Όταν ο Τσίπρας δεν προσγειώθηκε στη Ρόδο

Όταν ο Τσίπρας δεν προσγειώθηκε στη Ρόδο

Στις 6 Φεβρουαρίου 2016, ο κ. Τσίπρας υπέκυψε στις αξιώσεις της Τουρκίας και δεν προσγειώθηκε στη Ρόδο για ανεφοδιασμό. Σήμερα, καταγγέλλει την κυβέρνηση ότι κατά την οριοθέτηση της ΑΟΖ με την Αίγυπτο, η μισή Ρόδος έμεινε… απ’ έξω – όταν ο ίδιος την είχε αφήσει έξω… ολόκληρη και μάλιστα όχι λόγω μιας τμηματικής ΑΟΖ!

Η υποκρισία έχει χτυπήσει κόκκινο στον ΣΥΡΙΖΑ που τώρα μιλάει για «μπάχαλο»  στην αντιμετώπιση των εθνικών μας θεμάτων και για… διχοτόμηση της Ρόδου!

Προφανώς θα αναφέρονται στο μπάχαλο που είχε προκληθεί όταν η Άγκυρα δεν δέχθηκε να ανεφοδιαστεί στη Ρόδο το αεροπλάνο που μετέφερε τον κ. Τσίπρα στο Ιράν, με την Αθήνα απλά να… αλλάζει τα σχέδια πτήσης!

Επειδή αυτόν τον καιρό κοντεύουμε να ξεχάσουμε και όλα όσα ξέραμε και επειδή, για τις ανάγκες της προπαγάνδας, οι ΑΟΖ και το NAVTEX βγαίνουν στην ξηρά, ας θυμηθούμε εκείνον τον Φεβρουάριο του 2016.

Εκείνη την ημέρα, 6 Φεβρουαρίου 2016, ο κ. Τσίπρας ετοιμαζόταν να ταξιδέψει στο Ιράν. Ξαφνικά, η Τουρκία αξίωσε, όπως είχε αποκαλύψει η «Καθημερινή», το ελληνικό πρωθυπουργικό αεροσκάφος να μην προσγειωθεί για ανεφοδιασμό στη Ρόδο, επειδή τάχα το νησί είναι αποστρατικοποιημένο και το ελληνικό αεροπλάνο είναι στρατιωτικό.

Για να δώσουν άδεια υπερπτήσης πάνω από την χώρα τους οι Τούρκοι πρότειναν το ελληνικό αεροπλάνο να ανεφοδιαστεί στην… Άγκυρα ή κατά τον κ. Καμμένο, στο Μποντρούμ (Αλικαρνασσός). 

Οπότε άλλαξαν σχέδιο πτήσης!

Και τι έκαναν τότε οι σημερινοί «τουρκοφάγοι»; Ένα διάβημα διαμαρτυρίας και… κατάθεση νέου σχεδίου πτήσης, με το πρωθυπουργικό αεροπλάνο να πετά προς το Ιράν μέσω Αιγύπτου, Κύπρου, Ιορδανίας και Σαουδικής Αραβίας!

Με λίγα λόγια αποδέχθηκαν ότι το πρωθυπουργικό αεροπλάνο της Ελλάδας δεν μπορεί να ανεφοδιάζεται στα Δωδεκάνησα. (Ως γνωστόν η Τουρκία αμφισβητεί την Συνθήκη των Παρισίων, μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, βάσει της οποίας τα Δωδεκάνησα και το Καστελόριζο ενσωματώνονταν στην Ελλάδα, μετά από σειρά τουρκικών και ιταλικών κατοχών). 

Ως διαδρομή ορίστηκε από το FIR Αθηνών στο FIR Καΐρου και στη συνέχεια πορεία μέσω του εναέριου χώρου της Κύπρου, της Ιορδανίας, της Σαουδικής Αραβίας και του Ιράν μέχρι το Ισφαχάν όπου προσγειώθηκε το ελληνικό κυβερνητικό αεροσκάφος.

