίστηκε σε "performance" – τα Audi RS 6 Avant και RS 7 Sportback performance κύλισαν από τη γραμμή παραγωγής το 2016, με έναν ελαφρώς αναβαθμισμένο κινητήρα, η ισχύς του οποίου αυξήθηκε στους 605 PS, 45 PS περισσότερους από ό,τι στο βασικό μοντέλο. Η λειτουργία overboost αυξήθηκε στα 750 Nm στο πρόγραμμα οδήγησης "dynamic" και ανεξάρτητα από τον εξοπλισμό, η ταχύτητα περιορίστηκε στα 250, 280 ή 305 km/h.

Σημειώστε ότι τα Audi RS 6 Avant performance και RS 7 Sportback performance θα παραχθούν σε περιορισμένο αριθμό αυτοκίνητων. Τα αυτοκίνητα θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία στην Ελλάδα τον Ιανουάριο του 2023.