Το brand name «Ελλάδα» βγαίνει κερδισμένο

Μπορεί τα γνωστά κυκλώματα της Κουμουνδούρου να προσπαθούν να δημιουργήσουν μια όσο το δυνατόν πιο αρνητική εικόνα της Ελλάδας, στο εσωτερικό και στο εξωτερικό. Μπορεί να προσπαθούν να κτυπήσουν την κυβέρνηση για την πολιτική που ακολούθησε τόσο στα γεγονότα του Έβρου, όσο και στην αντιμετώπιση της πανδημίας.

Όμως, είναι γεγονός ότι το brand name «Ελλάδα», κέρδισε πόντους το τελευταίο χρονικό διάστημα. Στο εσωτερικό της χώρας κέρδισε πόντους, η αποτελεσματικότητα του κρατικού μηχανισμού, κάτω από τις κατευθυντήριες γραμμές της κυβέρνησης. Και στο εξωτερικό κέρδισε πόντους, μετά από τη σθεναρή στάση που κράτησε απέναντι στο δήθεν προσφυγικό κύμα στον Έβρο και στην ορθολογική και αποτελεσματική προς το παρόν διαχείριση του υγειονομικού σκέλους της κρίσης από τον covid-19. Επίσης δεν είναι λίγοι, όσοι από το εξωτερικό έχουν αναφερθεί με τα πιο θερμά λόγια για τη στάση του Κυριάκου Μητσοτάκη, στις συσκέψεις για την υιοθέτηση των Ευρωπαϊκών μέτρων στήριξης και ανάκαμψης των οικονομιών και των πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τα ξένα μέσα μαζικής ενημέρωσης αλλά και οι Ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, χαρακτήρισαν τα σύνορα του Έβρου, ως Ευρωπαϊκά σύνορα. Έτσι η κοινή γνώμη της Ε.Ε., είδε μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα την Ελλάδα, ως προπύργιο της, απέναντι σε μια χώρα που δεν σέβεται κανένα κανόνα και καμμιά συνθήκη. Παράλληλα διοχετεύθηκαν πόροι, ανθρώπινοι και υλικοί από τη Ε.Ε., στην κατεύθυνση υπεράσπισης των ελληνικών συνόρων. Στο δε εσωτερικό της χώρας, παρατηρήθηκε μια πρωτοφανής συσπείρωση των πολιτών «γύρω από τη σημαία», δηλαδή γύρω από την κυβέρνηση, παρά τις γνωστές παραφωνίες όσων βιοπορίζονται μέσα από το κύκλωμα των ΜΚΟ, των «δικαιωματιστών» και των «αλληλέγγυων». Ακόμα και η αντιπολίτευση σύρθηκε τελικά πίσω από τα γεγονότα και ψέλλισε κάποια λόγια, υπέρ της κυβερνητικής στάσης.

Τον ρόλο της Ελλάδας και την επιτυχή διαχείριση της κυβέρνησης, απέναντι στην πανδημία, έχουν εξάρει τόσο τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, όσο και οι πολιτικές και υγειονομικές αρχές σε όλον τον κόσμο. Και αυτό, όχι λόγω μιας ξαφνικής συμπάθειας, ή φιλελληνικής στροφής. Αλλά λόγω των αποτελεσμάτων, που αποτελούν μέχρι στιγμής ένα απολύτως επιτυχημένο case study για όλον τον κόσμο. Διότι είναι η στατιστική, που αποδεικνύει τη αποδοτικότητα των μέτρων και τη συνέπεια της ακολουθούμενης πολιτικής. Ο αριθμός θυμάτων ανά εκατομμύριο πολιτών, είναι από τους χαμηλότερους στη Ευρώπη, σε μια χώρα που δεν έχει ούτε περίκλειστα σύνορα, ούτε είναι εμπορικά και επιχειρηματικά απομονωμένη.

Προχθές μάλιστα ακόμα και ο επικεφαλής λοιμωξιολόγος των ΗΠΑ, Δρ. Άντονι Φάουτσι, αναγνώρισε τον ρόλο της Ελλάδας στη διεθνή προσπάθεια για την εξεύρεση θεραπείας εναντίον του κορονοϊού, αναφερόμενος στα υποσχόμενα αποτελέσματα των κλινικών δοκιμών για τη ρεμδεσιβίρη, που γίνονται και στα ερευνητικά κέντρα της χώρας μας.