Αλλά ούτε και με την αλλαγή πτήσης συμπεριέλαβαν οι «τουρκοφάγοι» τη Ρόδο, έτσι για να πάει το μήνυμα στην Τουρκία ότι δεν θα πετούσε μεν πάνω από την Τουρκία, αλλά και δεν θα δεχόταν ότι δεν μπορεί να εφοδιαστεί στη Ρόδο.

Τότε, η προπαγάνδα έλεγε πως αφού άλλαξε η διαδρομή, η Ρόδος δεν βόλευε γιατί ήταν αρκετά κοντά στην Αθήνα και επομένως δεν είχε νόημα.

Είχε και παραείχε νόημα και αυτό το καταλαβαίνουν ακόμη και τα μικρά παιδιά! Μια χαρά μπορούσαν να προσγειωθούν στη Ρόδο κι’ ας μην έβαζαν καύσιμα αν δεν τα χρειάζονταν. 

Το επεισόδιο που ξεχάστηκε

Το αρχικό σχέδιο πτήσης περιλάμβανε αναχώρηση στις 6 Φεβρουαρίου (2016) από την Ελευσίνα, στάση στη Ρόδο για ανεφοδιασμό και πτήση μέσω Τουρκίας και Συρίας, που είναι και η πιο σύντομη διαδρομή.

Όταν οι Τούρκοι έστειλαν το μήνυμα πως αυτό δεν μπορούσε να συμβεί διότι το συγκεκριμένο αεροπλάνο υπάγεται στο ελληνικό Υπουργείο Άμυνας και έχει στρατιωτικούς πιλότους και πλήρωμα, άρχισαν τα όργανα. Και… άλλαξε το σχέδιο πτήσης. Τότε μάλιστα, άδεια για πτήση πάνω από την Σαουδική Αραβία είχε δώσει ο ίδιος ο βασιλιάς της χώρας, λόγω των κακών σχέσεων της Σαουδικής Αραβίας με το Ιράν!

Όταν το περιστατικό έγινε γνωστό, ο τότε τομεάρχης εξωτερικών της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Κεφαλογιάννης, αντέδρασε με δήλωση και ερώτηση στη Βουλή.

Μετά, οι δικαιολογίες άρχισαν να πέφτουν βροχή.

Η δημόσια παραδοχή…

Στις 15 Φεβρουαρίου, το Γραφείο Τύπου του πρωθυπουργού ανέφερε: 

«Η αξιωματική αντιπολίτευση οφείλει να γνωρίζει ότι η ελληνική κυβέρνηση υπερασπίζεται τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας με τις αναγκαίες ενέργειες, και χωρίς κινήσεις εντυπωσιασμού και επικίνδυνες μεγαλοστομίες στα ΜΜΕ.

Η Ελλάδα, δια της διπλωματικής οδού διαμαρτυρήθηκε εντονότατα στην Τουρκία για την άρνησή της να αποδεχτεί το σχέδιο πτήσης που της υποβλήθηκε, σχετικά με την μετάβαση του πρωθυπουργικού αεροσκάφους στο Ιράν. Στο σχετικό διάβημα διαμαρτυρίας υπογραμμίστηκε ότι αυτές οι αμφισβητήσεις είναι απολύτως απαράδεκτες και ανυπόστατες βάσει του Διεθνούς Δικαίου και των σχετικών συνθηκών.

Παράλληλα κατέστη σαφές στην Τουρκία, ότι δεν επρόκειτο να υποβληθεί νέο σχέδιο πτήσης, που να μην περιλαμβάνει την Ρόδο. Αντ’ αυτού, και προκειμένου να πραγματοποιηθεί το ταξίδι στο Ιράν, επελέγη νέο σχέδιο πτήσης, που παρέκαμπτε τελείως την Τουρκία. Το νέο σχέδιο πτήσης μπορούσε να εκτελεστεί μόνο με ανεφοδιασμό του πρωθυπουργικού αεροσκάφους στην Αίγυπτο».

