Τα σχέδια της ProCredit Bank Bulgaria για την Ελλάδα, πειρατικά λεωφορεία μεταφέρουν τουρίστες στη Β. Ελλάδα και άλλες ιστορίες από τη γειτονική χώρα

Τα σχέδια της ProCredit Bank Bulgaria για την Ελλάδα, πειρατικά λεωφορεία μεταφέρουν τουρίστες στη Β. Ελλάδα και άλλες ιστορίες από τη γειτονική χώρα

Επιμέλεια Δημήτρης Μπέλλος

1. Τα σχέδια της για την Ελλάδα και τη Ν/Α Ευρώπη ανακοίνωσε από τη Θεσσαλονίκη η ProCredit Bank Bulgaria

Με αφορμή τη συνάντηση στη Θεσσαλονίκη περισσοτέρων από 500 μικρομεσαίων επιχειρήσεων της Ν/Α Ευρώπης από την ProCredit Bank, o Petar Slavov, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ProCredit Bank Bulgaria, έδωσε συνέντευξη στην εφημερίδα 24chasa και την ιστοσελίδα 24chasa.bg για τα σχέδια της εταιρείας να γίνει η βασική τράπεζα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη νοτιοανατολική και ανατολική Ευρώπη.

Ερωτηθείς πρώτα για τον σκοπό της συνάντησης τόσων μικρομεσαίων εταιρειών, είπε ότι οι συναντήσεις αυτές αποβλέπουν στο να βοηθηθούν οι πελάτες της τράπεζας από διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές στο να ανακαλύψουν δυνατότητες συνεργασίας εκτός των συνόρων της πατρίδας τους και ουσιαστικά να δημιουργηθεί ένα δίκτυο συνεργασιών μεταξύ επιχειρηματιών από διαφορετικές χώρες.

«Σε μια εποχή οικονομικής και πολιτικής αστάθειας, η τράπεζά μας αποβλέπει να είναι πηγή σταθερότητας για τους πελάτες μας», τόνισε χαρακτηριστικά.

Απαντώντας στον δημοσιογράφο γιατί η Ελλάδα επιλέχθηκε σαν το επόμενο βήμα για την ανάπτυξη της τράπεζας στην περιοχή, εξήγησε ότι στόχος τους είναι να εξελιχθεί σε μια περιφερειακή τράπεζα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και στα Βαλκάνια και ότι θέλουν να βοηθήσουν αυτές τις επιχειρήσεις και στην Ελλάδα να αναπτυχθούν και να ανοίξουν θέσεις εργασίας.

Μιλώντας για τα οικονομικά στοιχεία από το άνοιγμα της τράπεζας τον Νοέμβριο του 2015 μέχρι σήμερα, ανέφερε ότι ήδη πάνω από 500 ελληνικές επιχειρήσεις έχουν ανοίξει λογαριασμό στην τράπεζα και υπολογίζουν μέχρι το τέλος του 2016 να έχουν δώσει δάνεια περίπου 50 εκατομμυρίων ευρώ και να έχουν καταθέσεις 30 εκατομμυρίων ευρώ.

Περισσότερα ΕΔΩ.

2. Στην πρώτη δεκάδα των τραπεζών με τη μεγαλύτερη επιρροή η Eurobank Βουλγαρίας

Στην πρώτη δεκάδα -και συγκεκριμένα στην έβδομη θέση- επιρροής στο να μπορεί να προσελκύσει και να διατηρήσει πελάτες βρίσκεται η Eurobank Βουλγαρίας (Postbank), σύμφωνα με έρευνα της Saatchi & Saatchi.

Τα ισχυρά ονόματα δεν είναι απλά καλά γνωστά από τους πελάτες, αλλά έχουν δημιουργήσει το προσωπικό τους επαγγελματικό ίματζ πάνω στο οποίο εργάζονται με τους νυν και μελλοντικούς τους πελάτες.

Όλα αυτά σε μια εποχή που οι έρευνες στη Βουλγαρία δείχνουν ότι περίπου το ένα τρίτο από τους πελάτες των τραπεζών δεν είναι ικανοποιημένοι από την τράπεζά τους αν και το 90% από αυτούς δεν έχει σκεφθεί σοβαρά το ενδεχόμενο να αλλάξει την τράπεζα με την οποία συνεργάζεται.

Και όλα αυτά σε μια χώρα όπου δραστηριοποιούνται στη λιανική σχεδόν 30 τράπεζες.

Περισσότερα ΕΔΩ.

