ΓΔ: 902,09 4,54 (0,51 %)

Τζίρος: 1,72 εκατ. €   RT

7ος χρόνος, ημέρα 1990η
Τρίτη, 13 Απριλίου 2021

ΓΔ: 902,09 4,54 (0,51 %)

Τζίρος: 1,72 εκατ. €   RT

Το συναισθηματικό restart της Ferrari

Το συναισθηματικό restart της Ferrari
AP PHOTO

Το καλωσόρισμα του Ματία Μπινότο, διευθυντή της Ferrari, στη νέα εποχή της ομάδας στην Formula 1 δεν είχε πολλά λόγια για τον κινητήρα του νέου μονοθέσιου SF21 που θα παρουσιαστεί στις 10 Μαρτίου. Ούτε και για την αεροδυναμική και τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη. Το ενδιαφέρον του στράφηκε στα συναισθήματα. Μετά την περασμένη πολύ απογοητευτική σεζόν – την χειρότερη της σκουντερία εδώ και 40 χρόνια – η ομάδα έπιασε πάτο.

Δεν έχει πάρει πρωτάθλημα κατασκευαστών από το 2008, ενώ κανείς οδηγός της δεν πήρε τον τίτλο από το 2007. Ολα αυτά τα χρόνια αποτυχιών για τους Ιταλούς προκάλεσαν ένα μεγάλο βάρος. Ο Μπινότο εντόπισε πως η κουλτούρα της ομάδας δεν ήταν η ίδια. Κάθε χρόνο οι απαιτήσεις για να είναι πρωταγωνίστρια δεν άλλαζαν, ενώ συνεχώς αναζητούσαν τί έφταιξε. Τα λάθη και τα προβλήματα πήραν, εν μέρει, από κάτω και τον πρώην οδηγό της Σεμπάστιαν Φέτελ.

Τώρα, όμως, αρχίζει μια καινούρια προσπάθεια. Για τον Μπινότο ήταν σημαντικό να το υπογραμμίσει αυτό. Στην παρουσίαση των οδηγών Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ, η λέξη που επαναλήφθηκε περισσότερο από κάθε άλλη ήταν «ρεαλισμός»: δεν ήθελε σε καμία περίπτωση να φορτώσει με απαιτήσεις όλη την ομάδα του. Ναι, θέλουν να κάνουν αλλαγές μα το μήνυμα προς τους fans είναι να μην τις περιμένουν από τη μια στιγμή στην άλλη.

Ο 23χρονος Λεκλέρκ, που καλείται ν' αποδείξει πως μπορεί να ηγηθεί της ομάδας, και ο 26χρονος Σάινθ είναι το νεαρότερο δίδυμο πιλότων της σκουντερία τα τελευταία 53 χρόνια. Τα λόγια του Μονεγάσκου ήταν ενδεικτικά: «θέλουμε να τα πάμε καλύτερα από την περασμένη σεζόν κι εγώ θέλω να σταματήσω να υποφέρω». Το νεαρό της ηλικίας των οδηγών, σε συνδυασμό με το συνολικό restart μέσα στην ομάδα – στο παρασκήνιο έχουν γίνει κάποιες αλλαγές στο οργανόγραμμα για να βελτιστοποιηθεί η λειτουργία – δημιουργούν ενθουσιασμό. «Είναι οι κολόνες του μέλλοντός μας», είπε ο Μπινότο για τους οδηγούς. Πρώτη αποστολή: να βελτιώσουν την περσινή θέση της ομάδας και να την βάλουν σε ανοδική τροχιά ενόψει των αλλαγών του 2022.

Η επιλογή του Σάινθ δεν ήταν τυχαία. Είναι εξαιρετικός και πολύ γρήγορος οδηγός, αλλά φαίνεται να έπαιξε σημαντικό ρόλο και η εμπειρία του. Εζησε μια παρόμοια κατάσταση σε μια άλλη «μεγάλη» της Formula 1, τη McLaren και τη βοήθησε να βγει από το τέλμα και να δει το μέλλον διαφορετικά. «Το βίωσα πως είναι μια ομάδα όταν υποφέρει. Βίωσα, όμως, πως αν όλοι μαζί κάνουν τα πράγματα που πρέπει και σωστά τότε μπορεί ν' ανακάμψει γρήγορα», δήλωσε.

«Αυτό που θέλουμε να “χτίσουμε” είναι μια νοοτροπία νικητή με το μυαλό μας στο 2022. Οπότε για φέτος έχουμε ανάγκη από περισσότερη χαρά και λιγότερα λάθη», τόνισε ο Μπινότο αφήνοντας να εννοηθεί πως την περασμένη σεζόν η κατάσταση στο εσωτερικό της Ferrari ήταν χειρότερη από αυτή που... έβγαινε προς τα έξω. Χαρά, ενθουσιασμός, περηφάνια και πάθος που δουλεύουν στην πιο εμβληματική ομάδα της Formula 1 για να πάρουν... μπροστά τα μονοθέσια, τα οποία σύμφωνα με τον Μπινότο θα είναι πιο γρήγορα στο Μπαχρέιν στις 28 Μαρτίου στον πρώτο αγώνα της σεζόν.