Ναι στο υδρογόνο από το BMW Group που ξεκινά παραγωγή fuel cells

Ναι στο υδρογόνο από το BMW Group που ξεκινά παραγωγή fuel cells

Η αλήθεια είναι ότι οι Γερμανοί το είχαν πει και στο παρελθόν: Το υδρογόνο είναι μία πρόσθετη επιλογή για ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Και τώρα έρχεται η ώρα να δείξουν στην πράξη ότι αυτά που λένε τα πιστεύουν.

«Ξεκινώντας σήμερα μία μικρής κλίμακας παραγωγή κυψελών καυσίμου, δείχνουμε την τεχνική ωριμότητα αυτού του είδους συστήματος κίνησης και υπογραμμίζουμε τις δυνατότητές του για το μέλλον» δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG, στο Μόναχο την Τετάρτη, εγκαινιάζοντας την παραγωγή συστημάτων κυψελών καυσίμου στο κέντρο αριστείας για το υδρογόνο. «Ως μία ευέλικτη πηγή ενέργειας, το υδρογόνο θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο δρόμο προς την κλιματική ουδετερότητα. Επίσης, θα αποκτήσει ουσιαστική σημασία σε ό,τι αφορά την προσωπική μετακίνηση. Πιστεύουμε ότι τα υδρογονοκίνητα οχήματα είναι τοποθετημένα με άρτιο τρόπο ως προς την τεχνολογία τους για να σταθούν δίπλα στα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας και να συμπληρώσουν την εικόνα της ηλεκτρικής κινητικότητας» συμπλήρωσε ο Zipse.

Μικρής κλίμακας η παραγωγή σε αυτή την φάση, αλλά σίγουρα θα υπάρξει και συνέχεια – και αυτό δεν αφορά μόνο τη BMW, αλλά το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας και τον ενεργειακό τομέα γενικότερα, αφού έχουν δρομολογηθεί σημαντικές εξελίξεις στον τομέα της παραγωγής του πράσινου υδρογόνου, που είναι βέβαιο ότι θα ρίξουν και το κόστος τους. Αυτό με τη σειρά του θα κάνει τα ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου (Fuel Cell Electric Vehicles – FCEVs) πιο ελκυστικά και για τους κατασκευαστές, και για τους αγοραστές.

Πίσω, τώρα από το συγκεκριμένο γεγονός της έναρξης της παραγωγής κυψελών καυσίμου (και μάλιστα από την ίδια τη BMW, στις εγκαταστάσεις της στο Μόναχο), βρίσκεται η BMW iX5 Hydrogen, που θα κυκλοφορήσει σε περιορισμένο αριθμό σε όλο τον κόσμο από τα τέλη της χρονιάς για σκοπούς δοκιμής και επίδειξης, εμπλουτίζοντας το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας. Το BMW Group από την πλευρά του φιλοδοξεί να βρεθεί στην τεχνολογική κατά την μετάβαση στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων με μεγαλύτερη ποικιλομορφία της γκάμας του. Για το σκοπό αυτό δεν δίστασε να συνεργαστεί στον τομέα των fuel cells με την ιαπωνική Toyota, που έχει συσσωρεύσει σαφώς μεγαλύτερη γνώση και πολυετή εμπειρία, με μεγάλο αριθμό FCEVs να έχουν δοθεί στην κυκλοφορία.

Συγκεκριμένα, οι Γερμανοί προμηθεύονται τις μεμονωμένες κυψέλες καυσίμου που απαιτούνται για την παραγωγή της BMW iX5 Hydrogen από την Toyota Motor Corporation. Οι δύο εταιρείες έχουν μία καλή, πολυετή σχέση και συνεργάζονται πάνω στα συστήματα κίνησης κυψελών καυσίμου από το 2013. Σημειώστε ότι τα συστήματα κυψελών καυσίμου κατασκευάζονται σε δύο βασικά στάδια: α) Οι μεμονωμένες κυψέλες καυσίμου συναρμολογούνται πρώτα σε μία συστοιχία κυψελών. β) Το επόμενο βήμα περιλαμβάνει την τοποθέτηση όλων των υπολοίπων εξαρτημάτων για την παραγωγή ενός ολοκληρωμένου συστήματος κυψελών καυσίμου.

Όσο για το σύστημα κυψελών καυσίμου της BMW iX5 Hydrogen, αυτό παράγει υψηλή συνεχή ισχύ 125 kW/170 hp και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που υιοθετεί την πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive και μία μπαταρία υψηλής απόδοσης, ειδικά σχεδιασμένη γι’ αυτό το όχημα, ώστε να μπορεί το σύστημα μετάδοσης κίνησης να αποδίδει μέγιστη ισχύ 275 kW/374 hp. Η ομάδα εξέλιξης ενσωμάτωσε το ισχυρό σύστημα κίνησης – που πέραν της κυψέλης καυσίμου, του ηλεκτροκινητήρα και της μπαταρίας περιλαμβάνει επίσης δύο δεξαμενές υδρογόνου – στην υπάρχουσα πλατφόρμα της BMW X5 για την περιορισμένη παραγωγή.

Σημειώστε ότι το BMW Group διαθέτει μεγάλη εμπειρία στη χρήση του υδρογόνου για την κίνηση οχημάτων, αλλά σε κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ωστόσο η καλύτερη ενεργειακή απόδοση των fuel cells ώθησαν το BMW Group να συνεχίσει τις εργασίες εξέλιξης στον καινούριο αυτό τομέα (ουσιαστικά της ηλεκτρο-υδρογονοκίνησης, αφού το αυτοκίνητο κινείται τελικά από ηλεκτροκινητήρα) από το 2015 με την BMW Σειρά 5 GT Hydrogen Cell που βασίζεται στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου. Από τότε, η τεχνολογία αυτή βελτιώνεται σταθερά, με την αξιοποίηση της τεράστιας τεχνογνωσίας της εταιρείας στον τομέα των συμβατικών τεχνολογιών κίνησης και την εφαρμογή των αυστηρών προτύπων συνολικής αποδοτικότητας που αναμένει από όλα τα οχήματά της.