3. Στην τρίτη θέση η Ελλάδα στη χρήση χρεωστικών και πιστωτικών καρτών από Βούλγαρους τουρίστες το Πάσχα

Αύξηση 15,31% του ποσού των πληρωμών μέσω πιστωτικών και χρεωστικών καρτών των Βούλγαρων τουριστών τις μέρες του Πάσχα σε σχέση με το Πάσχα του 2015 δείχνουν τα στοιχεία της MasterCard. Σύμφωνα με τα στοιχεία, εδώ και τρία χρόνια στην πρώτη και δεύτερη βρίσκονται η Ιταλία και η Γερμανία, αντίστοιχα, ενώ η Ελλάδα μπήκε για πρώτη φορά φέτος στην πρώτη τριάδα.

Η μεγαλύτερη αύξηση ήταν στη χρήση χρεωστικών καρτών σε μηχανήματα POS και ΑΤΜ.

Περισσότερα ΕΔΩ.

4. Πειρατικά λεωφορεία από το Μπλαγκόεβγκραντ για τις παραλίες της Βόρειας Ελλάδας

Την ύπαρξη πειρατικών λεωφορείων και βαν για τη μεταφορά λουομένων της μιας μέρας στις παραλίες της Βόρειας Ελλάδας καταγγέλλουν οι επίσημοι μεταφορείς της πόλης Μπλαγκόεβγκραντ.

Από την πρώτη Ιουνίου ξεκινάει το πρόγραμμα ημερησίων εκδρομών προς τις ελληνικές παραλίες και, σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες τουριστικών γραφείων της πόλης, αναμένεται και φέτος να παρουσιασθεί το φαινόμενο πειρατικά και παράνομα λεωφορεία και βαν να μεταφέρουν λουόμενους.

Οι πειρατές κλείνουν τις θέσεις μέσω facebook κατεβάζουν τις τιμές ενώ και τα λεωφορεία τους δεν ανταποκρίνονται στα ποιοτικά στάνταρτς. «Παρότι έχουμε στοιχεία και τα καταθέτουμε, κανείς δεν κάνει τίποτα.

Κινδυνεύουν οι συμπατριώτες μας που ταξιδεύουν με αυτά τα μεταφορικά μέσα, χάνονται φόροι και νόμιμα κέρδη, κάποιοι αποκομίζουν τεράστια κέρδη, κατέληξε η εκπρόσωπος των τουριστικών γραφείων».

Περισσότερα ΕΔΩ.

5. Έρευνα για κοινή εμπορική πρακτική γερμανικών αλυσίδων S/M εναντίον μικρών παραγωγών

Έρευνα πραγματοποιεί η αντιμονοπωλιακή επιτροπή της βουλγαρικής κυβέρνησης στις γερμανικές αλυσίδες S/M Kaufland, Billa, Lidl και Metro, ενώ πιθανό είναι η έρευνα να επεκταθεί και σε άλλες αλυσίδες.

H έρευνα εστιάζει στις εμπορικές συμφωνίες που πραγματοποιούν οι αλυσίδες S/M με Βούλγαρους παραγωγούς και στη πιθανότητα μετά από συμφωνημένη από πριν κοινή εμπορική πολιτική να οδηγούν τους παραγωγούς να πωλούν στο κόστος ή με ζημιά.

Παράδειγμα. Αν ένας παραγωγός τυριών θέλει τα προϊόντα να φτάσουν στα ράφια των S/M, θα πρέπει να πουλήσει τα προϊόντα του σε τιμή συμφωνημένη από όλα τα S/M και η οποία δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη από την τιμή με την οποία τα S/M αγοράζουν τυριά ιδιωτικής ετικέτας από τους παραγωγούς.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι αλυσίδες θα παρουσιάσουν τα απαραίτητα στοιχεία στην επιτροπή ανταγωνισμού και θα απαντήσουν επίσημα μόλις λάβουν γνώση των κατηγοριών.

Περισσότερα ΕΔΩ.

6. Πρόστιμα από την επιτροπή ανταγωνισμού και το Υπουργείο Περιβάλλοντος

Σε πρόστιμο 2,33 εκατομμυρίων ευρώ προς τη ρουμανικών συμφερόντων εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου eMag μετά την καταγγελία της εταιρείας Store για μη θεμιτές εμπορικές και προωθητικές πρακτικές προχώρησε η βουλγαρική επιτροπή ανταγωνισμού, με το πρόστιμο να είναι ποσοστό από τα έσοδα της εταιρείας το 2015.

Περισσότερα ΕΔΩ.

