Αυτοκίνητο

Το υδρογόνο θα σώσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης;

Ένα πρωτότυπο Corolla Cross με κινητήρα εσωτερικής καύσης που καίει υδρογόνο ετοίμασε η Toyota δείχνοντας για άλλη μια φορά την πίστη της σε πολυενεργειακό μέλλον για την αυτοκίνηση. Παρά το γεγονός ότι οι Ιάπωνες διαθέτουν μεγάλη εμπειρία στην τεχνολογία οχημάτων κυψελών καυσίμου (Fuel Cell Electric Vehicles - FCEV), δεν διστάζουν να επαναφέρουν στο προσκήνιο μια λύση που στο παρελθόν είχε προσπαθήσει να προωθήσει η BMW με την Hydrogen 7.

Tο πρωτότυπο Hydrogen Combustion Corolla Cross H2 Concept παρουσίασε λοιπόν η Toyota - μία πρωτότυπη Corolla Cross με θερμικό κινητήρα, ο οποίος λειτουργεί με υδρογόνο αντί για βενζίνη. Το συγκεκριμένο concept car εξοπλίζεται με τον 3κύλινδρο turbo κινητήρα 1,6 L από το GR Corolla με άμεσο ψεκασμ;o υδρογόνου υψηλής πίεσης και μπορεί να μεταφέρει 5 επιβάτες με τις αποσκευές τους.

Θυμίζουμε ότι φέτος η Toyota συμμετείχε σε όλους τους αγώνες αντοχής Super Taikyu στην Ιαπωνία με ένα GR Corolla H2, μέσω της ομάδας Rookie Racing, που είχε ως καύσιμο το υδρογόνο. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ίδιος ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, με το ψευδώνυμο «Morizo», οδηγούσε ο ίδιος το αυτοκίνητο σε κάθε αγώνα για να αξιολογήσει και να συμβάλει στην ανάπτυξή του.

Αυτή η εμπλοκή της Toyota στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία δεξαμενών υδρογόνου που έδωσε τη δυνατότητα FCEV Mirai να φτάσει στο ρεκόρ αυτονομίας, επέτρεψε στην εταιρεία να «φτάσει» στο νέο πρωτότυπο αυτοκίνητο. Σύντομα το Hydrogen Combustion Corolla Cross H2 Concept θα ξεκινήσει τις χειμερινές δοκιμές στη βόρεια Ιαπωνία.

Στο ερώτημα αν το συγκεκριμένο πρωτότυπο μπορεί να φτάσει σε στάδιο τελικής, μαζικής, παραγωγής, η ίδια η Toyota εμφανίζεται συγκρατημένα αισιόδοξη: «Δεν είναι ακόμη δυνατό να πούμε εάν η τεχνολογία θα ωριμάσει για τα αυτοκίνητα δρόμου, αλλά υπάρχει αναμφίβολα μια σαφής ευκαιρία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό» απαντούν οι άνθρωποί της.

Στο μεταξύ η Toyota ανακοίνωσε ότι χάρη στην εμπλοκή της στους αγώνες Super Taikyu κατάφερε να αυξήσει την ισχύ του θερμικού κινητήρα υδρογόνου κατά 24% και τη ροπή του κατά 33%, πλησιάζοντας τα επίπεδα ενός αντίστοιχου, συμβατικού, βενζινοκινητήρα. Επιπλέον, η αυτονομία έχει αυξηθεί κατά περίπου 30% και ο χρόνος ανεφοδιασμού μειώθηκε από 5 λεπτά σε 1,5 λεπτό περίπου.

Γιατί τώρα ασχολείται η Toyota με κινητήρες καύσης που λειτουργούν με υδρογόνο; Η απάντηση βρίσκεται στο ότι έτσι προσφέρεται η δυνατότητα αξιοποίησης των υπαρχουσών τεχνολογιών κινητήρων εσωτερικής καύσης, ενώ παράλληλα ο ανεφοδιασμός με υδρογόνο είναι ταχύτατος – συγκρίσιμος σε χρόνο με αυτόν της βενζίνης. Σοβαρό πλεονέκτημα είναι τέλος ότι έτσι περιορίζεται η ανάγκη χρήσης μιας σειράς υλικών που χρειάζονται για την κατασκευή των ηλεκτροκινητήρων και των μπαταριών – και τα οποία δημιουργούν μια σειρά ζητήματα σε σχέση με την προστασία του περιβάλλοντος - όπως το λίθιο και το κοβάλτιο.