Οδηγίες για αντικατάσταση διαβατηρίων και ταυτοτήτων πληγέντων από τις πυρκαγιές

Κατά προτεραιότητα και ατελώς θα πραγματοποιηθεί η έκδοση – αντικατάσταση διαβατηρίων και ταυτοτήτων σε πολίτες που επλήγησαν από τις πρόσφατες πυρκαγιές, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.

Για τα διαβατήρια


Παρέχεται η δυνατότητα στους πυρόπληκτους πολίτες, εφόσον το επιθυμούν, να αντικαταστήσουν μέχρι την 31-12-2021 τα καταστραμμένα διαβατήρια, που ήταν σε ισχύ. Τα νέα διαβατήρια θα έχουν χρονική ισχύ αντίστοιχη των καταστραφέντων.

Η έκδοση – αντικατάσταση των διαβατηρίων πραγματοποιείται ατελώς (χωρίς την καταβολή παραβόλου), κατά παρέκκλιση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου.

Διευκρινίζεται ότι για την έκδοση των διαβατηρίων, πλην των προβλεπόμενων δικαιολογητικών, απαιτείται και βεβαίωση αστυνομικής ή άλλης αρμόδιας Αρχής περί καταστροφής του διαβατηρίου από τις πυρκαγιές στις περιφέρειες Αττικής, Στερεάς Ελλάδας, Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου.

Για τις ταυτότητες


Η έκδοση – αντικατάσταση των ταυτοτήτων πραγματοποιείται ατελώς (χωρίς την καταβολή παραβόλου) και κατά προτεραιότητα.

Επιπλέον, προς διευκόλυνση της διαδικασίας έκδοσης – αντικατάστασης δελτίου ταυτότητας, παρέχεται η δυνατότητα:

  • μεταφοράς των πληγέντων πολιτών στις αρμόδιες αστυνομικές υπηρεσίες με υπηρεσιακά οχήματα και
  • μετάβασης αστυνομικών στις πληγείσες περιοχές για την παραλαβή των απαραίτητων δικαιολογητικών από τους ενδιαφερόμενους.