Costco μια ενδιαφέρουσα ιστορία αμερικάνικου retail

Costco μια ενδιαφέρουσα ιστορία αμερικάνικου retail

Η Costco είναι μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου στις ΗΠΑ το επιχειρηματικό μοντέλο της οποίας εστιάζει στην χαμηλότερη τιμολόγηση και στους υψηλότερους όγκους. Η εταιρία εφαρμόζει ένα σύστημα μελών το οποίο αντιπροσωπεύει σχεδόν το 75% των λειτουργικών κερδών της.

Τα καταστήματα της εταιρίας δίνουν πρόσβαση μόνο στα μέλη με εξαιρέσεις να υπάρχουν για πολύ λίγα προϊόντα όπως καύσιμα και ποτά. Η εταιρία χρησιμοποιεί διάφορες μεθόδους ελέγχου του κόστους όπως λιγότερους κωδικούς προϊόντων σε σχέση με άλλες μεγάλες αλυσίδες, δεν χρησιμοποιεί ράφια για την τοποθέτηση των προϊόντων αλλά υπάρχουν μέσα στο κατάστημα σε παλέτες , δεν χρησιμοποιεί διαφήμιση ενώ με εξειδικευμένους τρόπους χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια για να φωτίζει τα καταστήματα. Ένας έμμεσος τρόπος διαφήμισης είναι ένα περιοδικό που λαμβάνουν τα μέλη της εταιρίας στο οποίο υπάρχουν άρθρα για πολλά προϊόντα , λύσεις για το σπίτι κλπ.

Η εταιρία ανακοίνωσε καλύτερη του αναμενομένου κερδοφορία ενώ αναμένεται να επωφεληθεί από τη μείωση του εταιρικού φόρου με τα έσοδα από τις συνδρομές να προσφέρουν ένα πολύ ισχυρό μαξιλάρι για τη διατήρηση της κερδοφορίας. Το επιχειρηματικό μοντέλο τόσων ετών φαίνεται να αποδίδει και να αντιστέκεται στον τυφώνα Amazon που έχει φέρει δυσκολίες σε άλλες εταιρίες λιανικού εμπορίου.

Κωστής Μονογιός

 

Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή, ή προτροπή για αγορά ή πώληση των αναφερομένων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται, βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, καμία διασφάλιση δεν δίνεται ότι είναι ακριβείς ή πλήρεις και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.