Η εταιρεία από την πλευρά της σημειώνει ότι είναι η τρίτη πλευρά που τιμωρείται από την επιτροπή ανταγωνισμού, αρνείται πλήρως τις κατηγορίες και δηλώνει ότι θα προσφύγει άμεσα όπου μπορεί, ενώ θα απευθυνθεί και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η εταιρεία θεωρεί ότι τιμωρείται γιατί προσφέρει σε ανταγωνιστικές τιμές σύγχρονα και ποιοτικά προϊόντα και το οποίο ενεργά επικοινωνεί στους πελάτες.

Περισσότερα ΕΔΩ.

Την ίδια ώρα, με ποσό ρεκόρ 125.000 ευρώ τιμωρήθηκε η ρωσικών συμφερόντων εταιρεία πετρελαιοειδών Lukoil, λόγω μόλυνσης της ατμόσφαιρας της πόλης Μπουργκάς, όπου και βρίσκονται διυλιστήρια της εταιρείας.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Υδάτων, στις 31/3/2014 τα ποσοστά υδροθείου στην ατμόσφαιρα ξεπέρασαν τα επιτρεπτά όρια κατά 36 φορές.

Η μόλυνση προκλήθηκε λόγω δοκιμαστικών εργασιών σε κάποια από τις εγκαταστάσεις.

Περισσότερα ΕΔΩ.

7. Αλλαγές στον νόμο για τη χορήγηση μακροχρόνιας βίζας σε αλλοδαπούς

Σε αλλαγές στον νόμο για τη χορήγηση βίζας μακροχρόνιας διαμονής σε αλλοδαπούς προχωράει η βουλγαρική κυβέρνηση.

Η πρώτη αλλαγή είναι η πολύ μεγάλη μείωση της αξίας του ακινήτου που πρέπει να αγοράσει όποιος ενδιαφέρεται να αποχτήσει καθεστώς μακροχρόνιας διαμονής.

Μέχρι τώρα η αξία του ακινήτου θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον 300.000 ευρώ, ενώ τώρα προτείνεται η μείωσή του στις 50.000 ευρώ.

Επίσης, αν γίνουν δεκτές οι αλλαγές, οι αλλοδαποί που είναι σε αυτό το καθεστώς και έχουν επιχειρήσεις στη Βουλγαρία θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον 10 θέσεις εργασίας για Βούλγαρους πολίτες με καθεστώς πλήρους απασχόλησης.

Μέχρι τώρα δεν εξεταζόταν το εργασιακό καθεστώς των Βούλγαρων απασχολουμένων στην επιχείρηση.

Περισσότερα ΕΔΩ.

8. Αυξημένο το ενδιαφέρον για τουριστικά ακίνητα στη βουλγαρική Μαύρη Θάλασσα

Όλες οι ενδείξεις από τις εταιρείες διαχείρισης ακινήτων δείχνουν ότι το ενδιαφέρον για τουριστικές κατοικίες στη Μαύρη Θάλασσα, που από το 2015 είχε σχεδόν μηδενισθεί, πια ανεβαίνει με σταθερό ρυθμό.

Ενδιαφέρον υπάρχει από ξένους, όπως Ισπανούς, Ιταλούς, Σέρβους, Βρετανούς, αλλά δυστυχώς όχι ακόμη από Ρώσους.

Το ιδιαίτερα θετικό όμως είναι το ενδιαφέρον από Βούλγαρους.

Πρώτον από Βούλγαρους που ζουν στη χώρα και ενδιαφέρονται για ένα παραθεριστικό ακίνητο, μιας και λόγω των χαμηλών επιτοκίων καταθέσεων πολλοί ψάχνουν να τοποθετήσουν τα χρήματά τους σε μια άλλη επένδυση η οποία τους δίνει δυνατότητες ευελιξίας, όπως είναι ένα τουριστικό ακίνητο, ενώ το προφίλ των... ντόπιων Βούλγαρων αγοραστών είναι οικογενειάρχες με ηλικία ανάμεσα στα 40 και τα 60, ελεύθεροι επαγγελματίες ή με υψηλό μισθό που συνήθως ζουν στη Σόφια ή σε άλλες μεγάλες πόλεις.

Περισσότερα ΕΔΩ.

Από την άλλη, ενδιαφέρον παρουσιάζεται πια και από Βούλγαρους που ζουν χρόνια μόνιμα στο εξωτερικό και οι οποίοι θέλουν μία κατοικία σε παραθαλάσσιο θέρετρο της χώρας τους για τις διακοπές τους σε τιμές που φτάνουν μέχρι τις 40.000 ευρώ.

Γενικά οι τιμές ξεκινάνε από 15.000 - 19.000 ευρώ για ένα στούντιο, ενώ μικρό δυάρι από 25.000 - 32.000 ευρώ.

Περισσότερα ΕΔΩ.

