Γιατί ανοίγουν σαμπάνιες στη Renault;

Γιατί ανοίγουν σαμπάνιες στη Renault;

Με αιχμή του δόρατος τα υβριδικά και ηλεκτρικά της μοντέλα η Renault κατάφερε να αυξήσει τις παγκόσμιες πωλήσεις της κατά 11% στο εννιάμηνο Ιανουάριος-Σεπτέμβριος του 2023, με 1.128.885 «κομμάτια» να έχουν βρει το δρόμο τους προς τον αγοραστή τους. Ενώ στην Ευρώπη η Renault βρίσκεται να είναι η δεύτερη μάρκα στην κατάταξη των πωλήσεων με  ανάπτυξη 22% από τις αρχές του έτους.

Η ανακοίνωση της Renault δεν αφήνει περιθώρια για αμφιβολίες: Σημειώνοντας 356.747 πωλήσεις - σε όλο τον κόσμο - το 3ο τρίμηνο του 2023, κάτι που αντιστοιχεί σε αξιοσημείωτη αύξηση της τάξης του 11% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2022 και έχοντας πουλήσει συνολικά 1.128.885 οχήματα (αύξηση και πάλι κατά 11% ως προς το 2022) η γαλλική εταιρία έχει κάθε λόγο να νιώθει αυτοπεποίθηση και οι άνθρωποί της δικαιούνται, αν όχι να πανηγυρίζουν, τουλάχιστον να χαίρονται.

Είναι οπωσδήποτε ένα θετικό αποτέλεσμα που εκτός των άλλων επιτρέπει στη Renault να είναι η δεύτερη μάρκα με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη το 2023 (726.938 οχήματα), με ανάπτυξη 25% το τρίτο τρίμηνο και 22% από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα. 

Σημειώστε ότι με αυτόν τον τρόπο η Renault επιβεβαιώνει την ηγετική της θέση στη γαλλική αγορά, αυξάνοντας τόσο τις πωλήσεις επιβατικών, με 206.734 μονάδες (+18% έναντι του 2022), όσο και τις πωλήσεις επαγγελματικών (LCV) με 80.422 μονάδες (+12%), από τις αρχές του έτους. 

Σημειώστε επίσης ότι η γαλλική εταιρία συνεχίζει να σημειώνει πολύ καλές επιδόσεις στην αγορά LCV με διψήφια αύξηση πωλήσεων παγκοσμίως (+21%) - ιδιαίτερα στην Ευρώπη όπου η άνοδος έφτασε το +26%). 

Τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα οδηγούν την κούρσα

Η κατακόρυφη αύξηση κατά 48% στις πωλήσεις πλήρως υβριδικών οχημάτων HEV (Hybrid Electric Vehicles), στις 127.224 μονάδες, επέτρεψε στη Renault να βελτιώσει σημαντικά τη θέση της στην αγορά των εν γένει εξηλεκτρισμένων οχημάτων, καθώς αυτή είναι που οδήγησε σε συνολική αύξηση των πωλήσεων εξηλεκτρισμένων κατά 19%, με 200.000 συνολικά οχήματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι υβριδικές HEV εκδόσεις αντιπροσωπεύουν το 65% των πωλήσεων των Austral και το 55% των πωλήσεων του Arkana,. 

Το Megane E-Tech electric έχει πουλήσει πάνω από 35.000 μονάδες φέτος, ποσότητα που αντιστοιχεί στο 54% των πωλήσεων πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) της μάρκας, οι οποίες έφτασαν συνολικά τις 64.854 μονάδες. 

Σημειώστε ότι μέσα στο 2024, η αμιγώς ηλεκτρική γκάμα της Renault θα εμπλουτιστεί με το νέο Scenic E-Tech electric, που αποκαλύφθηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Δυνατή και στις πωλήσεις λιανικής η Renault

Παρά τους περιορισμούς στην αλυσίδα εφοδιασμού, η Renault πέτυχε το στόχο των πωλήσεων λιανικής, διατηρώντας τον σε υψηλά επίπεδα, με περισσότερα από τα μισά Renault που έχουν πουληθεί να πηγαίνουν σε πελάτες λιανικής. Από τις αρχές του τρέχοντος έτους το μείγμα λιανικής φτάνει το 50%, δηλαδή +7% έναντι του μέσου όρου της αγοράς (43%).

Στα πάνω τους και οι πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών

Κλείνουμε με μια αναφορά στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV), πεδίο στο οποίο η Renault συνεχίζει να έχει εξαιρετικές επιδόσεις, με διψήφια αύξηση πωλήσεων: Τους πρώτους 9 μήνες του 2023, οι παγκόσμιες πωλήσεις LCV έφτασαν τις 281.404 μονάδες (+21%), ενώ στην Ευρώπη, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 26% στις 214.255 μονάδες, σε μια αγορά που αυξήθηκε συνολικά κατά 14%.

Αυτή η δυναμική επίδοση στην Ευρώπη οφείλεται στην αύξηση πωλήσεων των επαγγελματικών Renault, Express Van (+25%), Kangoo (+33%), Trafic (+29%) και Master (+13%).