«Γκάζια» και εκτός πίστας

«Γκάζια» και εκτός πίστας

Το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 είναι άκρως συναρπαστικό όχι μόνο για τα όσα συμβαίνουν εντός της πίστας, αλλά και για τα επεισόδια εκτός αυτής. Ενα σίριαλ με μεγάλο ενδιαφέρον του οποίου η πλοκή έγινε έντονη καθώς η Red Bull και η Mercedes ετοιμάζονται για ακόμη μια «μάχη» στο Grand Prix της Αυστρίας (15:50, ΕΡΤ2 και 16:00, COSMOTE TV SPORT 5). Μέχρι αυτό το τριήμερο, οι πιλότοι Μαξ Φερστάπεν και Σερ Λιούις Χάμιλτον είχαν μείνει στο... περιθώριο κι άφηναν μονάχα τους διευθυντές της Red Bull και της Mercedes, τον Κρίστιαν Χόρνερ και τον Τότο Βολφ, αντίστοιχα, να... τσακώνονται. Πλέον, μπήκαν κι εκείνοι στην σκηνή.

Οι αφορμές για να «φουντώσει» η αντιπαράθεση ήταν δύο. Πρώτα, η νέα τεχνική οδηγία της FIA για πιο αργά pit stops από το Grand Prix της Ουγγαρίας (1η Αυγούστου) που, λογικά, θα επηρεάσουν τη Red Bull, η οποία είναι και η πιο γρήγορη σ' αυτόν τον τομέα. Επειτα, η αμφιβολία του Χάμιλτον για το πως οι «κόκκινοι ταύροι» άνοιξαν και πάλι τη διαφορά αφού άλλαξαν κινητήρες. Κι όλα αυτά ενώ πριν καν ανοίξουν τα... γκάζια στην σεζόν η Mercedes παραπονέθηκε πως οι αλλαγές στο πίσω μέρος του πατώματος έγιναν για να την σταματήσουν.

Η νέα ντιρεκτίβα της Ομοσπονδίας, εικάζουν στη Red Bull, οφείλεται στο κάλεσμα της Mercedes για διευκρινίσεις στα μέτρα ασφαλείας στη διάρκεια των pit stops. «Εμείς απλά ρωτήσαμε για να μας αποσαφηνίσουν ορισμένα πράγματα», παραδέχθηκε ο Βολφ. «Υποτίθεται η Formula 1 είναι πεδίο εξέλιξης και ανταγωνισμού. Θα έπρεπε να επιβραβεύονται τα γρήγορα pit stops», τόνισε ο Χόρνερ. Την άποψή τους για το ζήτημα είπαν κι άλλοι διευθυντές. «Οι αλλαγές δεν είναι ζήτημα ασφάλειας», ανέφερε εκείνος της Haas, Γκίντερ Στάινερ. «Προτού μοιράσει οδηγίες η FIA θα έπρεπε να μιλήσει με τις ομάδες», πρόσθεσε ο Ματία Μπινότο της Ferrari. Παρεμπιπτόντως, για επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά στο pit lane τιμωρήθηκε με απώλεια τριών θέσεων ο Βάλτερι Μπότας της Mercedes!

Γρήγορα, δε, το ζήτημα ξέφυγε από τα pit stops και πήγε πάλι στην... κόντρα για τις αεροτομές. Αλλαξε η Red Bull την έυκαμπτη πίσω αεροτομή μετά τη διαμαρτυρία της Mercedes, αλλά ο Χόρνερ τώρα περιμένει τη FIA να υποχρεώσει τη Mercedes να κάνει το ίδιο με τη δική της μπροστινή αεροτομή που επίσης είναι εύκαμπτη.

Στο μεταξύ, οι υποψίες που έσπειρε ο Χάμιλτον για τη δύναμη του κινητήρα της Honda που «φορούν» τα μονοθέσια της Red Bull απαντήθηκαν από τον Φερστάπεν και τον Χόρνερ. Υποστηρίζουν πως είναι η αλλαγή της πίσω αεροτομής εκείνη που τους δίνει μεγαλύτερη ταχύτητα στις ευθείες, βελτιώνοντας την αδυναμία που είχαν στην αρχή της σεζόν. «Την επόμενη φορά, θα φέρω τα χαρτιά που δείχνουν τις διαφορές της πίσω αεροτομής και θα τα δώσω σ' όποιον μου κάνει αυτή την ερώτηση. Σίγουρα, η Honda έκανε εξαιρετική δουλειά, αλλά από τον πρώτο κινητήρα σ' αυτόν που έχουμε τώρα έγιναν μονάχα βελτιώσεις που αφορούν στην αξιοπιστία και δεν υπάρχει μεγαλύτερη δύναμη», ανέφερε ο Ολλανδός πιλότος. «Πραγματικά, με μπερδεύει όλο αυτό. Βέβαια, ορισμένες φορές οι τοποθετήσεις του Χάμιλτον απέχουν από την πραγματικότητα», δήλωσε ο Χόρνερ. «Αν κάποιον πρέπει ν' ακούσουμε είναι τον οδηγό που βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο και το ζει από πρώτο χέρι. Ιδίως όταν πρόκειται για τον καλύτερο όλων», είπε ο Βολφ.

Στην ένταση ενεπλάκησαν κι άθελά τους άλλοι οδηγοί. Ο Φερστάπεν τα έβαλε με τον Νικολά Λατίφι της Williams, που τρέχει με κινητήρα της Mercedes, γιατί τον μπλόκαρε. Για το ίδιο κατηγόρησε και τον Χάμιλτον. Ο Γιούκι Τσουνόντα με την Alpha Tauri, τη δεύτερη ομάδα της Red Bull, «φρέναραν» τον Μπότας στις κατατακτήριες δοκιμές (τιμωρήθηκε γι' αυτό με απώλεια τριών θέσεων στη γραμμή εκκίνησης). Ολα τους τυχαία γεγονότα, αλλά που με τη διαμάχη να μαίνεται παίρνουν διαφορετική διάσταση.