ΓΔ: 897,55 5,86 (0,66 %)

Τζίρος: 86,12 εκατ. €   RT

7ος χρόνος, ημέρα 1990η
Τρίτη, 13 Απριλίου 2021

ΓΔ: 897,55 5,86 (0,66 %)

Τζίρος: 86,12 εκατ. €   RT

Αξιολόγηση των λυκείων τώρα

Αξιολόγηση των λυκείων τώρα

Την περασμένη Παρασκευή 26.02 έγραψα ένα σύντομο σημείωμα με τίτλο "Να αλλάξουν επάγγελμα όσοι δεν θέλουν να αξιολογηθούν". Αναφερόμουν στους εκπαιδευτικούς που αρνούνται την αξιολόγηση. Υποστήριξα ότι πριν βελτιώσουμε οτιδήποτε πρέπει προηγουμένως να μετρήσουμε. Δεν γίνεται αλλιώς. Το είχε διατυπώσει κομψά στο τέλος του 19ου αιώνα ο διάσημος Σκωτσέζος φυσικός Λόρδος Κέλβιν.

Μετράμε τις επιδόσεις των δρομέων. Τα ρεκόρ χρησιμεύουν ως ορόσημα για να τα ξεπεράσουμε. Στους μπασκετμπολίστες μετράμε πόσα καλάθια έβαλαν. Όλοι οι αθλητές αξιολογούνται στη βάση συγκεκριμένων μετρήσεων. Αλλά και αλλού μετράμε και αξιολογούμε.

Για παράδειγμα οι μετεωρολόγοι κρατούν σειρές με τις θερμοκρασίες και άλλα φαινόμενα προκειμένου να στηρίξουν τις προβλέψεις τους. Οι γιατροί κρατούν στατιστικές για να διαμορφώσουν γνώμη για φάρμακα ή θεραπείες. Έτσι για παράδειγμα αξιολογείται το εμβόλιο Α σε σύγκριση με το Εμβόλιο Β. Μετράμε. Μετράμε συνεχώς. Είναι αυτονόητο ότι όταν μπορείτε να μετρήσετε αυτό για το οποίο μιλάτε και μπορείτε να εκφραστείτε με αριθμούς γίνεται φανερό ότι ξέρετε για ποιο πράγμα μιλάτε. Χωρίς μέτρημα, χωρίς αριθμούς η συζήτηση χάνει σοβαρότητα.

Στην Ελλάδα μετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, εδώ και σχεδόν 40 χρόνια, 100.000 νέοι άνθρωποι ετησίως. Οι εξετάσεις αυτές θεωρούνται αδιάβλητες. Το γεγονός ότι 100.000 νέοι άνθρωποι βαθμολογούνται κάθε χρόνο κατά τρόπο αδιάβλητο είναι  ένα εξαιρετικά σημαντικό γεγονός σε μια χώρα όπου όλα αμφισβητούνται. Έχουμε λοιπόν τις αδιάβλητες μετρήσεις για κάθε χρόνο (σχεδόν 40 χρόνια) και απομένει να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε με αυτές τις μετρήσεις.

Τα λύκεια από τα οποία αποφοιτούν όσοι μετέχουν στις πανελλαδικές είναι περίπου 1350. Ζητώ λοιπόν από την υπουργό Παιδείας κα. Κεραμέως να κάνει το εξής πρώτο αδιάβλητο βήμα αξιολόγησης λυκείου. Να δημοσιοποιήσει τον μέσο όρο των αποτελεσμάτων στις πανελλαδικές κάθε λυκείου. Να δημιουργήσει δηλαδή έναν ιεραρχημένο πίνακα με τα 1350 λύκεια (σπασμένα σε τμήματα) αρχίζοντας με το λύκειο οι μαθητές του οποίου συγκέντρωσαν το υψηλότερο μέσο όρο στις πανελλαδικές και τελειώνοντας με το λύκειο οι μαθητές του οποίου συγκέντρωσαν το χαμηλότερο μέσο όρο.

Όλα τα στοιχεία υπάρχουν. Καμιά ολιγωρία δεν δικαιολογείται. Η υπουργός Παιδείας κα. Κεραμέως πρέπει να απαιτήσει να δημοσιοποιηθούν τα στοιχεία για τη τελευταία πενταετία. Είμαι βέβαιος ότι το επιτελείο του κ. Πιερρακάκη μπορεί να ξεπετάξει την εφαρμογή σε λίγες εβδομάδες.

Προβλέπω ότι μόλις δημοσιοποιηθούν τα στοιχεία, που όπως είπα στηρίζονται σε απολύτως αδιάβλητους αριθμούς, θα τρίβουμε τα μάτια μας. Θα αποκαλυφθούν τεράστιες διαφορές στις επιδόσεις των λυκείων. Θα αποκαλυφθεί ότι επειδή δεν αξιολογούμε τα λύκεια καταδικάζουμε νέους ανθρώπους στο περιθώριο.