Αυτό είναι το πρώτο ευρωπαϊκό ηλεκτρικό Ford

Αυτό είναι το πρώτο ευρωπαϊκό ηλεκτρικό Ford

Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Explorer είναι το πρώτο μιας σειράς νέων ηλεκτρικών μοντέλων της Ford και έρχεται να ανοίξει τον δρόμο για τον επαναπροσδιορισμό της μάρκας στην Ευρώπη. Συνδυάζοντας τη γερμανική μηχανολογία με το αμερικανικό στυλ, το μεσαίου μεγέθους SUV της Ford μπορεί να φιλοξενήσει άνετα πέντε επιβάτες σε δύο σειρές καθισμάτων και είναι πλήρως εξοπλισμένο για οικογενειακές αποδράσεις, προσφέροντας μια εξαιρετική ψηφιακή εμπειρία σε συνδυασμό με μια συμπεριφορά στο δρόμο προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις των Ευρωπαίων πελατών.

To νέο Ford Explorer διαθέτει μεταξύ άλλων μια ευμεγέθη κινητή οθόνη αφής SYNC Move με πλήρως συνδεδεμένο infotainment και ηχοσύστημα προσαρμοσμένο στις ηχητικές απαιτήσεις του εσωτερικού, ασύρματη ενσωμάτωση εφαρμογών, καθώς και μια σειρά από προηγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού.

Το ηλεκτρικό SUV της Ford που σχεδιάστηκε στην Ευρώπη και συναρμολογείται τώρα στο νέο Κέντρο Ηλεκτρικών Οχημάτων της Κολωνίας, αποτελεί ένα ακόμη βήμα της εταιρείας στο δρόμο για μια νέα γενιά ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων υψηλής ποιότητας που προορίζονται για τη Γηραιά Ήπειρο.

Ένα δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο, ένα νέο σπορ crossover, θα αρχίσει να παράγεται ήδη από φέτος στην Κολωνία, ενώ αργότερα, μέσα στο 2024, το ντεμπούτο της θα πραγματοποιήσει και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του μικρού Puma.

«Το Explorer ανοίγει το δρόμο για μια νέα και συναρπαστική γενιά ηλεκτρικών οχημάτων για τη Ford. Αντλώντας έμπνευση από την αμερικανική κληρονομιά μας, αλλά σχεδιασμένο και κατασκευασμένο για τους Ευρωπαίους πελάτες μας, διαθέτει ό,τι είναι απαραίτητο προκειμένου να αντιμετωπίσει τα πάντα, από τις καθημερινές μέχρι τις πιο απαιτητικές διαδρομές», δήλωσε ο Marin Gjajaja, Chief Operating Officer, Ford Model e.

Αυτονομία έως 602 χιλιόμετρα

Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Explorer είναι το πρώτο επιβατικό EV της Ford που εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη, προσφέροντας στάνταρ κορυφαίες προδιαγραφές οι οποίες περιλαμβάνουν ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης με μπαταρία για μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά την οδήγηση – και αυτονομία έως και 602 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση.

Το Ford Explorer διατίθεται με μία επιλογή συστημάτων μετάδοσης κίνησης με έναν κινητήρα εγκατεστημένο στους πίσω τροχούς (RWD) ή εναλλακτικά με δύο κινητήρες και κίνηση σε όλους τους τροχούς (AWD). Και οι δύο διατάξεις χρησιμοποιούν μια μπαταρία ιόντων λιθίου, τεχνολογίας νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC) Εκτεταμένης Χωρητικότητας (Extended Range) που επιλέχθηκε για την ενεργειακή της πυκνότητα, την ισχύ και την απόδοση της σε ευρωπαϊκά κλίματα - από τη Σκανδιναβία έως και τη Μεσόγειο. Μια έκδοση με έναν κινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD) σε συνδυασμό με μπαταρία NMC Τυπικής Χωρητικότητας (Standard Range) θα είναι επίσης διαθέσιμη σε μεταγενέστερη ημερομηνία.

Η φόρτιση 10-80% διαρκεί περίπου 26 λεπτά με χρήση ταχείας φόρτισης DC έως 185 kW για την έκδοση AWD.