Μένουν βέβαια οι σκανδαλοθηρικές κραυγές του Σύριζα, για τις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας, για τη επίταξη των ιδιωτικών νοσηλευτικών μονάδων, για τα τεστ, για τις μάσκες και όλα αυτά τα γραφικά, που μπορεί να δημιουργούν θόρυβο, αλλά εξανεμίζονται με ταχύτητα και σκάνε, όπως οι σαπουνόφουσκες των παιδικών μας χρόνων. Διότι αυτό που μένει και ενδιαφέρει τους πολίτες, είναι η ουσία και το αποτέλεσμα και όχι η προπαγάνδα. Τελευταίο τρανταχτό παράδειγμα αποτέλεσε, το -δια εγχώριας πένας- άρθρο σε γερμανικό μέσο ενημέρωσης, που ακολουθώντας τα trolls της Κουμουνδούρου αναπαρήγαγε τις γνωστές αντιπολιτευτικές θέσεις ότι η κυβέρνηση παραποιεί τα στατιστικά δεδομένα για να εξαπατήσει τους αλλοδαπούς τουρίστες. Βέβαια, το να αναφέρονται στην στατιστική, άνθρωποι που αδυνατούν να εκτελέσουν την απλή μέθοδο των τριών, είναι από μόνο του οξύμωρο.

Η κυβέρνηση κατάφερε και ανταποκρίθηκε άμεσα στη αλλαγή της ατζέντας. Μέχρι πρότινος τα θέματα της οικονομίας, των δημοσιονομικών και της ανάπτυξης, ήταν τα κυρίαρχα. Και ξαφνικά τόσο η κυβέρνηση, όσο και οι πολίτες βρέθηκαν απέναντι σε κάτι το άγνωστο, που δεν επέφερε ένα οικονομικό πλήγμα όπως ήταν τα capital controls, ή ένα τεχνητό διχασμό μέσω ενός γελοίου και επικίνδυνου μαζί δημοψηφίσματος. Επέφερε τον θάνατο.

Και εκεί η Ελλάδα τα κατάφερε. Το brand name «Ελλάδα», απέκτησε μια νέα δυναμική, στο εξωτερικό αλλά και στο εσωτερικό. Το brand name της χώρας, που τα τελευταία χρόνια είχε διασυρθεί και ήταν συνώνυμο της αποτυχίας, της δυσπιστίας, της αφερεγγυότητας, της αναβλητικότητας, της ανικανότητας, της ιδιορρυθμίας και της γραφικότητας, άλλαξε ραγδαία. Απέκτησε μια άλλη χροιά, έναν άλλον τόνο και ένα άλλο φως.

Το brand name της Ελλάδας, πέρασε και περνάει σε ένα άλλο επίπεδο. Περνάει μέσα στο μυαλό των ξένων κυβερνήσεων, αλλά και των πολιτών στο εξωτερικό και στο εσωτερικό, ένα νέο σώμα από αντιλήψεις και από εντυπώσεις. Δίνει μια νέα υπόσχεση. Αλλάζει όλον τον πυρήνα της στρατηγικής της τοποθέτησης, αλλάζοντας την φιλοσοφία της και τα πιστεύω της. Και το βασικότερο, είναι ότι μπαίνει στο μυαλό και στην καρδιά τoυ Έλληνα πολίτη.

Ο πολίτης δεν φώναζε αυτές τις ημέρες το γνωστό : «που είναι το κράτος;», διότι το κράτος ήταν εκεί. Και του ζήτησε να συμμετάσχει, να γίνει μέρος της λύσης, να αναλάβει την δική του ατομική ευθύνη, να φροντίσει τους ανθρώπους του, να συνεισφέρει και αυτός στο ξεπέρασμα της κρίσης. H σημερινή Ελλάδα κινητοποίησε τους πολίτες της και κτίζει νέες σχέσεις μαζί τους, βασισμένες σε βιώματα και σε αλήθειες, στην αξιοπιστία και στην εμπιστοσύνη.

Η αντιμετώπιση του θανάτου, έκανε τους πολίτες πιο υπεύθυνους, πιο συγκροτημένους, πιο αποτελεσματικούς. Και πίσω από τον φόβο, την απόσταση και τις μάσκες, αντί για τις κραυγές και για τη μάχη της εικόνας, κυριάρχησε ο ορθός λόγος, η επιστήμη, η ουσία και το περιεχόμενο.

Μέσα από αυτό το πρίσμα θεωρούμε ότι η Ελλάδα θα βγει στο τέλος κερδισμένη από αυτήν την κρίση. Μια κρίση που λειτούργησε και λειτουργεί ως επιταχυντής, αλλά και ως καταλύτης στην συνείδηση των πολιτών και στο brand name «Ελλάδα».

Ο αρθρογράφος είναι οικονομικός αναλυτής, με ειδίκευση στο σχεδιασμό σύνθετων επενδυτικών στρατηγικών.

Αποποίηση Ευθύνης : Το περιεχόμενο της στήλης, είναι καθαρά ενημερωτικό και πληροφοριακό και δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση επενδυτική συμβουλή, ούτε υποκίνηση για συμμετοχή σε οποιαδήποτε συναλλαγή. Ο αρθρογράφος δεν ευθύνεται για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.