Δηλαδή, ό,τι ακριβώς συνέβη!

…και τα… «δεδομένα»!

Την επομένη, κατά την ενημέρωση των δημοσιογράφων, η τότε κυβερνητική εκπρόσωπος κ. Γεροβασίλη, είπε, απαντώντας στις πιεστικές ερωτήσεις: 

«Οι προκλήσεις, εκ μέρους της Τουρκίας, συμβαίνουν εδώ και δεκαετίες. Εξακολουθεί και σήμερα η Τουρκία να ακολουθεί την ίδια τακτική. Και η χώρα μας, όμως, από όλες σχεδόν τις προηγούμενες κυβερνήσεις, όπως και σήμερα με τον ίδιο ακριβώς τρόπο υπερασπίζεται τα κυριαρχικά της δικαιώματα».

Αααα! Η Τουρκία τα κάνει αυτά εδώ και δεκαετίες (και όχι μόνο επί Μητσοτάκη που κατά τον ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει εθνική στρατηγική και επιδίδεται σε επικοινωνιακή διαχείριση). Και όλες οι κυβερνήσεις υπερασπίζονται τα κυριαρχικά μας δικαιώματα!

Μετά, η κ. Γεροβασίλη ήλθε στο ψητό: 

«Όσον αφορά το θέμα της πτήσης του πρωθυπουργικού αεροσκάφους, πραγματικά επεβλήθη (σ.σ. μάλλον εννοούσε υπεβλήθη) σχέδιο πτήσης εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης, προκειμένου το αεροπλάνο να πετάξει πάνω από το τουρκικό έδαφος, το οποίο προέβλεπε ανεφοδιασμό στη Ρόδο. Ζητήθηκε από την πλευρά της Τουρκίας τροποποίηση του σχεδίου, ώστε να μη γίνει ο ανεφοδιασμός στη Ρόδο, με δεδομένο ότι αναγνωρίζεται ως αποστρατιωτικοποιημένη ζώνη και το πρωθυπουργικό αεροσκάφος ως στρατιωτικό. Ζήτησε αλλαγή του σχεδίου και να γίνει ανεφοδιασμός σε άλλο σημείο της Τουρκίας, όμως. Δεν έγινε δεκτό αυτό εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης. Δεν δόθηκε κανένα διαφορετικό σχέδιο. Ταυτοχρόνως έγινε και διάβημα διαμαρτυρίας. Και το πρωθυπουργικό αεροσκάφος άλλαξε πορεία. Πήγε μέσω Αιγύπτου, έκανε ανεφοδιασμό στην Αίγυπτο, υπολογίζοντας, βεβαίως, τα χιλιόμετρα, για να μπορεί μέσω του ανεφοδιασμού της Αιγύπτου να φτάσει στο Ιράν, και δεν έκανε ανεφοδιασμό στη Ρόδο. Αυτό ακριβώς συνέβη, με βάση, - όπως σας είπα και στην αρχή - και τις προκλήσεις που δεχόμαστε από την Τουρκία. Αλλά η στάση της ελληνικής κυβέρνησης είναι σθεναρή απέναντι σ` αυτό».

Δηλαδή, «με δεδομένο ότι (η Ρόδος) αναγνωρίζεται ως αποστρατιωτικοποιημένη ζώνη και το πρωθυπουργικό αεροσκάφος ως στρατιωτικό, το πρωθυπουργικό αεροσκάφος άλλαξε πορεία»!

Στο ερώτημα γιατί το διάβημα άργησε μιάμιση μέρα, ήλθε η ακόλουθη απάντηση:

«Το διάβημα δεν άργησε μιάμιση μέρα. Έγινε ταυτοχρόνως. Επίσης, το να προβλέψουμε πότε θα προκαλέσει η Τουρκία με κάποια της ενέργεια, νομίζω ότι θα νομιμοποιούσε ακριβώς αυτή τη στάση εκ μέρους της Τουρκίας. Η ελληνική κυβέρνηση κάνει ακριβώς, αυτά τα οποία είναι διατεθειμένη να κάνει, υπερασπιζόμενη τα δικαιώματα της χώρας».

