Η μεγάλη μάχη του cloud
Amazon, Microsoft, Google

Η μεγάλη μάχη του cloud

Η ανακοίνωση της κινεζικής εταιρείας Tencent πως στηρίζει την ανάπτυξη της και το λανσάρισμα των νέων προϊόντων της στον χώρο των online video games, πάνω στις νέες δυνατότητες του cloud, ήρθε να πιστοποιήσει τη βαρύτητα των ανακοινώσεων και των κινήσεων των αμερικανικών ψηφιακών κολοσσών.

Οι ανακοινώσεις της Amazon Web Service (AWS) της Google και της Microsoft, σχετικά με τις εξελίξεις στο cloud computing, όχι μόνο σηματοδοτούν τη νέα κατεύθυνση των προσφερόμενων υπηρεσιών, αλλά ίσως να αποτελούν το έναυσμα για την έναρξη ενός ανοδικού ράλι των μετοχών τους μετά από την πολύμηνη ταλαιπωρία τους.

Η AWS ανακοίνωσε την απόφαση της να προσφέρει στους πελάτες της νέες υπηρεσίες πέρα από την αποθήκευση και επεξεργασία δεδομένων στο cloud. Προϊόντα κομμένα και ραμμένα στις απαιτήσεις, στις ανάγκες και στις προδιαγραφές των πελατών  της. Οι υπηρεσίες αυτές ονομάζονται AWS Supply Chain και AWS Clean Room.

Γράφημα 52 εβδομάδων της μετοχής της Amazon

Tι είναι η AWS Supply Chain; Είναι η εκμετάλλευση δεδομένων και στοιχείων από διάφορες εφοδιαστικές αλυσίδες, εταιρείες και κλάδους. Με την επεξεργασία αυτών των δεδομένων η AWS Supply Chain θα μπορεί να βελτιώνει την ταχύτητα λειτουργίας των επιχειρήσεων και τον αυτοματισμό των παραδόσεων. Διότι καθώς εξασθενίζουν τα φυσικά καταστήματα, ολοένα και μεγαλύτερος τζίρος μεταφέρεται στα διαδικτυακά καταστήματα, όπου εκεί η ταχύτητα και η ακρίβεια των παραδόσεων, είναι το Α και το Ω. Αλλά και για τις ίδιες τις επιχειρήσεις η διαχείριση των αποθεμάτων και του δικτύου παραδόσεων, αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της επιτυχίας τους.  

Έτσι η Amazon, μέσω του Accenture AWS Business Group, εμπλουτίζει τις υπηρεσίες που παρέχει στους πελάτες της. Οπότε συμπληρωματικά στην αποθήκευση δεδομένων και στοιχείων, στη δικτύωση, στα analytics, στο machine learning, στη τεχνητή νοημοσύνη (AI), στο Internet of Things, στην ασφάλεια, στην εικονική πραγματικότητα, η Amazon προσφέρει εξειδικευμένα πακέτα υπηρεσιών ανά εταιρεία. Ήδη στις ΗΠΑ η Lifetime Brands, η Traeger Grills και η Whole Food Market, εκτιμούν πως η χρήση της υπηρεσίας AWS Supply Chain θα τους εξοικονομήσει πόρους λόγω της υψηλής ακρίβειας που θα προσφέρει στον προγραμματισμό τους

Τι είναι η AWS Clean Room; Είναι η δυνατότητα που προσφέρεται σε εταιρείες να χρησιμοποιούν πρωτογενή δεδομένα και στοιχεία από άλλες εταιρείες. Έτσι διαφημιστές, διαφημιζόμενοι, media partners, κανάλια επικοινωνίας και πωλήσεων, κάτοχοι ιατρικών ή επενδυτικών στοιχείων ανταλλάσσουν με ασφάλεια και στον βαθμό που επιθυμούν στατιστικά δεδομένα μεταξύ τους. Με αποτέλεσμα να σχεδιάζουν πιο αποτελεσματικές στρατηγικές απέναντι στους τελικούς καταναλωτές.

