Η Ρεάλ Μαδρίτης παραμένει το πολυτιμότερο ποδοσφαιρικό brand

Η Ρεάλ Μαδρίτης παραμένει το πολυτιμότερο ποδοσφαιρικό brand

Η Ρεάλ Μαδρίτης παραμένει το πολυτιμότερο ποδοσφαιρικό brand name στον κόσμο, σύμφωνα με την έρευνα Football 50 2021 της εταιρίας Brand Finance. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Μπαρτσελόνα, ενώ 3η στην κατάταξη είναι η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Οπως ακριβώς και για την σεζόν 2019-20, αλλά όλες τους έχουν υποστεί σημαντικές μειώσεις, εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού και του φιάσκου της Super League.

Το brand name της «βασίλισσας» αξιολογείται στα 1,276 δισεκατομμύρια ευρώ, δηλαδή 10,1% λιγότερα σε σύγκριση με πέρυσι. Παρόμοια πτώση και για τους «μπλαουγκράνα» (10,4%) που έφτασαν στα 1,266 δισεκατομμύρια. Η αξία του brand name των «κόκκινων διαβόλων» έχει κατρακυλήσει κατά 14% και τοποθετείται στα 1,130 δισεκατομμύρια, με την κόντρα των οπαδών της με την οικογένεια Γκλέιζερ που κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του κλαμπ, σαφώς να την έχει επηρεάσει.

Από το top 10 των ευρωπαϊκών συλλόγων, η Μάντσεστερ Σίτι και η Μπάγερν Μονάχου, 4η και 5η, αντίστοιχα, ανέβηκαν από μια θέση στο ranking. Επιπλέον, οι Βαυαροί είναι οι μόνοι που βελτίωσαν την αξία της μάρκας τους. Αυξήθηκε κατά 1,1%. Η απουσία της από τον συνεταιρισμό της Super League, μαζί με την κατάκτηση των έξι τίτλων της περασμένης σεζόν και με την προσθήκη της Bundesliga 2020-21 της έδωσαν μεγάλη ώθηση. Σε συνδυασμό, φυσικά, με την σταθερή της διοίκηση και την σωστή οικονομική διαχείριση πολλών ετών. Αντίθετα, η Λίβερπουλ έχασε δύο θέσεις, από την 4η στην 6η και η αξία του brand name της μειώθηκε κατά 22% παρόλο που προήλθε από την κατάκτηση του πρώτου πρωταθλήματος Αγγλίας εδώ και 30 χρόνια. Οπως και με τη Γιουνάιτεντ, οι διαφορές οπαδών – ιδιοκτησίας έπαιξαν ρόλο.

Η έρευνα επίσης δείχνει πως από τις πέντε μεγάλες ευρωπαϊκές λίγκες (Premier League, LaLiga, Bundesliga, Serie A, Ligue 1), στην Αγγλία βρίσκονται οι δυνατές μάρκες του ποδοσφαίρου. Η αξία των brand name τους ανέρχεται στα 7,4 δισεκατομμύρια ευρώ, περίπου το 43% της συνολικής αξίας των brand names των κορυφαίων ομάδων της Ευρώπης. Παρόλο, δε, που οι σύλλογοι της Premier League είδαν την αξία του... ονόματός τους να πέφτει σχεδόν κατά ένα δισεκατομμύριο σε σχέση με πέρυσι, παραμένουν ισχυροί. Εκείνοι της LaLiga και της Bundesliga, για παράδειγμα, βρίσκονται πολύ μακριά τους, με αξία που ξεπερνά τα τρία δισεκατομμύρια.

Ισως αυτοί οι αριθμοί να προσφέρουν και μια ακόμη εξήγηση στο γιατί η εταιρία Kroenke Sports and Entertainment, που έχει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της Αρσεναλ, απέρριψε την προσφορά που έκανε ο συνιδρυτής της Spotify, Ντάνιελ Εκ, για 2,088 δισεκατομμύρια ευρώ για την αγορά των μετοχών.