Αλλά και πάλι οι δημοσιογράφοι δεν είχαν καταλάβει. Και ήλθε η επόμενη ερώτηση, σχετική με το ΝΑΤΟ, για την παρουσία του οποίου στο Αιγαίο προκειμένου να αποτραπούν οι μεταναστευτικές ροές πανηγύριζε η κυβέρνηση. Και η κ. Γεροβασίλη ρωτήθηκε αν από την επιχείρηση του ΝΑΤΟ εξαιρούνται πράγματι τα Δωδεκάνησα.

Η κ. Γεροβασίλη παρέπεμψε σε σχετικές δηλώσεις του κ. Καμμένου όσον αφορά στην παρουσία του ΝΑΤΟ, λέγοντας, ειδικά για τα Δωδεκάνησα, ότι «δεν υπάρχει θέμα δράσης του ΝΑΤΟ στα ανατολικά σύνορα των ελληνικών νησιών και το ΝΑΤΟ θα δραστηριοποιηθεί στα παράλια της Τουρκίας, προκειμένου να κόψει τις ροές από την Τουρκία, γιατί αυτός είναι ο στόχος της επιχείρησης. Δεν είναι θέμα να επιστρέψει το ΝΑΤΟ να δώσει σήμα για το πώς θα επιχειρήσουμε εμείς στον δικό μας χώρο, όσο να ανακόψει τις ροές από τα τουρκικά παράλια».

Και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε!

Κι’ αν δεν κατάλαβε, είχε και ο κ. Καμμένος εκείνη την ημέρα να πει τα δικά του.

Έφταναν τα καύσιμα!

Στις 16 Φεβρουαρίου 2016, λοιπόν, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Star και την εκπομπή του Ν. Χατζηνικολάου «Στον Ενικό» - σ’ αυτήν που για την σχέση του με τον Τσίπρα είχε πει «αυτό το ζευγάρι δεν χωρίζει» - ο κ. Καμμένος εξήγησε ότι το πρωθυπουργικό αεροσκάφος δεν χρειάσθηκε να ανεφοδιαστεί στη Ρόδο, καθώς τα καύσιμα έφθαναν για την απόσταση από την Αίγυπτο ως το Ιράν.

Συγκεκριμένα είπε ότι έγινε αίτημα για υπερπτήση πάνω από την Τουρκία με ανεφοδιασμό στην Ρόδο και η Τουρκία απάντησε ότι θεωρεί την Ρόδο αποστρατικοποιημένη περιοχή και ο ανεφοδιασμός μπορούσε να γίνει στο Μποντρούμ, με το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών να απορρίπτει αυτή την απάντηση και τον Πρωθυπουργό να μην δέχεται να ανεφοδιαστεί στο Μποντρούμ για να μην ανεφοδιαστεί στην Ρόδο!

Τι καταλάβατε; Προφανώς ότι η Τουρκία απάντησε τα γνωστά περί Ρόδου και η κυβέρνηση απέρριψε και την απάντηση και τη… Ρόδο!

Αυτά, επειδή τώρα διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους επειδή τάχα η συμφωνία με την Αίγυπτο δεν περιλαμβάνει τη Ρόδο και περίπου ότι έχουμε παραιτηθεί από τα κυριαρχικά μας δικαιώματα στη Ρόδο – όταν ούτε να προσγειωθούν για ανεφοδιασμό δεν είχαν τολμήσει!

Έφεραν το ΝΑΤΟ πιο κοντά για να το… διαλύσουν καλύτερα!