Δεν είναι μόνο η φόρτιση που είναι γρήγορη και απλή. Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Ford Explorer μπορεί να επιταχύνει ταχύτερα από ένα Focus ST, καθώς η ισχύς των 340 PS εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 5,3 δευτερόλεπτα στην έκδοση AWD και ικανότητα ρυμούλκησης έως και 1.200 kg. Και όλα αυτά με την απρόσκοπτη χρήση ενός εντελώς αθόρυβου, αμιγώς ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης. Η όλη εμπειρία καθίσταται ακόμα πιο απολαυστική χάρη στις κορυφαίες στάνταρ προδιαγραφές.

Εκτός από τα περίπου 490 λίτρα συνολικού αποθηκευτικού χώρου, συμπεριλαμβανομένου του MegaConsole των 17 λίτρων και του My Private Locker που βρίσκονται στην καμπίνα, όλες οι εκδόσεις του νέου Explorer διαθέτουν συνδεδεμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SYNC Move με ρυθμιζόμενη κεντρική οθόνη αφής 14,6 ιντσών, η οποία μπορεί να μετακινηθεί σε γωνία 30 μοιρών. Αυτό βοηθά τους οδηγούς να βρίσκουν εύκολα την ιδανική της θέση ώστε να έχουν καλύτερη πρόσβαση στις λειτουργίες που ενεργοποιούνται μέσω αφής, την προβολή του συστήματος πλοήγησης ή απλώς την προσαρμογή της στις προτιμήσεις τους.

Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης θερμαινόμενο τιμόνι και εμπρός καθίσματα, κάθισμα οδηγού με λειτουργία μασάζ και ασύρματη φόρτιση κινητού. Το εσωτερικό του νέου Explorer περιλαμβάνει σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα και μια κομψή μπάρα ήχου ώστε όλοι οι επιβάτες να απολαμβάνουν τον ήχο που αναπαράγουν συσκευές που είναι συνδεδεμένες ασύρματα μέσω Android Auto και Apple CarPlay.

Η έκδοση Explorer Premium εξοπλίζεται με ηχοσύστημα B&O με 10 ηχεία και ατμοσφαιρικό εσωτερικό κρυφό φωτισμό που δημιουργεί μια ευχάριστη διάθεση ακόμη και σε απαιτητικά ταξίδια όπως αυτό της Lexie. Επίσης, αντί για τα χαρακτηριστικά φώτα LED με Auto High Beam, η έκδοση Premium διαθέτει φωτιστικά σώματα Dynamic Matrix LED με Glare-Free Highbeam.

Αυτά τα χαρακτηριστικά έρχονται να προστεθούν σε περισσότερες από 15 στάνταρ τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού. Οι κυριότερες από αυτές είναι το Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop and Go και το Clear Exit Warning που έχει σχεδιαστεί για να βοηθά στην αποφυγή των «περιστατικών από άνοιγμα πόρτας», τα οποία μπορεί να συμβούν όταν οι οδηγοί ανοίγουν τις πόρτες των οχημάτων τους χωρίς να αντιληφθούν ότι πλησιάζουν δίτροχα.

Το νέο Ford Explorer – το πρώτο όχημα που συναρμολογείται στην Κολωνία στο Ford Cologne EV Centre μετά από επένδυση της εταιρείας ύψους 2 δισ. δολαρίων – θα μεταμορφώσει την ιστορική μονάδα σε εργοστάσιο του μέλλοντος.

Διαθέτοντας υπερσύγχρονη τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) και εκατοντάδες ρομπότ που λειτουργούν σαν σε χορογραφία, το Κέντρο Ηλεκτρικών Οχημάτων στην Κολωνία υποστηρίζεται από μηχανές αυτομάθησης. Επίσης, περισσότερα από 600 νέα ρομπότ εκτελούν μια ποικιλία εργασιών συγκόλλησης, κοπής, κερώματος, βαφής και συναρμολόγησης σε μία άριστα συντονισμένη και σύνθετη διαδικασία που έρχεται να εξασφαλίσει μεταξύ άλλων ακρίβεια, αποδοτικότητα και ποιότητα.