Η Εκκλησία δεν είναι παράλληλη εξουσία, ούτε η δημόσια υγεία δικό της θέμα

Η Εκκλησία δεν είναι παράλληλη εξουσία, ούτε η δημόσια υγεία δικό της θέμα

Το παρακούρασαν οι ιερωμένοι. Η χώρα, όπως και όλες, είναι αιχμάλωτη στην εκθετικότητα του κορονοϊού. Εργαζόμενοι υπομένουν ακούσια και στωικά την αναγκαστική αργία, με ένα μικρό επίδομα. Άνθρωποι ανησυχούν. Οικογένειες στερούνται. Επιχειρήσεις κλείνουν και κάποιες ίσως δεν ξανανοίξουν. Και στην Ελλάδα από το πρώτο λοκντάουν τον Μάρτη ασχολούμαστε με το αν θα αποδεχθεί τα μέτρα η Εκκλησία, είτε ως σώμα είτε ο κάθε μητροπολίτης και κληρικός ξεχωριστά.

Την ώρα που η Ευρώπη παρατείνει το λοκντάουν, η Ιερά Σύνοδος αποφασίζει να μην συναινέσει, λέει, στην απόφαση της κυβέρνησης να απαγορεύσει την παρουσία πιστών στις εκκλησίες κατά την εορτή των Θεοφανίων. Πόθεν αρύεται τέτοιο δικαίωμα; Δεν είναι παράλληλη εξουσία, έστω και αν η ψηφοθηρία πολλών πολιτικών διαχρονικά, της έχει δώσει το δικαίωμα να το νομίζει.

Αν αυτοί αρνούνται να υπακούσουν, τότε γιατί να μην σηκώσει παντιέρα και ο εμπορικός κόσμος ή όσοι ασχολούνται στην εστίαση; Στο κάτω - κάτω αυτοί στερούνται το ψωμί τους και το ψωμί των παιδιών τους, ενώ οι ιερείς έχουν εξασφαλισμένον τον επιούσιον, όχι από το μάννα εξ ουρανού, αλλά από την κρατική μισθοδοσία.

Υποτίθεται ότι αιφνιδιάστηκαν. Μα και οι επαγγελματίες τους οποίους αφορά το νέο λοκνταουν αιφνιδιάστηκαν. Αλλά κανείς δεν πήγε να ανοίξει την επιχείρησή του ή αν το κάνει θα φάει πρόστιμο.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος θα στείλει, λέει, επιστολή διαμαρτυρίας προς την κυβέρνηση «θεωρώντας τον διάλογο ως το μοναδικό μέσο επιλύσεως των ζητημάτων».

Δηλαδή τι έχουν να συζητήσουν; Ο διάλογος θα ίσχυε αν ετίθεντο θέματα πρακτικής υφής, όπως ας πούμε τα αφορώντα στην εκκλησιαστική περιουσία, στην φορολόγησή της, τη μισθοδοσία των κληρικών, ή θεσμικά θέματα όπως στον διακριτό ρόλο τους, ή… στον διαχωρισμό κράτους - εκκλησίας (εντάξει, χιουμοριστικό είναι το παράδειγμα).

Για τον κίνδυνο της πανδημίας τι να πουν; Θα τα βρουν με τον ιό; Μα οι Ιερωμένοι δεν είναι οι καταλληλότεροι για τέτοια συζήτηση. Δεν κατανόησαν την επικινδυνότητα του ιού και επλήγησαν αγρίως.

Βυθισμένοι σε ένα σύννεφο μυστικισμού, μεταφυσικής πλάνης και κοσμικής αυταρέσκειας, θεώρησαν ότι η πίστη τους καθιστά άτρωτους. Αποτέλεσμα ήταν να νοσήσει ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος, όπως και οι μητροπολίτες Καλαβρύτων Ιερώνυμος, Ιερισσού Θεόκλητος, Κίτρους Γεώργιος (αυτά είναι τα γνωστά) και να «κοιμηθούν» κάποιοι. Πρόσφατα ο Καστοριάς Σεραφείμ, παλαιότερα ο Λαγκαδά Ιωάννης, και ο Τρίκκης και Σταγών Αλέξιος. Όπως έγραψε ο νουνεχής Άνθιμος Αλεξανδρουπόλεως: «Πιστεύαμε ότι ήμασταν υπεράνθρωποι. Κρύψαμε το γεγονός ότι είχαμε μολυνθεί από τον ιό και οδηγηθήκαμε στον τάφο».

Μόλις χθες δημοσιεύτηκε η είδηση ότι στην περιφέρεια Κοζάνης, μετά από χειροτονία διακόνου σε Μονή του Κοσμά του Αιτωλού, πέντε κληρικοί μεταξύ των οποίων και κορυφαίοι ιερωμένοι της Μητρόπολης Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας, βρέθηκαν θετικοί στον κορονοϊού, αμέσως μετά την εκκλησιαστική εκδήλωση. Μάλιστα στη χειροτονία παραβρέθηκε πολύς κόσμος, ο οποίος πλέον ανησυχεί. Δεν προστατεύουν καν εαυτούς.

Να σημειωθεί ότι η Εκκλησία δεν έχει δώσει στοιχεία (ίσως και να μη διατηρεί), όπως έδωσε το Πατριαρχείο Μόσχας, για τους κληρικούς, μοναχούς, ιεροψάλτες, που νόσησαν στους κόλπους της. Εκτίμηση πάντως από ερανιστές ειδήσεων, είναι ότι οι νοσήσαντες είναι πολλαπλάσιοι κατ’ αναλογίαν του γενικού πληθυσμού.

Η κυβέρνηση δεν έχει να συζητήσει τίποτα με την Εκκλησία. Δεν είναι δυο εξουσίες που συνδιαλέγονται. Είναι η εκλεγμένη κυβέρνηση της χώρας, λαμβάνει τα μέτρα που νομίζει ότι θα προστατεύσουν τη δημόσια υγεία, και από αυτή αύριο θα ζητήσουμε λογαριασμό. Όχι από τη Ιερά Σύνοδο – ούτε φυσικά από εκείνους που θεωρούν ότι τα εμβόλια παρασκευάζονται από... νεκρά έμβρυα (Κυθήρων Σεραφείμ), ή από εκείνους (υπάρχει τέτοιο ρεύμα στην εκκλησία) που αποδίδουν τον κορονοϊό στη Νέα Τάξη Πραγμάτων, στον Μπιλ Γκέιτς και τους διεθνείς οργανισμούς που θέλουν να καθυποτάξουν την Ορθοδοξία!