Η από κοινού χρήση και εκμετάλλευση αυτών των στατιστικών στοιχείων γίνεται μέσω ειδικών εφαρμογών που προσφέρουν ασφάλεια και  προστατεύουν τα απόρρητα στοιχεία. Εταιρείες όπως η Fox Croporation, η Omnicom Media Group, η Neustar, η LiveRamp, η Experian, η Comscore και η Dish Media άρχισαν ήδη να χρησιμοποιούν την AWS Clean Rooms παράλληλα με την Amazon Marketing Cloud (AMC).  

H Amazon δεν κινείται μόνη της σε αυτήν την κατεύθυνση. Τόσο η Google Cloud, όσο και η Microsoft Azure υιοθετούν παρόμοιες στρατηγικές. Η Google στη εκδήλωση της Google Cloud Next ’22, λάνσαρε την Confidential Space που προσφέρει υπηρεσίες αντίστοιχες της AWS Clean Room. Ταυτόχρονα ανακοίνωσε την υπηρεσία  Medical Imaging Suite για τη κοινή χρήση διαγνωστικών απεικονίσεων, μια υπηρεσία που ήδη εκμεταλλεύονται η Hackensack Meridian Health και η Hologic.

Γράφημα 52 εβδομάδων της μετοχής της Alphabet (Google)

Νωρίτερα τον Μάιο του 2022 είχε παρουσιάσει τις υπηρεσίες Manufacturing Data Engine και Manufacturing Connect που προσφέρουν λύσεις στο βιομηχανικό κλάδο και στην παραγωγή. Εταιρείες όπως η Ford, η Kyocera,  η Phononic, η Cognizant, η C3 AI, η GFT, η Intel, η Litmus, η Quantiphi, η SoftServe, η Sotec και η Splunk, συνθέτουν το οικοσύστημα χρηστών και partners γύρω από αυτήν την υπηρεσία.

Επίσης από την αρχή του έτους η Google μέσω των υπηρεσιών Last Mile Fleet Solution, Google Maps Platform και Cloud Fleet Routing API, προσφέρει νέες λύσεις για τους μεταφορικούς στόλους και τις κατ’ οίκον διανομές.

Και η Microsoft έχει κινηθεί στη παροχή πιο εξειδικευμένων υπηρεσιών στο χώρο του Cloud Computing. Μέσω της υπηρεσίας Microsoft Supply Chain Platform, προσεγγίζει και λύνει προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, μέσω της πλήρους αυτοματοποίησης, της εξοικονόμησης πόρων και τω εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ). Ταυτόχρονα μέσω της Microsoft Cloud for Financial Services, προσφέρει υπηρεσίες κανονιστικής συμμόρφωσης  / Compliance Program for Microsoft Cloud, καθώς και data models για το χώρο των ασφαλειών, της διαχείρισης περιουσίας, και της λιανικής τραπεζικής.

Γράφημα 52 εβδομάδων της μετοχής της Microsoft

Τέλος η εξειδίκευση στην παροχή υπηρεσιών, έχει οδηγήσει την Amazon και τη Microsoft να προσφέρουν στους πελάτες, εναλλακτικές επιλογές σχετικά με τους επεξεργαστές / chips των servers που στεγάζουν την υπολογιστική ισχύ των εταιρειών. Έτσι οι εταιρείες που είναι πελάτες των ψηφιακών κολοσσών, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν επεξεργαστές της Intel, της AMD, της Nvidia ή και της Amazon, όπως είναι ο Graviton και ο Inferentia.

Είναι φανερό πως στη μάχη του Cloud Computing η Amazon, η Google και η Microsoft χρησιμοποιούν νέες στοχευμένες, εξειδικευμένες και προσαρμοσμένες υπηρεσίες, που ξεφεύγουν από την σημερινή παροχή υποδομών αποθήκευσης, επεξεργασίας και μεταφοράς δεδομένων. Μένει να αποδειχθεί αν  η αλλαγή αυτή δώσει εκ νέου ώθηση στις μετοχές τους.