9. Ενδιαφέρον για πιο ακριβές κατοικίες και για κλειστές θέσεις πάρκινγκ στη Σόφια

12% αύξηση παρουσιάζουν οι τιμές των πιο ακριβών κατοικιών στη Σόφια, με το προφίλ των αγοραστών να έχει αλλάξει ριζικά.

Σύμφωνα με την Uniqe Estates, αυτοί που ενδιαφέρονται για ακίνητα με τιμή πάνω από τις 70.000 ευρώ είναι μάνατζερ σε υψηλές ή μεσαίες θέσεις, οικογενειάρχες που έχουν εξασφαλισμένα συμβόλαια εργασίας οι οποίοι προτιμούν να αγοράσουν ένα καλύτερο ακίνητο από το να αφήσουν τα χρήματα στην τράπεζα.

Το ενδιαφέρον από ξένους είναι μικρό, ενώ οι αγοραστές δεν αγοράζουν σε οποιαδήποτε τιμή.

Περισσότερα ΕΔΩ.

Από την άλλη, η έλλειψη χώρων στάθμευσης στη Σόφια έχει οδηγήσει σε μαζική αναζήτηση κλειστών χώρων στάθμευσης για αγορά.

Οι τιμές ανάλογα την τοποθεσία, τη μορφή, αλλά και τον αριθμό των αυτοκινήτων που χωράνε κυμαίνονται από 4.000 - 34.000 ευρώ και αύξηση στην ζήτηση κατά 7% - 8% το πρώτο τρίμηνο του 2016.

Περισσότερα ΕΔΩ.

10. Αύξηση των εξαγωγών όπλων, αλλά και αύξηση των αμυντικών δαπανών

Πάνω από 50% είναι η αύξηση στις εξαγωγές όπλων και αμυντικού υλικού που πραγματοποίησε η Βουλγαρία το 2015 σε σχέση με τις πωλήσεις του 2014.

Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές έφτασαν τα 640 εκατομμύρια ευρώ, όπως ανακοίνωσε από την έκθεση αμυντικού υλικού «Ηemus 2016» ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Lyuben Petrov.

Η Βουλγαρία εξάγει ατομικό οπλισμό, ανταλλακτικά και πυρομαχικά σε χώρες όπως το Ιράκ, η Σαουδική Αραβία, η Ινδία, το Αφγανιστάν και οι ΗΠΑ.

Στην ίδια έκθεση και σε ομιλία του ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Nikolay Nenchev, ανακοίνωσε ότι μέχρι το 2024 οι αμυντικές δαπάνες της χώρας πρέπει να φτάσουν σταδιακά το 2% του ΑΕΠ.

Περισσότερα ΕΔΩ.

11. Έλλειψη επαγγελματιών οδηγών

Έλλειψη επαγγελματιών οδηγών παρατηρείται τα τελευταία χρόνια σε επιβατηγά αλλά και μεταφορικά μέσα.

Και αυτό παρότι οι μισθοί είναι ιδιαίτερα υψηλοί για τα βουλγαρικά δεδομένα και ξεκινάνε από πάνω τα 750 ευρώ για τα αστικά λεωφορεία στη Σόφια και ξεπερνάνε τα 1.500 ευρώ για φορτηγά διεθνών μεταφορών.

Συνολικά σε ολόκληρη τη Βουλγαρία για αστικά και υπεραστικά/διεθνή λεωφορεία, καθώς και για TIR λείπουν 5.000 - 6000 οδηγοί.

Σε 10 χρόνια δεν πρόκειται να έχουμε οδηγούς, εκτιμά ο Μιρολιόμπ Στολάρσκι από την ένωση μεταφορέων, υπολογίζοντας και τις συνταξιοδοτήσεις.

Ο λόγος της έλλειψης οδηγών είναι το πολύ μεγάλο κόστος που απαιτείται για την εκμάθηση οδηγών με επαγγελματικά διπλώματα και το οποίο μπορεί να φτάσει και τα 1.750 ευρώ.

Στη Βουλγαρία εκτιμάται ότι δραστηριοποιούνται 16.000 εταιρείες μεταφορών με περίπου 65.000 φορτηγά, ενώ αν δεν υπήρχε το πρόβλημα με την έλλειψη των οδηγών, εκτιμάται ότι το μεταφορικό έργο θα αυξανόταν κατά 20%.

Τελευταία ελπίδα των μεταφορέων να αναλάβει το υπουργείο με δικές του υπηρεσίες την εκπαίδευση των οδηγών, ενώ για προσωρινή λύση προσανατολίζονται να... εισάγουν Βούλγαρους -το γένος- οδηγούς από τις χώρες της Βεσσαραβίας.

Περισσότερα ΕΔΩ.