Θυμίζω ότι εκείνη την ίδια μέρα ο κ. Καμμένος είχε δώσει συνέντευξη Τύπου σχετικά με την παρουσία του ΝΑΤΟ.

Ήταν τότε που ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος ζητούσε να… αυτοδιαλυθεί το ΝΑΤΟ όταν ο Σαμαράς πήγε στη Σύνοδο της Συμμαχίας στην Ουαλία τον Σεπτέμβριο του 2014 – τότε που είπε στον Ερντογάν ότι «βρισκόμαστε μπροστά σε μια πραγματική διαφορά» - φαίνεται ότι έφερε το ΝΑΤΟ πιο κοντά… για να το διαλύσει καλύτερα!

Είχε πει τότε (16 Φεβρουαρίου 2016) ο κ. Καμμένος:

«Παράλληλα με όλη αυτή την προετοιμασία θεωρούμε κορυφαία τη συμφωνία που έγινε στο πλαίσιο της Συνόδου των Υπουργών Άμυνας του ΝΑΤΟ, η οποία ουσιαστικά αποτελεί και την τελική λύση για την αντιμετώπιση του προσφυγικού. Αποτελεί τη λύση, διότι αυτό το οποίο ζητούσε από την πρώτη στιγμή η Ελλάδα ήταν η αντιμετώπιση του προσφυγικού προβλήματος στα παράλια της Μικράς Ασίας. Δεν υπήρχε κανένας λόγος αυτοί οι άνθρωποι και ιδίως οι πρόσφυγες να περάσουν με τις οικογένειές τους αυτήν την τεράστια δοκιμασία του Αιγαίου, σε δύσκολες καιρικές συνθήκες, με ανύπαρκτα μέσα και να έχουμε τόσους πολλούς νεκρούς. Το ΝΑΤΟ δεν πρόκειται να κάνει συλλήψεις, ούτε πολεμικό έργο. Θα έχει καθαρά το έργο της επιτήρησης, της προειδοποίησης της τουρκικής ακτοφυλακής».

Τελική λύση… ιδίοις όμμασι

Δηλαδή, είχε βρει την «τελική λύση»! Και μάλιστα όχι μόνο για το μεταναστευτικό, αλλά και για τα εθνικά μας θέματα!

Ήταν τότε που ο παριστάμενος υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής κ. Μουζάλας είχε επαναλάβει τους φόβους του για την εμπλοκή του ΝΑΤΟ στο θέμα της επιστροφής των προσώπων -μεταναστών και προσφύγων- στην Τουρκία, μόνο υπό την έννοια, όπως είπε, ότι «μπορεί να υπάρξουν αστοχίες, να υπάρχουν θύματα, γιατί τα πράγματα στη θάλασσα είναι πολύ δύσκολα».

Ως προς αυτό ήταν πιο αναλυτικός στη συνέντευξή του στον Χατζηνικολάου:

«Οι ΝΑΤΟϊκοί θα έχουν πλέον την δυνατότητα να βλέπουν την συμπεριφορά της Τουρκίας, ιδίοις όμμασι». Και πως έτσι, η γείτων χώρα, «θα έχει κόστος και στην ΕΕ και στο ΝΑΤΟ αν δεν εφαρμόσει την Συμφωνία».

Είπε επίσης ότι έφεραν το ΝΑΤΟ επειδή η FRONTEX δεν προλάβαινε να αλλάξει τον εσωτερικό κανονισμό της ώστε να μετατραπεί σε ευρωπαϊκή ακτοφυλακή.

Και ούτε πρόλαβε, απ’ ό,τι φαίνεται, στα επόμενα τρία χρόνια των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Όσο για αυτά που βλέπει το ΝΑΤΟ «ιδίοις όμμασι», τα είδαμε και αυτά! Με τα δικά μας μάτια… 

*Η Σοφία Βούλτεψη είναι Βουλευτής Β3 Νοτίου Τομέα Αθηνών, πρώην υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητική εκπρόσωπος, δημοσιογράφος.